بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

دولت مشکل بیکاران را حل کند، جمعیت صد میلیونی پیش‌کش

دولت مشکل بیکاران را حل کند، جمعیت صد میلیونی پیش‌کش


. ادامه راه سبز«ارس»: نمایندگان مجلس از سخنان محمود احمدی‌نژاد در مورد پیشنهاد افزایش جمعیت کشور به‌شدت انتقاد کردند

نمایندگان مجلس از سخنان محمود احمدی‌نژاد در مورد پیشنهاد افزایش تعداد فرزندان خانواده‌ها و مخالفت وی با سیاست کنترل جمعیت به‌شدت انتقاد کردند.

مسعود پزشکیان، عضو فراکسیون خط امام مجلس، به پارلمان نیوز گفت: «دولت مشکلات افراد بیکار جامعه که درصد بالایی را تشکیل می‌دهند حل کند، جمعیت صد میلیونی پیش کش.»

وزیر بهداشت دولت خاتمی در مورد پیشنهاد احمدی‌نژاد برای افزایش جمعیت و سیاست‌های تشویقی اعلام شده در این زمینه، تاکید کرد که مجلس باید قبل از آنکه دیر شود چاره‌جویی کند.

محمود احمدی‌نژاد، سه‌شنبه ۲۴ فروردین در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که با سیاست «دو بچه کافیه» مخالف است زیرا به گفته او «این ناشی از سیاست غلطی است که غربی‌ها انتخاب کردند و اکنون هم پشیمان هستند و برای حفظ هویت فرهنگ و ملیت خود یارانه‌های سنگین می‌پردازند.»

احمدی‌نژاد در این سخنان بار دیگر تاکید کرد که یکی از هدف‌های او برای طرح اختصاص یک میلیون تومان به نوزادان متولد سال ۸۹ افزایش جمعیت کشور است.

محمد مهدی شهرياری، عضو كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، از مشکلات جوانان و فارغ‌التحصیلان در زمینه‌های مسکن، اشتغال و ازدواج به عنوان مشکلات حل نشده جامعه نام برد و گفت: «معلوم نيست رئيس جمهور با طرح اين مباحث چه اهدافی را دنبال می‌كند.»

آقای شهریاری تاکید کرد: «۷۰ تا ۸۰ درصد حقوق بگيران ما زير خط فقر هستند. با بررسی همه جانبه اين پيشنهاد رئيس‌جمهور گاهی تصور می‌شود ايشان شوخی كرده است.»

واکنش شدید روحانیون مجلس

رئیس دولت دهم در تاکید بر افزایش جمعیت کشور، گفت: «من تعجب می‌کنم که چرا علما ساکتند. خدای متعال می‌فرماید فرزندان خود را از ترس فقر و محرومیت نکشید ما شما و فرزندان‌تان را روزی می‌دهیم.»

محمدتقی رهبر، رئیس مجمع روحانیون مجلس، در خصوص ابراز تعجب احمدی‌نژاد از سكوت علما در این مورد گفت: «در فرهنگ دينی به داشتن اولاد تشويق شده نه به افزايش آن. بنابراين افزايش فرزندان نيز واجب نيست كه علما سكوت خود در اين باره را بشكنند.»

قدرت‌الله علیخانی، عضو فراکسیون روحانیون مجلس، هم تاکید کرد: « آقای احمدی‌نژاد قیم علما نیستند و حق ندارند در رابطه با مسائل این‌چنین برای مراجع تعیین تكلیف كنند چرا كه اسلام‌شناس نیز نیستند.»

آقای علیخانی با اشاره به طرح‌های پیشین احمدی‌نژاد ازجمله اشتغال جوانان که به گفته او به جایی نرسید، پیش‌بینی کرد که این طرح هم به همان سرنوشت دچار شود.

«این سیاست به افزایش فقر منجر می‌شود»

لیلا ارشد، عضو هيات مديره انجمن حمايت از حقوق كودكان، افزایش جمعیت کشور را مستلزم برنامه‌ريزی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی مفصل دانست و به خبرگزاری ایلنا گفت اين سياست با توجه به «خط فقر فعلی و ميزان درآمد خانواده‌ها به تداوم و افزايش فقر منجر می‌شود.»

به گفته این فعال حقوق کودکان، بسياری از پژوهش‌ها و آمارها در «صدای يارا» (خط تلفن مخصوص کودکان) نشان می‌دهد كه كودك‌آزاری به دليل چند شغله بودن والدين، بيكاری و حتی فقر رو به افزايش بوده به همين دليل طرح چنين ايده‌هايی برای افزايش زاد و ولد در كشور ايرادات اساسی دارد.

رقم خط فقر کنونی در کشور به‌طور رسمی اعلام نشده و وزیر کار دولت دهم از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کند اما براساس آمارهای نیمه‌رسمی در سال ۸۸، خط فقر برای زندگی در پایتخت کشور ۸۰۰ هزار تومان محاسبه شده است.

سیاست کنترل جمعیت

پیشنهاد افزایش جمعیت کشور ازسوی رئیس دولت دهم در تضاد با روش‌های پیشگیری از بارداری در دولت نهم است.


حسن امامی رضوی، معاون سلامت وزارت بهداشت دولت نهم، در ششم بهمن ۸۷ اعلام کرده بود که طی دو سال گذشته با افزایش دو روش جدید پیشگیری از بارداری، تعداد روش‌های تنظیم خانواده در ایران به یازده روش رسید.

برنامه تنظیم خانواده که از سوی «صندوق جمعیت سازمان ملل» به «انقلابی دیگر» نام گرفت، زمانی به‌طور جدی در کشور مطرح شد که مهار رشد جمعیت به یک مشکل بزرگ اجتماعی تبدیل شد.

کمبود شیر خشک، چند شیفته شدن مدارس، نبود بهداشت، بیکاری و قیمت روزافزون مسکن از جمله پیامدهای سیاست تشویقی فرزند بیشتر بود که در دهه ۶۰ در کشور رواج یافت.

با اعلام تنظیم خانواده به عنوان یک برنامه فراگیر برای کنترل زاد و ولد که با همکاری وزارت‌خانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش و رسانه‌ها اجرا شد، ایران در نخستین سال‌های ۷۰ شمسی یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه کنترل جمعیت شد.

در شرایطی که سیاست کنترل جمعیت در دو دهه گذشته در کشور اجرا شده است، آقای احمدی‌نژاد از اختصاص یک میلیون تومان به هر کودکی که در سال ۸۹ متولد شود، خبر داده و سیاست کنترل جمعیت را یک سیاست غربی نادرست اعلام کرده است.

جمعیت کشور براساس آخرین سرشماری که سه سال پیش انجام شد، ۷۰ میلیون نفر است اما احمدی‌نژاد گفته است که در ایران ۱۵۰ میلیون نفر نیز می‌توانند در رفاه زندگی کنند!!!.

مردمك

0 نظرات :: دولت مشکل بیکاران را حل کند، جمعیت صد میلیونی پیش‌کش

جديدترين ديدگاه خوانندگان