بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

اعتراض پدر یکی از شهدای کهریزک به ناجوانمردی‌های رسانه‌ای و بايكوت خبري سبزها

اعتراض پدر یکی از شهدای کهریزک به ناجوانمردی‌های رسانه‌ای:
روح الامینی: کشته شدن فرزندان ما از مرگ هزاران نفر دیگر جلوگیری کرد
. ادامه راه سبز(ارس): عبدالحسین روح الامینی، پدر شهید محسن روح الامینی، با تاکید بر این‌که «باید ناجوانمردی رسانه‏ای به جوانمردی تبدیل شود»، ادامه داد: نمی‏شود بسیاری از خانواده بزرگ انقلاب به دلیل تفاوت سلیقه بایکوت شوند و این ناجوانمردی است. همه را به چند دسته تقسیم کرده‏اند که فلانی سبز است یا سبز منحرف یا سبز محترم اما نباید این‌گونه باشد که بگوییم یا همه با من هستند یا علیه من.

روح الامینی که به مراسمی با عنوان “گفته‏ها و ناگفته‏های تسخیر لانه جاسوسی و روایتی از فتنه ۸۸″ در دانشگاه شیراز دعوت شده بود، ضمن انتقاد از ناجوانمردی‌های رسانه‌ای و تلاش برای بایکوت خبری سبزها، سوء مدیریت و امنیتی شدن فضا را یکی از عوامل دامن زدن به بحران سال گذشته دانست.

پدر شهید محسن روح الامینی با انتقاد شدید از فرستادن بازداشت‌شدگان به کهریزک، گفت: وقتی دلیل را از آن‌ها پرسیدیم، گفتند جا برای بازداشت شدگان نداشتیم. این پرونده را پیگیری کردیم که قتل عمد در کهریزک به تایید دادگاه رسید، اما به دلایلی از مجرمان گذشتیم.

خون شهدای کهریزک، جان هزاران نفر را نجات داد

وی تاکید کرد: اگر فرزندان ما کشته نمی‏شدند، باید این احتمال را داد که مرگ هزاران نفر رقم می‏خورد که مطمئنا کشته شدن فرزندان ما از این اتفاقات جلوگیری کرد.

روح الامینی در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: با وجود این‌که حوادث سال گذشته را دنبال می‏کردم، اما بعد از دیدن جنازه پسرم با دو نفر تماس گرفتم؛ با یکی از دوستانم که از او خواستم مرا راهنمایی کند تا چه کنم.

گفتم جان ما فدای رهبری، اما بچه‌های مردم را دریابید

وی افزود: دومین تماس را با بیت رهبری گرفتم که جان و مال ما همه فدای انقلاب و امام و رهبری باد، اما بچه‏های مردم را دریابید.

وی ادامه داد: این دستاوردها از همه ما و فرزندان ما عزیزتر هست، زیرا این انقلاب حاصل تلاش‏های چندین ساله و خون هزاران شهید است که از این نگاه مسائل سال پیش را نظاره کردم، تاکنون نیز گفته و ناگفته‏های زیادی وجود دارد که نیازی هم نیست همه را همین الان بگوییم.

این فعال سیاسی با اشاره به این‌که « نظام متحمل ضربات زیادی شد و با مظلومیت حلم را پیشه کرد» افزود: خوشبختانه فضا دوباره آرام می‏شود و نشاط سیاسی ـ که از دستاوردهای اصلی انقلاب ماست ـ در حال شکل گیری دوباره است.

فضای افراط و تفریط نیازمند اصلاح است

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که همه چیز را بیاییم با افراط و تفریط در یکدیگر قفل کنیم، مسیری نادرست و مقابل رهبری که می‏فرمایند جذب حداکثری و دفع حداقلی را پیش گرفته‌ایم. در صورتی که گر حکم شود مست گیرند در شهر هر آن‌که هست گیرند، و این فضا نیازمند اصلاح است.

روح‌الامینی با بیان این‌که «ما مدعی اصولگرای انقلابی هستیم» گفت: هرچه به ما آسیب برسد، دست از هدف‌مان برنخواهیم داشت و در رسانه خود نیز به دنبال جوانمردی رسانه‏ای هستیم و با رنگ بی‌رنگی بسیجی انقلابی اهداف بزرگ انقلاب را دنبال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اختلاف نظرش با احمدی‌نژاد اظهار کرد: خانواده اصولگرایان مشترکات زیادی دارند اما اگر اختلاف نظری هست بر سر اداره امور کشور است.

مشاور محسن رضایی در انتخابات دهم تصریح کرد: به خاطر اندک اختلاف سلیقه نباید دیگران را متهم کنیم زیرا مواضع من کاملا روشن است و همان سال گذشته هم گفتم بهتر بود ایشان (احمدی‌نژاد) دیگر وارد صحنه نمی‏شدند و به همان چهار سال اول کفایت می‏کردند.

درباره ۱۳ آبان باید به روایت‌های دست اول مراجعه کرد

روح الامینی در بخش دیگری از سخنانش، در زمینه سالروز سیزدهم آبان ماه گفت: ۱۳ آبان حماسه‏ای بود که به عنوان یکی از دانشجویان شرکت کننده در تسخیر لانه دانشجویان همواره در ۳۱ سال گذشته سعی داشته در بزرگداشت آن شرکت داشته باشم.

این فعال سیاسی با انتقاد از برخی افراد که در ۱۳ آبان که انقلاب دوم نام گرفت شرکت داشتند اما حاضر نمی‏شدند از حماسه ۱۳ آبان دفاع کنند یا در مراسم‏های بزرگداشت آن شرکت داشته باشند، ادامه داد: در این سال‏ها بسیاری از دانشجویان حاضر در جریان تسخیر لانه جاسوسی در نقاط مختلف کشور مشغول به زندگی بودند و تعدادی هم در سال‏های دفاع مقدس به شهادت رسیدند، مواضع آنان نسبت به تسخیر لانه جاسوسی تغییری نکرد و گاهی اوقات اعتراض هم داشته‏اند که چرا در مراسم‏ها برای سخنرانی دعوت نمی‏شوند تا از واقعیات تسخیر لانه برای مردم بگویند.

وی با بیان این‌که تنها در ۱۶ ماه گذشته به دلیل درگیری با مسائل حقوقی به درستی نتوانسته‏ام از ۱۳ آبان ۵۸ دفاع و سخنرانی کنم، تصریح کرد: دانشجویان و جویندگان حقیقت نباید تنها به جلسات اینچنینی و سخنرانی اکتفا کنند، چرا که برای درک حقیقت باید اسناد تاریخی و روایات دست اول را تا آنکه زمان زیادی از آن نگذشته بررسی کرد و بطور مثال بهترین این اسناد آرشیو روزنامه‏های سال ۵۸ و همچنین سالگردهای این تسخیر در دهه اول انقلاب است.

روح الامینی عوام زدگی را آفت مسائل سیاسی کشور مطرح کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از افراد حوادث را از منابع دست چندم جویا می‏شوند، در صورتی که این آفت مسائل سیاسی بوده و با ذات دانشجو نیز منافات دارد و برای بررسی ۱۳ آبان ۵۸ می‏توان به بررسی پیش زمینه‏های آن پرداخت و خود قضاوت کنیم که چرا حماسه ۱۳ آبان بوجود آمد.

کتاب معصومه ابتکار، بهترین منبع درباره ۱۳ آبان ۵۸

وی در ادامه با معرفی بهترین منابع برای تحقیق از روایات دست اول ۱۳ آبان ۵۸، خاطر نشان کرد: کتاب معصومه ابتکار درباره تسخیر لانه جاسوسی اقدام بسیار خوبی در آن زمان بود که در مقابل تبلیغات امریکایی‏ها منتشر شد و خانم ابتکار که به عنوان مترجم به لانه جاسوسی وارد شدند در این راه خدمت خوبی داشتند و کتاب ۴۴۴ روز، خاطرات گروگان‏ها نیز منبعی است که خود آنها می‏گویند حقایق را گفته‏اند.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که انتظار داشتیم گوش ما را بگیرند و از سفارت بیرون بیاندازند، اما بعد دیدیم مورد تشویق هم قرار گرفتیم، تصریح کرد: با موتور هندایی که داشتم به میدان توپخانه رفتم و برای اقامت چند ساعته دو جعبه خرما و یک بلندگوی دستی را تهیه کردم و در ۱۳ آبان که تقاطع کلیدی بود به سمت سفارت حرکت کردیم و تنها می‏خواستیم آنچه مرسوم بود را در یک حرکت اعتراضی انجام داده و در اعتراض به سیاست‏ها امریکا چند ساعتی در سفارت او بمانیم.

وی اضافه کرد: در ۲۵ بهمن سال ۵۷ چریک های فدایی خلق نزدیک ۵۰ نفر مسلحانه به بهانه اینکه اسناد ساواک آنجا وجود داشته و اسناد در اختیار شوروی قرار بگیرد، تصمیم به تسخیر سفارت امریکا را داشتند که موافقت آمیز نبود، اما این سوال پیش می‏آمد که در ۹ ماه کشور آبستن چه اتفاقاتی شد که منجر به تسخیر لانه جاسوسی شده و این اتفاقات رخ داد.

همه مخالفان امروز، آن روز موافق تسخیر سفارت آمریکا بودند

روح الامینی با اشاره به برخی از شرایط سال ۵۸ گفت: امریکا از شاه دعوت کرده بود تا به آنجا برود اما به ظاهر می‏گفت که انقلاب مردم ایران را پذیرفته ولی روز به روز داشت شرایط ۲۸ مرداد سال ۳۲ بوجود می‏آمد و این همخوانی نشان می‏داد که امریکا می‏خواهد کودتا کند و همچنین «وحدت کلمه» هر روز مورد حمله قرار می‏گرفت، تا اینکه مردم یک راهپیمایی بزرگ در دفاع از وحدت کلمه انجام دادند و سپس ما به پشتوانه آن وحدت سفارت را تسخیر کردیم که روزنامه‏های آن زمان را اگر ببینیم شاهدیم همه گروه‏های سیاسی از مجاهدین خلق و مارکسیستها تا دولت موقت از این اقدام حمایت و بیانیه صادر کردند.

وی ادامه داد: بسیاری از همین افرادی که امروز می‏گویند تسخیر لانه جاسوسی اقدام خوبی نبوده و ما مخالف آن هستیم در روزهای اول تسخیر از این اقدام حمایت می‏کردند، اما امروز مواضع روز خود را تغییر داده و با حمایت رسانه‏های غربی به دنیال تحریف و تغییر این بخش تاریخی که جلو چشم ما قرار دارد، هستند.

به گزارش ایسنا این فعال سیاسی اضافه کرد: جا دارد دانشجویان بیایند درباره انقلاب و حوادث آن از جمله همین ۱۳ آبان کار محتوایی و انطباقی انجام دهند و در این میان موضاع افراد مختلف در آن زمان و امروز را بررسی کنند که حقیقت ها بر همگان روشن شود.

0 نظرات :: اعتراض پدر یکی از شهدای کهریزک به ناجوانمردی‌های رسانه‌ای و بايكوت خبري سبزها

جديدترين ديدگاه خوانندگان