بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

اخراج کارگران و تعطیلی بزرگترین کارخانه نوشابه سازی خاورمیانه

اخراج کارگران و تعطیلی بزرگترین کارخانه نوشابه سازی خاورمیانه

. ادامه راه سبز«ارس»: احمدی‌نژاد با اشاره به مشکلات موجود در خرمشهر گفت: «بنده شخصاً تصمیم گرفتم به عنوان فرماندار یا معاون فرماندار در خدمت مردم غیور خرمشهر باشم تا کارها با سرعت انجام شود». (آفتاب - 2/3/1388)

روزنامه جمهوري اسلامي 24/01/1389

روزنامه جمهوری اسلامی در گزارشی نوشت : همزمان با شروع سال همت و کار مضاعف با اخراج کارکنان شرکت تولید نوشابه خرمنوش خرمشهر و تعطیلی این واحد تولیدی یکی از بزرگترین خطوط تولید نوشابه در خاورمیانه و ایران از ادامه کار ایستاد تا نشان دهد مدیریت های پروازی چگونه در سایه کنترل از تهران تیشه به ریشه خرمشهر رنج کشیده می زنند.

این گزارش می افزاید کارخانجات بزرگ نوشابه سازی خرمنوش خرمشهر که با دلارهای دولتی در دوران بازسازی دوباره احیا گردیده برخوردار بود که بعدها واحدهای تولید نوشابه به خانواده و دستگاه تولید CO 2 بود از واحدهای خط تولید نوشابه ساخت تشتک و گاز آب شیرین با امتیاز حق برداشت آب از رودخانه کارون نیز به آن اضافه شد.

در خصوص بدهی های این واحد تولیدی باید گفت بدهی میلیاردی به شعبه هفتم تیر بانک ملی تهران و یکی از شعب بانک صادرات خرمشهر نکات قابل توجهی وجود دارد که از آن جمله گرفتن وام بیش از صد میلیون تومان از بانک ملی شعبه هفتم تیر برای خرید خطوط جدید تولید نوشابه است که از کشور آلمان خریداری می گردد اما اهمال در ترخیص آن از گمرک سبب متروک ماندن این خط تولید و در نتیجه یک میلیاردی شدن بهره این وام است و در خصوص بانک صادرات خرمشهر نیز همان اتفاق افتاده است و اکنون بهره بانکی سنگین گریبان این واحد تولیدی را گرفته است .

این گزارش می افزاید در همین حال مدیرعامل جدید این کارخانه که بازنشسته یکی از ادارات است از همین کارخانه ورشکسته و تعطیل شده اضافه حقوقی یک میلیون تومانی می گیرد تا خرمشهر بهشت مدیران پروازی شود.

این مدیر که از دیار رستم آباد البرز به خرمشهر اعزام شده است در حال مرخصی هم از امتیازات اضافه حقوق و سایر مزایا بهره می برد.

گزارش می افزاید :کارخانه نوشابه سازی خرمشهر که از امتیاز همسایگی با مهم ترین استان عراق (بصره ) برخوردار است که با سو مدیریت حضور در این بازار مهم را به رقبای عربی باخت این وضعیت تلخ در حالی روی می دهد که آب میوه ها و نوشابه های تولید عربستان کویت و امارات بازار جنوب ایران را اشباع کرده است .

یکی از نکات جالب توجه در اخراج کارکنان این واحد صنعتی کنار گذاشتن دو نفر از کارکنان بخش فنی آن بوده است که اخیرا برای توجیه و آموزش دستگاه های جدید خط تولید به کشور آلمان اعزام شده بودند که یکی از این دو نفر از پرسنل قدیمی کارخانه خرمنوش خرمشهر هم اکنون برای امرار معاش بر روی تاکسی کار می کند.


ارس: بد نيست به خبري از همين روزنامه در سال 1382 (قبل از به روي كار آمدن دولت نهم به رياست احمدي نژاد) در مورد كارخانه فوق پرداخته و حاصل دست آوردهاي سفرهاي استاني رييس دولت كودتا و مديريتهاي سوء او را بيشتر لمس كنيم!:


روزنامه جمهوري اسلامي 26/08/1382

مجتمع نوشابه سازي « خرمنوش » خرمشهر جايزه هزاره جديد را به خود اختصاص داد

خرمشهر ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : مجتمع نوشابه سازي « خرمنوش » خرمشهر كه نوشابه آرسو و آرسوكولا را توليد مي كند جايزه هزاره جديد كيفيت سال 2003 ميلادي اروپا در شاخه صنايع غذايي را كسب كرد.

اين مطلب را مهندس احسان دانشور مديرعامل اين مجتمع اعلام كرد و افزود : اين جايزه بدليل رعايت كيفيت برتر نوشابه در اين مجتمع صنعتي و رعايت استانداردهاي ملي و بين المللي نصيب اين واحد نوشابه سازي شده است . وي گفت : نوشابه آرسو بصورت پت هم اينك بيشترين سهم بازار جنوب عراق را به خود اختصاص داده است و صادرات همچنان ادامه دارد.

وي به توليد آب فرامعدني در اين مجتمع اشاره كرد و گفت : در توليد نوشابه از آب فرامعدني استفاده مي كنيم كه كيفيت نوشابه را به بالاترين استاندارد بين المللي مي رساند. وي افزود : هم اينك دستگاه پيشرفته تصفيه آب به روش كيفيت آب ) R.O (اسمز معكوس را به آب فرامعدني تبديل مي كند همچنين با خريد و نصب دستگاه هاي ماورا بنفش و ازون اين مجتمع از كارخانه هاي پيشرفته نوشابه سازي خاورميانه خواهد شد.

مهندس دانشور افزود : كارخانه عظيم نوشابه سازي خرم شهر داراي سه كارخانه مي باشد كه از پيشرفته ترين تكنولوژي روز دنيا در اين صنعت برخوردار هستند و به غير CO 2 از خط توليد نوشابه گاز خوراكي و سربطر فلزي نوشابه نيز در اين مجتمع ساخته شده است .

CO 2 وي گفت : توليد گاز خوراكي در جنوب كشور تنها در اين كارخانه صورت مي گيرد كه علاوه بر تامين نياز داخلي كارخانه در اختيار ديگر كارخانه هاي نوشابه سازي و ساير واحدهاي مورد نياز جنوب كشور قرار مي گيرد.

مديرعامل اين مجتمع نوشابه سازي در مورد واحد پت (نوشابه خانواده ) نيز خاطرنشان كرد : در اين واحد چهار نمونه نوشابه خانواده آرسو توليد مي شود.

ظرفيت اسمي كارخانه نوشابه سازي خرمشهر چهل هزار جعبه بطر شيشه اي است و براي دويست نفر بصورت مستقيم ايجاد شغل كرده است اين كارخانه در جريان جنگ تحميلي بطور كلي منهدم و پس از بازسازي با بهره گيري از تكنولوژي روز سهم عمده اي در توليد نوشابه در استان خوزستان بوشهر و بخش هايي از استان هاي ايلام و فارس دارد.


=====
يادآوري
سفر احمدي نژاد به خرمشهر، 20 روز قبل از انتخابات رياست جمهوري دهم
استقبال سرد و شعار "فقط دروغ" درسفر احمدی‌نژاد به خرمشهر

ساعت هشت و چهل و پنج دقیقه صبح است که به خرمشهر می رسیم، عده نه چندان زیادی از مردم روبروی مسجد منتظر رئیس جمهور نشسته‌اند، برخی در‌به‌در دنبال یک تکه کاغذ هستند و برخی هم در حال فروش کاغذ. گفته می‌شود قرار بوده سخنرانی دراستادیوم برگزار شود اما..!





جمعیتی را که می بینم اصلا برایم قابل تصور نیست. این جمعیت اصلا قابل مقایسه با سفرهای قبلی رییس جمهور نیست. مردم حتی برای استقبال از خودروی رییس جمهور به خیابان نیامدند. آبادان و خرمشهر جمعیت زیادی دارد و نمی توانم باور کنم این جمعیت دو هزار نفره یا شاید هم کمتر، تنها میزبانان رییس جمهور هستند.

چند نفربیرق‌ها و پرچم‌هایی را دست دارند. یکی می‌گوید "چند باری هست که نامه می‌نویسم، اما آن‌طور که باید و شاید به نامه من جواب نمی‌دهند. نمی‌دانم یا نامه‌های من خوب به دست رئیس جمهور نمی‌رسد یا اینکه مشکلات ما قابل حل نیستند".

نوجوانی به تیر برق چراغی تکیه داده بود و کتاب‌های مدرسه‌اش هم زیر بغلش شاید او هم آمده بود که درددلش را به رئیس جمهورش بگوید.

هنوز تانکرهای آب بدون یخ بودند. ساعت ده صبح بود که یخ‌ها از راه رسیدند، جمعیت فراوانی به سمت تانکرهای آب هجوم بردند و می‌گفتند اگر این تانکرهای آب شیرین نباشد که نمی‌توانیم آب منزل خود را بیاشامیم!

راستی یادم نرود آنجا کاغذ سفید 100 تومان بود و هر کس هم نامه می‌نوشت 500 تومان دستمزد می‌گرفت! پیرزنی هم به همراه فرزندش و خربزه به دست آمده بود و از سر و وضعش مشخص بود که برای مطالبات ناتمامی که وضعیت خرمشهر بر دوش او و خانواده‌اش گذاشته مراجعت کرده بود.

آن‌قدر خبرنگاران خوزستانی معطل رسیدن کارت‌هایشان از فرمانداری شدند که امام جمعه خرمشهر صحبت‌هایش تمام شده بود.

صحبت‌های نماینده خرمشهر شروع شده بود که خبرنگاران خوزستانی از راه رسیدند و تند و تند شروع به نوشتن کردند، زن و بچه همه نامه به دست و برخی هم پلاکاردهایی داشتند که نظرات را جلب می‌کرد.

روی یک پلاکارد نوشته بودند «فقط دروغ»، روی یکی دیگر درخواست ملاقات از سوی دانشجویان کشاورزی شده بود و یکی دیگر هم تقاضای حق التدریسی شدنش را داشت.

مردم شعار «دروغه، دروغه» سر می‌دهند. نماینده خرمشهر حرفهایش را ناتمام رها کرد و هر بار که می‌خواست حرف هایش را شروع کند مردم خرمشهر به او لقب دروغگو می‌دادند و به او می‌گفتند از پشت تریبون کنار برود.

«بیکاری بیکاری بیکاری» شعار دیگر مردم بود. برای اینکه نماینده خرمشهر قافیه را نبازد رو به رئیس جمهور کرد و گفت خواسته مردم ما همین است که بیان می‌کنند، رفع بیکاری و تهیه آب آشامیدنی سالم و شیرین.

رییس جمهور نفر بعدی بود که پشت تریبون قرار گرفت، او در ابتدا با گرامی داشتن سالروز سوم خرداد و ستایش مردم مقاوم خرمشهر از آنان تشکر کرد، در همین حین دختر بچه‌ای قصد داشت خود را از نرده ها بالا بکشد و به رئیس جمهور نزدیک شود که جلویش از سوی یکی از مامورین حراست که زن هم بود گرفته شد.

زن معلولی هم در زیر دست و پاهای مردم از یکی تقاضا می‌کرد که فقط به رئیس جمهور بگویند نامش را بیاورد، زنی هم بعد از چند دقیقه صحبت کردن از نرده ها بالا آمد که باز هم او را پائین آوردند. زنی اعتراض کنان فریاد می زند «شعار بسه».

هنوز بازار نامه‌رسانی به رئیس جمهور داغ داغ بود، عده‌ای از مردم به دلیل گرمی هوا و عده‌ای هم به دلیل تکراری بودن حرف‌های رئیس جمهور و مسئولان به خانه‌هایشان باز می‌گشتند، جمعیت به کمتراز 2000 نفر می‌رسید و هنوز عده‌ای جوان که روبه‌روی رئیس جمهور ایستاده بودند شعار بیکاری بیکاری سر می دادند، شعارها قطع شد و این بار آب می‌خواهیم شعار مردم شد و بعد هم جواب نامه‌ها و عده‌ای هم شعار «رئیس دروغگو» سر می‌دادند.

رئیس جمهور در واکنش به اعتراضات مردم و شعارهای آنها گفت: «حالا که این‌طور است برای رسیدگی به امور خودم فرماندار خرمشهر می‌شوم و کارها را برای اجرا در دست می‌گیرم»!

رئیس جمهور به آمدن گاز و راه اندازی خط راه آهن و محورهای مواصلاتی و ... مین روبی و اقداماتی در زمینه طرح جامع آب و فاضلاب اشاره می‌کند و می‌گوید: «می‌دانم که همه مردم از گاز شهری بهره‌مند نشده‌اند و می‌دانم که هنوز مردم از آب آشامیدنی بهره‌مند نیستند اما تمام تلاش ما این است که با اجرای طرح غدیر مشکل آب آبادان و خرمشهر را مرتفع نمائیم».

گفته می‌شود که به دلیل مشکلاتی که در حین سخنرانی رئیس‌جمهور و نماینده مردم خرمشهر پیش آمد اجازه صحبت به استاندار خوزستان داده نشد. مسئولان سریعاً برنامه را جمع کرده و فقط به گرفتن نامه‌های مردم بسنده کردند!

0 نظرات :: اخراج کارگران و تعطیلی بزرگترین کارخانه نوشابه سازی خاورمیانه

جديدترين ديدگاه خوانندگان