بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

مهدي كروبي: عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنیم و محکم تر از قبل ایستاده ایم

مهدی کروبی در دیدار با اعضای سازمان مجاهدین انقلاب:
عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنیم و محکم تر از قبل ایستاده ایم

. ادامه راه سبز«ارس»: حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی همچنان پذیرای میهمانان نوروزی خویش است. کروبی روز پنج شنبه نوزدهم فرودین ماه ۸۹ پذیرای اعضای سازمان مجاهدین انقلاب بود.

به گزارش سحام نیوز در این دیدار ابتدا تنی چند از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و سوالاتی پیرامون سخنرانی اخیر مقام اجرایی کشور و تبعات و هزینه های ناشی از اینگونه سخنرانی های نامناسب را یادآور شده و در نهایت در تقبییح ادامه روند بازداشتی ها و فشارهای مضاعف وارد شده بر بازداشت شدگان، نکاتی را بیان نمودند. كروبي در بخشي از سخنان خود گفت: «متاسفانه علاوه بر اتخاذ سیاست نهادینه سازی دروغ در جامعه، بکارگیری تعابیر سبک و ناپسند در دو بعد داخلی و خارجی، بدان اضافه شده است! مگر نه آنکه به تعبیر امام: “مجلس در راس امور است.” “میزان رای ملت است” “مجلس مرکز قدرتهاست” نفس وجودی مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر امروز اینچنین مجلس را کوچک کنند فردا شان و منزلتی برای مجلس باقی نخواهد ماند! اندیشه ای که بقاء خود را در تداوم فشارها جستجو می کند، بیشترین هزینه را متحمل نظام می سازد»

به گزارش سحام نيوز متن سخنان كروبي در اين ديدار به شرح زير ميباشد:

با بکارگیری ادبیات سخیف، به تمدن چندین هزار ساله ی ایرانیان دهن کجی می کنند!

مهدی کروبی ضمن خوش آمد گویی و تبریک سال جدید، نکات مطرح شده را با اهمیت توصیف نموده و افزود: متاسفانه ادبیات استفاده شده در سخنرانی اخیر مسوول اجرایی کشور که در ارومیه بیان شد، به هیچ وجه در شان یک رئیس جمهور نیست! جالب آنکه رفتار و اعمالی که موجب دشمن تراشی شود و تبعات سنگینی را برای ملت به ارمغان آورد، سیاست و تدبیر می نامند!! افراط و تفریط را بدانجا رسانده اند که یک روز نامه نگاری می کنند، روز دیگر جهت ارتباط گیری و نشستن پای میز مذاکره، متوسل به فرستادن واسطه می شوند و امروز با ادبیاتی سبک (گنده گو! گردن کلفت! هر چی دستت می دهند، نخوان!) به تمدن چندین هزار ساله ی ایرانیان دهن کجی می کنند!

در صورت هرگونه تجاوز احتمالی همه در یک صف از کشور دفاع خواهیم کرد

دبیرکل حزب اعتماد ملی ادامه داد: مگر ما با دولت امریکا تازه درگیر شده ایم؟! وقایع تلخی را از دولتمردان امریکائی تجربه کرده ایم. کودتای ۲۸ مرداد ۳۲، تبعید امام(ره) به ترکیه در مساله کاپیتالاسیون، هشت سال جنگ تحمیلی و حمایت امریکا از رژیم بعث و تحریم های اقتصادی از جمله درگیریهای جمهوری اسلامی با ایالت متحده بوده است. تهدیدات فعلی، چیز جدیدی نیست. البته ما نیز همچون سایر مردم و دوشادوش ملت، این تهدیدات را محکوم می کنیم و در صورت هرگونه تجاوز احتمالی همه در یک صف از کشور دفاع خواهیم کرد، همانطوری که قبلا ملت قهرمان و شهید پرور ایران امتحان خود را پس داده اند.

به یاد داریم در زمان امام، شهید رجایی در جواب رئیس جمهور فرانسه از برخی تعابیر تند استفاده نمود (جالب آنکه تعابیر استفاده شده توسط شهید رجایی به هیچ وجه قابل قیاس با این قماش سخنان اخیر مسول اجرایی کشور نبود.)، امام پس از آگاهی از این موضوع، فوری برخورد کردند و جایگاه ایشان را به وی متذکر شدند. دبیرکل حزب اعتماد ملی سخنان خود را اینگونه ادامه داد: دشمن تراشی هنر نیست. هنر آنستکه به تهدیدات، پاسخی مستدل و منطقی داده تا اذهان عمومی ملتها و دولتها بسوی حقیقت نیل یابد، به نحوی که تهدیدات مرتفع و به فرصتها بدل گردند.

اگر امروز اینچنین مجلس را کوچک کنند، فردا شان و منزلتی برای مجلس باقی نخواهد ماند!

مهدی کروبی همچنین درباره سخنان مشابه احمدی نژاد در قبال مجلس گفت: متاسفانه علاوه بر اتخاذ سیاست نهادینه سازی دروغ در جامعه، بکارگیری تعابیر سبک و ناپسند در دو بعد داخلی و خارجی، بدان اضافه شده است! مگر نه آنکه به تعبیر امام: “مجلس در راس امور است.” “میزان رای ملت است” “مجلس مرکز قدرتهاست” “مجلس حاصل الله اکبرهاست” “مجلس عصاره ی ملت است.” می دانیم یکی از مهمترین دلایل تاکید بیش از حد امام بر این قضیه، درگیری ابولحسن بنی صدر از طریق روزنامه انقلاب اسلامی با مجلس بود.

مجلس شورای اسلامی فراز و نشیب های بسیاری داشته اما بکارگیری چنین الفاظی همچون “نمی فهمند!!!” آنهم از زبان عالیترین مقام اجرایی کشور تبعات جبران ناپذیری را بر پیکره ی نهاد مجلس وارد خواهد ساخت. چگونگی شکل گیری این مجلس و اینکه چه جریانی بر آن حاکم است در این مقوله از اهمیت برخوردار نیست. نفس وجودی مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر امروز اینچنین مجلس را کوچک کنند فردا شان و منزلتی برای مجلس باقی نخواهد ماند!

عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنیم و محکم تر از قبل ایستاده ایم

سپس مهدی کروبی به روند بازداشتی ها و فشارهای مضاعف وارد شده بر بازداشت شدگان پرداخت و افزود: ” اندیشه ای که بقاء خود را در تداوم فشارها جستجو می کند، بیشترین هزینه را متحمل نظام می سازد”

کروبی ادامه داد: متاسفانه اطلاع یافته ایم؛ جهت ایجاد فشار روحی و روانی بیشتر و تحقیر نمودن بازداشت شدگان سیاسی، آنان را با سایر زندانیان مشکل دار من جمله قاچاقچیان و افراد منحرف در یک مکان قرار می دهند که این مساله به هیچ وجه در شان نظام نیست. به بهانه های مختصر زنان و دختران را دستگیر می کنند در حالیکه طبق آموزه های دینی و انقلابیمان می بایست حرمت این قشر از جامعه بیش از پیش حفظ شود.

هجمه ی تبلیغات روزافزون ناسزا گویی ها و تهمت زنی ها بیشتر به یک دوی مارتن سیاسی شبیه شده است! چنانچه گویی آنان که بیشتر فحاشی کنند و دروغ ببندند نزد دولتمردان عزت بیشتری می یابند! با اتخاذ چنین شیوه ای می خواهند چنان جلوه دهند که گویی مائیم که ضد انقلابیم، از دین برگشته ایم و مخالف نظامیم!!

دبیر کل حزب اعتماد ملی افزود: فکر می کنند با افزایش فشارها و حجم گسترده ی توهین ها و تهمت های روزمره شان می توانند بر اوضاع مسلط شده و بر طبل تبلیغ “مردند و رفتند” بکوبند اما نمی دانند که ما همچنان به قانون اساسی و ظرفیتهای موجود آن اعتقاد داریم و محکم تر از قبل ایستاده ایم و عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنیم.

نقش مردم را به رسمیت بشناسید

وی در پایان توجه حاکمیت را به این نکته جلب کرد که: حزب و جریان و گروه خاصی متولی این اعتراضات نیست. بدانید و توجه کنید که دنیای امروز بر مبنای تکنولوژی و ارتباطات استوار بوده که نقش بلامنازع آنرا مردم ایفا می کنند. پس نقش مردم را به رسمیت بشناسید

0 نظرات :: مهدي كروبي: عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنیم و محکم تر از قبل ایستاده ایم

جديدترين ديدگاه خوانندگان