بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

رییس جمهور محبوب دو دوره ملت ايران ممنوع الخروج شد

با جلوگيري كوتاچيان از سفر خاتمی به اجلاس ژاپن:
رییس جمهور محبوب دو دوره کشور ممنوع الخروج شد

. ادامه راه سبز«ارس»: از سفر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، رئیس‌‌جمهوری سابق کشورمان به ژاپن جلوگیری به عمل آمده است.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر به خبرنگار پارلمان‌نیوز گفت:«قرار بود امشب سیدمحمد خاتمی برای شركت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای عازم هیروشیمای ژاپن شود.»

در این نشست علاوه بر بررسی ابعاد فاجعه آمیز حمله اتمی آمریكا به هیروشیمای ژاپن، ضرورت نابودی تمامی سلاح‌های هسته‌ای و چگونگی همكاری جهانی در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

به گزارش پارلمان‌نیوز، در حالی از سفر سیدمحمد خاتمی که با طرح ایده گفتگوی تمدن‌ها و استقبال وسیع جهانی از این ایده، اعتباری دوچندان برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل به ارمغان آورد، جلوگیری شده است که پیش از این برخی رسانه‌های خاص با فشار و جوسازی تلاش زائدالوصفی را با انتشار اخبار دروغین برای جلوگیری از خروج خاتمی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی به عمل آوردند.

این رسانه‌ها در زماني كه مدعی جلوگیری از خروج سیدمحمد خاتمی از کشور شده بودند که اساسا رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در آن زمان قصد خروج از کشور را نداشت و خبر ممنوع‌الخروج بودن او تکذیب شد و از سوی دیگر در روزهای آغازین سال در حالی که صدها فعال سیاسی و اجتماعی اصلاح‌طلب به دیدار نوروزی با رئیس‌جمهور سابق کشورمان رفته بودند، مدعی سفر خاتمی به یک کشور خارجی شدند و تاکید کردند که زمان برگشت او نامعلوم است و بدین ترتیب این جوسازی‌های رسانه‌ای در آستانه سفر خاتمی به ژاپن به نتیجه رسید.

گفتنیست که طی دو ماه اخیر، تایید و تکذیب های فراوانی پیرامون خبر ممنوع الخروجی محمد خاتمی منتشر شده بود.

پیرو انتشار اخبار فوق الذکر، در دهم اسفندماه گذشته، یکی از منابع آگاهِ خبری، جزئیاتی از "توقیف و استرداد" گذرنامۀ سیاسی خاتمی را به جرس اطلاع داد و خاطرنشان کرده بود "ابتدای امر وزارت اطلاعات گذرنامۀ محمد خاتمی را از وزارت خارجه تحویل گرفته و توقیف می کند.

خبرهای پیرامون این موضوع بلافاصله با تیتر «ممنوع الخروجی رئیس جمهور سابق» منتشر شده و حجت الاسلام عباس امیری فرد، مشاور مصلحی و دبیر اجرائی «جامعه وعاظ تهران» نیز، آنرا در جریان یک تریبون اعلام می کند."

وی در یکی از محافل خصوصی روحانیون آن تشکل، ضمن بیان اینکه " خاتمی اخیرا قصد خروج از کشور را داشت"، از ممنوع الخروجی رئیس بنیاد باران خبر داد.ه بود

این موضوع بعد از دو روز توسط برخی مقامات تکذیب گردید و خاطرنشان شد "گذرنامۀ سیاسی محمد خاتمی از وزارت اطلاعات اخذ شده به وی تحویل داده می شود."

8 نظرات :: رییس جمهور محبوب دو دوره ملت ايران ممنوع الخروج شد

  1. با اين عملشان وجه استبدادي و ديكتاتوري جهموري اسلامي را نزد جهانيان دوچندان به نمايش گذاشتند!

    جنبش سبز از خدا چي ميخواهد؟! روشن شدن ماهيت كودتايي حاكمان استبدادي كنوني در نزد جهانيان.

    عاقلان دانند

  2. این ظلم بیشتر از آنكه که بر خاتمی عزیز روا شده باشد، در درجه اول حق مردم ایران و در درجه دوم حق همه ملتهای جهان را ضایع کرده است.

    درود بر خاتمی عزیز که نام پرمهر خورشید وجودش و بلندای فکرش بر تاریخ ایران و همه ملل جهان به زیبایی خواهد درخشید.

    هزاران درود بر نفس جان پاکش.

  3. درود بر خاتمي، سلام بر موسوي، زنده باد كروبي، ووو... پاينده باد وطن

  4. خاتمی آنقدر بزرگ است که با این کارها خسته نمیشود همانگونه که در ۸ ساله ریاست جمهوری هیچگاه در برابر فشار آقایان کوتاه نیامد و همیشه با لب خندان خود دوستدارانش را به صبر و شکیبایی فرا خواند

    خیلی خیلی دوستت داریم سید همیشه خندان

  5. به زندان ۷۰ میلیونی ایران خوش آمدید

    - اگر قصد خروج از کشور دارید اول استعلام کنید تا ما شرمنده شما نشویم

    – برای همت و کار مظاعف نیاز به نیروهای بیشتری داریم پش بسوی ۷-۸ تا بچه البته خوراک و مسکن و شغل آنها از حالا اماده است

    – سرمایه گذاری جدید و معادله ریاضی جدید با نام هدفمند کردن یارانه ها ۲۰۰هزار تومان شما پرداخت کنید از ما ۱۶ هزار تومان پس بگیرید این روزها خرج بالاست

    – اگر زلزله قلابی بیاید مردم ما چه خواهند کرد پس خودتان پایتخت را تخلیه کنید

    – زیر دریا هم شده باشد ما برای دانشجویان دانشگاه خواهیم ساخت تا آرامش و آسایش داشته و دور از شلوغی تحصیل کنند
    و ……... عقل و منطق و انسانیت و انصاف چیز خوبی است .

  6. #

    صدمه جلوگيري از رفتن ايشان براي حكومت در نزد فكار عمومي جهان بسيار بسيار بيشتر از زماني بود كه ايشان بودن هيچگونه مشكلي و بدون داد و قال به اين نسشت ميرفتند و چه بسا رفتنشان باعث ترميم و بهبود نگاه جهانيان به جمهوري اسلامي ميشد كه البته اين را عاقلان دانند.

    مطمئن باشيد كه با اين حركت ضربه ديگري به پيكر جمهوري اسلامي در نزد جهانيان زديد و ماهيت استبدادي حاكمان فعلي را به رخ ملتهاي جهان كشانديد. ميگوييد نه! بزودي خواهيد ديد!!!

    اما از طرف ديگر پيشنهاد ميشود كه جناب خاتمي سخنان خود پيرامون مضامين مربوط به اين اجلاس را طي يك پيامي تصويري براي دست اندركاران اين اجلاس در ژاپن ارسال دارند.

    ارس

  7. ارسال پيام تصويري پيشنهاد بسيار بجا نيكويي است، درصورتيكه خود ايشان صلاح بدانند و پيام را «به نمايندگي از ملت ايران» ارسال دارند و نه از جانب «حاكمان روز و زر و تزوير».

  8. بهتر كه نگذاشتند برود و الا از فرداي آن حسين شوش توي كيهان مينوشت كه خاتمي با سورس قرار مدار گذاشته بود!!!

جديدترين ديدگاه خوانندگان