بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

به بهانه ی فیلتر شدن سایت سيد محمد خاتمی

به بهانه ی فیلتر شدن سایت سيد محمد خاتمی
. ادامه راه سبز(ارس): اگر ایجاد محدودیت های ارتباطی و رسانه ای برای میر حسین موسوی، پیش از هر چیز ناشی از اصولگرا بودن او و بیش از همه نشان دهنده ی پایمردی او بر اصولی است که به آن پای بند است و شاخص انحراف سیاست های نظام از خط امام و مشی نخست وزیر مورد تائید امام است؛ این محدودیت – و محدودیت های پیشین !– برای شاخصِ میانه روی و قانون مداری در کشور، فراتر از یک شاخصِ آگاهی بخش، یک هشدار جدی است تا میانه روها از هر دسته و گروه و جناحی دریابند کسانی که گفتمان میانه رو و قانون مدار و قانون گرای خاتمی را هم، حتی در یک سایت شخصی تحمل نمی کنند و به تمام ابزار قانونی وفراقانونی برای حذف او متوسل می شوند، حتماً از هر فرصتی برای مواجهه با میانه روی و قانون مداری بهره خواهند برد و به هر بهانه ای تیشه ای به ریشه ی میانه روی و قانونمداری خواهند زد
فیلتر شدن سایت سید محمد خاتمی یک نشانه است. نشانه یعنی شاخص. شاخصی که تاریخ نگاران را کمک می کند تا تا به معیار آن بر ماهیتِ اقتدارگرا و تمامیت خواه دولتمردان صحه نهند و تحلیلگران را یاری می دهد تا به شدت سیاست های تنگ نظرانه و دشمن پردازانه ی دولتمردان پی ببرند.

سید محمد خاتمی، هشت سال دومین مقام رسمی در نظام جمهوری اسلامی بوده است. به اعتراف دوست و دشمن، او یکی از میانه روترین سیاستمدارانی است که نظام جمهوری اسلامی به خود دیده است و به استناد آمار رسمی، تا کنون هیچ سیاستمداری نتوانسته است به اندازه ی او اعتماد مردم را به خود جلب کند و از اقبال او بر سر صندوق های رای برخوردار شود. در میان سیاستمداران کنونی ایران، خاتمی، شناخته شده ترین و معتبرترین فرد در عرصه ی جهانی است. به پیشنهاد او سال ۲۰۰۱ سال گفتگوی تمدن ها نام گرفت و به اعتبار او مرکز بین المللی گفتگوی تمدن ها رونق یافت.

سید محمد خاتمی یک رهبر نمادین است؛ رهبر نمادینِ اصلاحات. یعنی اگر بخواهیم، در نیمه ی دوم نظام جمهوری اسلامی، کسی را رهبر نمادین اصلاحات و اصلاح طلبانِ پارلمانتیست بدانیم، بی شک آن شخص، کسی جز سید محمد خاتمی نخواهد بود.

سید محمد خاتمی ، یک نماد است؛ نماد گفتگو، تحمل و مدارا. یعنی اگر در همین نیمه ی دوم حاکمیتِ نظام، به دنبال نمادی برای گفتگو و مدارای سیاسی باشیم، باز هم این خاتمی است که نماد مشهور و برتر و تمام نمای گفتگو و مدارای سیاسی است.

سید محمد خاتمی، یک شاخص است؛ شاخص «میانه روی». روزگاری که اصلاح طلبان در اوج قدرت و اقتدار بودند و سید محمد خاتمی رئیس جمهور بود و مجلس شورای اسلامی در اختیار اکثریت قاطع همراهان خاتمی بود ، «او» هیچ گاه در دام تندروی ها نیافتاد و به هیچ قیمتی از قانون عدول نکرد. تا جایی که از فرطِ میانه روی، توسط گروهی از اصلاح طلبان و دانشجویان به عافیت طلبی و فرصت سوزی متهم شد.

و البته، سید محمد خاتمی بیشتر از این هاست. سلامت اخلاقی و پای بندی او به سیاست اخلاقی بر کسی پوشیده نیست و قانون مداری و قانون گراییِ او، زبانزد خاص و عام و «دستاویزِ!» دوست و دشمن است.

با این همه – و بلکه بیشتر از این ها-حذف خدمات میزبانی سایت خاتمی و فیلترشدن آن ، یعنی « همگان بدانند و بنویسند» که متولیان امر و دولتمردان جمهوری اسلامی، نه تنها در روش اصلاحات را بر نمی تابند و در منش اهل گفتگو و مدارا و تحمل نیستند، بلکه بنا به ماهیت تمامیت خواه خود، کمترین میانه ای با میانه روی ندارند و نه بر مدار قانون، بلکه بر مدار قدرت می گردند و نه قانون گرا که اقتدارگرایند.

اگر ایجاد محدودیت های ارتباطی و رسانه ای برای میر حسین موسوی، پیش از هر چیز ناشی از اصولگرا بودن او و بیش از همه نشان دهنده ی پایمردی او بر اصولی است که به آن پای بند است و شاخص انحراف سیاست های نظام از خط امام و مشی نخست وزیر مورد تائید امام است؛ این محدودیت – و محدودیت های پیشین !– برای شاخصِ میانه روی و قانون مداری در کشور، فراتر از یک شاخصِ آگاهی بخش، یک هشدار جدی است تا میانه روها از هر دسته و گروه و جناحی دریابند کسانی که گفتمان میانه رو و قانون مدار و قانون گرای خاتمی را هم، حتی در یک سایت شخصی تحمل نمی کنند و به تمام ابزار قانونی وفراقانونی برای حذف او متوسل می شوند، حتماً از هر فرصتی برای مواجهه با میانه روی و قانون مداری بهره خواهند برد و به هر بهانه ای تیشه ای به ریشه ی میانه روی و قانونمداری خواهند زد. پیشینه ایشان نیز بر این امر گواه است.

آل طاها

1 نظرات :: به بهانه ی فیلتر شدن سایت سيد محمد خاتمی



  1. سایت بنیاد باران هم فیلتر شد!

    پس از فیلتر شدن سایت شخصی سید محمد خاتمی، سایت بنیاد باران نیز مشمول فیلترینگ شد.

    به گزارش گفتارنو، سایت بنیاد باران به آدرس www.baran.org.ir که منعکس کننده اخبار و مواضع سید محمد خاتمی و اعضای بنیاد باران بود، فیلتر شد.

    سیدمحمدخاتمی بعد از پایان دوران هشت ساله ریاست‌جمهوری به همراه چند تن از وزرای کابینه‌اش بنیاد آزادی، رشد و آبادانی ایران (باران) را تشکیل داد و ریاست آن نیز از ابتدا تاکنون برعهده خود او بوده است.

    فیلترینگ سایتهای منتقدان دولت که حتی به مسدود شدن سایتهای رئیس‌جمهور سابق هم رسیده است، در شرایطی صورت می‌گیرد که محمود احمدی نژاد در سفرهای خارجی خود همواره بر وجود آزادی بیان در ایران تاکید می کند.
    ========================
    لعنت خدا و پيامبرانش بر كودتاچيان از خدا بي خبر

جديدترين ديدگاه خوانندگان