بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

افزايش ملموس و چشمگير قيمتها؛ اصرار دولت و مسئولان در انكار آن!

بنزین، نفت، گاز و برق از هفته آخر آبان، گران می‌شوند:
افزایش چشمگیر قیمت‌ها؛ مسئولان همچنان انکار می‌کنند!
. ادامه راه سبز(ارس): در حالیکه مقامات دولت تاکید و اصرار دارند با آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، نه تنها قیمت ها تغییری نخواهد کرد، بلکه وضعیت مردم بهبود نیز خواهد یافت، جدول افزایش قیمتها در بازار در هفته منتهی به هفتم آبان ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، افزایش چشمگیر و قابل تاملی را نشان می دهد.
به گزارش مهر، این گزارش که به تائید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران رسیده، قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به هفتم آبان ماه جاری بررسی شده است.

گفتنی است بانک مرکزی ایران، هر هفته آماری ارائه می‌دهد، که شامل قیمت خرده فروشی کالا‌های مصرفی است و طبق نظر کارشناسان، یکی از راه‌های محاسبه تورم هم همین جدول است. بر اساس همین آمارهای بانک مرکزی، در پنج سال اخیر – از هفته اول مرداد ٨۴ تا هفته آخر مهر ٨٩ – در ٣٩ قلم کالا‌ از اقلا‌م مصرفی خانواده‌ها در سبد خوراکی، به طور متوسط شاهد افزایش ۱٢۵ درصدی قیمت‌ها هستیم.

گزارش هفته منتهی به هفتم آبان ماه جاری نشان می دهد که قیمت گوشت قرمز، گوشت مرغ، روغن نباتی، قندوشکر، سبزیهای تازه و چای در هفته منتهی به هفتم آبان ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب ۲۲٫۶ درصد، ۲۳٫۸ درصد، ۲۹ درصد، ۳۹٫۴ درصد، ۳۹٫۹ درصد و ۱۳ درصد افزایش یافته است.

در همین حال، در هفته مورد بررسی، قیمت برنج نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین قیمت لبنیات، تخم مرغ، حبوبات و میوه های تازه در هفته منتهی به هفتم آبان ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳٫۹ درصد، ۳٫۸ درصد، ۱۲٫۷ درصد و ۲۹٫۹ درصد افزایش یافته است.

در هفته منتهی به هفتم آبان ماه نسبت به هفته قبل در گروه لبنیات قیمت کره پاستوریزه اندکی کاهش داشت. بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل ثابت بود.قیمت تخم مرغ افزایش یافت و شانه ای ۲۹۲۰۰ الی ۴۰۰۰۰ ریال فروش می رفت.

در گروه برنج، بهای برنج داخله درجه یک و برنج وارداتی غیر تایلندی افزایش جزئی ولی قیمت برنج داخله درجه دو کاهش جزئی داشت. در گروه حبوب بهای لوبیا چشم بلبلی کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری تهران پرتقال درجه یک و طالبی عرضه نمی گردید ولی بقیه اقلام میوه و سبزی تازه را که تعدادی از آنها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشتند به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار می فروختند.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای سیب قرمز و سیب زرد تخم لبنان، نارنگی و لیموشیرین نسبت به هفته قبل کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه به ویژه طالبی و خربزه افزایش داشت. در گروه سبزی های تازه بهای خیار و سبزی های برگی کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه افزایش یافت.

در این هفته بهای گوشت مرغ نسبت به هفته قبل اندکی کاهش ولی قیمت گوشت تازه گاو و گوساله اندکی افزایش داشت. بهای گوشت گوسفند ثابت بود. در هفته مورد بررسی، قیمت قند، چای خارجی، انواع روغن نباتی و به ویژه شکر نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

محمود احمدی نژاد و معاون اول و سخنگوی دولت وی، طی هفته های گذشته در نطق های تلویزیونی و مصاحبه های متعدد خود، از عدم افزایش قیمت ها و ذخیره سازی کالاهای اساسی در صورت آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه ها خبر داده بودند.

*-*-*-*-*-*

بنزین، نفت، گاز و برق از هفته آخر آبان، گران می‌شوند

. ادامه راه سبز(ارس): جدیدترین گمانه زنی‌ها از آغاز رسمی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با محوریت اصلاح قیمتها در هفته پایانی آبان ماه جاری حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جدیدترین گمانه زنی‌ها از آغاز رسمی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با محوریت اصلاح قیمتها در هفته پایانی آبان ماه جاری حکایت دارد.

براساس اعلام مسئولان دولتی، بنزین، گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع، گاز طبیعی و برق ؛ ۷ حامل انرژی هستند که قیمتهای آنها به صورت همزمان تغییر خواهد یافت.

سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره بنزین ۴۰۰ تومانی با آغاز اصلاح قیمتها گفته است: “حتما شاید بشود.”

برق

در همین حال، مجید نامجو وزیر نیرو درباره قیمت جدید برق اظهارداشته است: دولت تنها متوسط قیمت برق را تعیین می‌کند؛ ولی تعرفه‌های برق برای سطوح مختلف مردم به‌صورت پلکانی، منطقه‌ای، ترجیحی و تبعیضی خواهد بود. وی افزوده است: مردم نباید نگران افزایش قیمت برق باشند و برنامه ریزیهای وزارت نیرو به نحوی است که قیمت بخش عظیمی از مشترکان شبکه برق کشور، کمتر از ۴ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

سی ان جی

محمدرضا رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور نیز درباره قیمت جدید مایع در شرایط هدفمندی یارانه‌ها اظهارداشته است: قیمت سی ان جی به بیش از دو برابر رقم فعلی افزایش خواهد یافت.

قیمت مابقی حاملهای انرژی

مسئولان دولتی فعلا از قیمت برآوردی سایر حاملهای انرژی رونمایی نکرده‌اند و فقط دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در برنامه زنده تلویزیونی اخیر خود فرض را بر قیمت گازوئیل بیش از ۱۰۰ تومانی گرفت و افزایش قیمتهای حمل و نقل و سایر را براساس آن، برآورد کرد. برهمین اساس، این سخنان نشان می‌دهد احتمال افزایش قیمت گازوئیل به بیش از ۱۰۰ تومان هم وجود دارد.

زمان برداشت یارانه نقدی

براساس اعلام مسئولان دولتی، یارانه نقدی به صورت استانی در حال واریز است، ضمن اینکه احتمالا با واریز یارانه نقدی شهروندان تهرانی تا ابتدای هفته آینده، این فاز هفدمندی یارانه‌ها به اتمام می‌رسد.

از دولت خبر می‌رسد تنها چند ساعت مانده به آغاز رسمی اصلاح قیمتها، دستور برداشت یارانه نقدی از حسابها صادر خواهد شد؛ یارانه‌ای که برای هر نفر ۴۰۵۰۰ تومان در ماه در نظر گرفته شده است.

براساس برنامه ریزیهای انجام شده، فاز دوم یارانه نقدی اواخر دی ماه امسال به حساب شهرندان واریز خواهد شد تا پرونده یارانه نقدی در سالجاری بسته شود. احتمال تغییر مبلغ یارانه نقدی ماهانه هر ایرانی در سال ۱۳۹۰ هم وجود دارد.


0 نظرات :: افزايش ملموس و چشمگير قيمتها؛ اصرار دولت و مسئولان در انكار آن!

جديدترين ديدگاه خوانندگان