بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

افشاگری ناخواسته: دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است

دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است

. ادامه راه سبز(ارس): محمدرضا باهنر در جریان مخالفت با یکی از پیشنهادات اصلاحی لایحه برنامه پنجم، فهرست طلبکاران کلان دولت را افشا کرد. او از رقم نجومی بدهی ۲۰ هزار میلیاردی دولت به بیمه تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در خلال بررسی ماده ۲۳ لایحه برنامه پنجم، پیشنهاد کرده بود که صندوق فرهنگیان با مشارکت ۵درصدی از درآمد فرهنگیان و ۵ درصد از منابع مالی دولت در این بخش به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهد اما دولت با ارائه لایحه اساسنامه این صندوق به مجلس در سال اول اجرای برنامه پنجم، امکان نظارت مجلس بر عملکرد این صندوق را فراهم آورد.

این پیشنهاد ابتدا با مخالفت شکلی احمد توکلی مواجه شد و بعد محمد رضا باهنر رئیس کمیسیون تلفیق با محتوای آن مخالفت کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت در برنامه چهارم نیز مکلف به ارائه چندین لایحه به مجلس (حدود ۱۰۰ مورد) شده بود، اما این اتفاق نیفتاد و بسیاری از تکالیف برنامه اجرایی نشد، اظهار داشت: اینکه ادامه فعالیت صندوق فرهنگیان به ارائه لایحه اساسنامه‌ای از سوی دولت منوط شود، سرنوشت و آینده این صندوق را دچار مشکل می‎کند.

باهنر با بیان اینکه در حال حاضر هم دولت با بدهی‎های تلنبار شده زیادی روبروست که باید برای آنها در طول برنامه پنجم تعیین تکلیف کرد، فهرستی از طلبکاران کلان دولت را اعلام کرد. مثلا صندوق بیمه تامین اجتماعی که ۲۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است، صندوق فرهنگیان، بنیاد شهید، وزارت نیرو و پیمانکاران آن.

به گفته وی، در حال حاضر دولت توان بازپرداخت این بدهی‎های خود را هم ندارد و از این رو نمی‎توان تکلیف دیگری را برای دولت ایجاد کرد و خواستار پرداخت ماهانه ۵ درصد از بودجه فرهنگی کشور به صندوق فرهنگیان شد.

باهنر در نهایت از تفاهم دولت و مجلس در زمینه عدم ایجاد تکالیف مالی منجر به افزایش بدهی دولت هم خبر داد. با توضیحات وی بود که این پیشنهاد رای لازم را کسب نکرد.

==============
پيوندهاي مرتبط با اين مطلب:
» بیکاری همچنان رو به گسترش است؛ پس از ۳۳ روز، هنوز نرخ بیکاری تابستان اعلام نشده است

0 نظرات :: افشاگری ناخواسته: دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است

جديدترين ديدگاه خوانندگان