بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

اولين عكس العملهاي بين المللي در قبال جلوگيري از سفر خاتمي به ژاپن

اولين عكس العملهاي بين المللي در قبال جلوگيري از سفر خاتمي به ژاپن:
اعتراض نخست ‌وزیران سابق سوئد و کانادا به احمدی‌نژاد

. ادامه راه سبز«ارس»: بگزارش آفتاب، در پی جلوگیری از سفر سیدمحمد خاتمی به ژاپن برای شرکت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای، نخست‌وزیران سابق سوئد و کانادا طی نامه‌ای خطاب به احمدی‌نژاد به این اقدام اعتراض و خواستار برطرف شدن هرچه سریع‌تر محدودیت‌های ایجاد شده برای رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها شدند.

اينگوار كارلسون و ژان کريتين نخست وزیران سابق سوئد و کانادا در این نامه خطاب به رئیس دولت ایران نوشته‌‌اند: «از طریق خبر منتشر شده در خبرگزاری فرانسه مطلع شدیم که محدودیت‌هایی برای سفر جناب آقای خاتمي به ژاپن ایجاد شده، ما ضمن اعتراض به چنین برخوردی، خواستار برطرف شدن هرچه سریعتر این محدودیت‌ها برای ایشان هستیم.»

در این نامه همچنین آمده است:«شورا بسیار مشتاق به شنیدن دیدگاه آقای خاتمى بود و ما به شدت به محدودیت ایجاد شده برای ایشان اعتراض داریم و معتقدیم گفتگوهای بین‌المللی و یادگیری متقابل به ویژه از منظر انتقادی در مورد این موضوع، بسیار مهم‌تر از خلع سلاح هسته‌ای به تنهایی است.»

نخست‌وزیران سابق سوئد و کانادا ابراز امیدواری کردند که با رفع این محدودیت‌ها، شاهد حضور و سخنرانی سیدمحمد خاتمی در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای که در هیروشیمای ژاپن برگزار می‌شود، باشند.

گفتنی است، نسخه‌ای از این نامه اعتراضی هم به سفارت ایران در ژاپن ارسال شده است.

همچنين به گزارش سايت دیپلماسی ایرانی، شبکه خبری ای‌بی‌سی امریکا در این باره نوشت، از خروج سید محمد خاتمی از تهران ممانعت به عمل آمد.

وی می‌خواست برای شرکت در کنفرانس منع گسترش تسلیحات هسته‌ای که به مناسبت سالگرد حمله اتمی به هیروشیما ترتیب داده شده است، به ژاپن سفر کند که مقامات ایرانی از سفر وی ممانعت به عمل آوردند. سازمان دهندگان این کنفرانس در دقایق آخر فهمیدند که خاتمی به این کنفرانس نخواهد آمد. محمد خاتمی به دلیل حمایت از میر حسین موسوی، نامزد انتخابات گذشته ریاست جمهوری ایران که نسبت به پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات شبهه وارد کرده بود و اکنون به عنوان رهبر مخالفان وی شناخته می‌شود به شدت تحت فشار طرفداران دولت احمدی‌نژاد است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، محمد خاتمی، رئیس جمهوری اصلاح طلب ایران با فشار دولت ایران از سفر به ژاپن برای شرکت در کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای بازماند. این در حالی است که تهران دقیقا هم‌زمان با کنفرانس هیروشیما خود میزبان کنفرانس منع گسترش تسلیحات اتمی است و قرار نیست اصلاح طلبان در آن شرکتی داشته باشند.

خبرگزاری فرانسه نیز با پر اهمیت دانستن ممانعت دولت ایران از خروج سید محمد خاتمی رهبر دولت اصلاح طلب ایران نوشت، قرار بود محمد خاتمی برای شرکت در کنفرانس منع گسترش تسلیحات هسته‌ای به ژاپن سفر کند که با ممانعت دولت ایران از این سفر باز ماند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش می‌دهد، البته این نخستین بار نیست که محمد خاتمی مورد حمله طرفداران دولت البته از نوعی دیگر قرار می‌گیرد. وی که از مهمترین مخالفان دولت محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهوری جنجالی ایران که انتخاب مجددش در سال 2009 سر و صدای زیادی ایجاد کرد، محسوب می‌شود، پیش از این نیز بارها از سوی تندروهای طرفدار احمدی نژاد مورد حمله کلامی و تهدید قرار گرفته است.

روزنامه الوطن چاپ عربستان نیز گزارش داد، باز داشتن خاتمی از سفر به خارج نشان از افزایش فشارها به اصلاح‌طلبان دارد و بازگو کننده آن است که قرار است تنش‌ها میان اصلاح‌طلبان مخالف دولت و طرفداران دولت باز هم افزایش یابد.

روزنامه کویتی الجریده نیز در این باره نوشت، در حالی از سفر محمد خاتمی به ژاپن برای شرکت در کنفرانس منع گسترش تسلیحات هسته‌ای ممانعت به عمل آمده است که روز شنبه 17 آوریل تهران میزبان کنفرانسی مشابه در تهران با حضور جمعی از نمایندگان و مقامات عالی‌رتبه بیش از 50 کشور جهان بود.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد، محمد خاتمی در روزهای گذشته شاهد انتقادها و حملات بسیار تند تندروهای طرفدار احمدی‌نژاد بوده که عمده دلیل آن نیز پیوستن خاتمی به جمع رهبران مخالف معترض به انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 که به دنبال آن محمود احمدی‌نژاد مجددا رئیس جمهور شد، است.

0 نظرات :: اولين عكس العملهاي بين المللي در قبال جلوگيري از سفر خاتمي به ژاپن

جديدترين ديدگاه خوانندگان