بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

اختلالات جدی در اینترنت کشور ؛ هیچ کس پاسخگو نیست

اختلالات جدی در اینترنت کشور ؛ هیچ کس پاسخگو نیست

ادامه راه سبز(ارس): تشدید مشکلات در شبکه اینترنتی کشور ، باعث شده است بسیاری از کاربران ایرانی از دسترسی منظم و آسان به سایت های مورد علاقه خود محروم شوند.

به گزارش خبرنگار عصرایران ، هر چند این مشکل از مدت ها پیش به صورت جسته و گریخته وجود دارد اما از غروب روز گذشته ، اوضاع نابسامان تر شده است به گونه ای که بر اثر اختلالات مربوط به کاهش پهنای باند در استفاده از برخی از سایت ها، آنها یا اصلا دیده نمی شوند یا به طور نامنظمی دچار قطع و وصل هستند.

همچنین دسترسی به برخی سایت ها در شهرهای مختلف کشور در بازه های زمانی مختلف به طور کامل ناممکن می شود. مشکلات موجود ، عملکرد در نرم افزارهای تحت وب را نیز اختلالات فراوانی مواجه ساخته است. همچنین فعالیت های مربوط به تجارت الکترونیک و جابجایی اینترنتی وجوه نیز با مشکلات عدیده مواجه است. مسیرهای ارتباطی بین دو IP در داخل کشور نیز دچار مشکلات متعددی است.

آی اس پی هایی که خدمات اینترنت ارائه می دهند با پذیرش این مشکلات ، مسوولیت آن را متوجه شرکت زیر ساخت مخابرات می دانند. با این حال تا کنون هیچ مقام مسوولی در این باره توضیح نداده است.

اختلال موجود در شبکه شامل بیشتر سایت های اینترنتی و به صورت ادواری و چرخشی است بدین گونه که کاربران به صورت مدام در بازدید سایت ها با مشکل مواجه می شوند.

همچنین سایت تابناک در این زمینه اطلاعات بیشتری ارایه کرد و نوشت:

تامین امنیت شبکه تبادل اطلاعات در فضای مجازی مطابق با قوانین و حفظ حقوق مردم ضرورتی غیر قابل انکار است ولیکن عدم اجرای اصولی و فنی این امر باعث اختلالات فراوان در شبکه اینترنت کشور گردیده است که ادامه این امر باعث افت کیفیت اینترنت و افزایش شایعات پیرامون موضوع فیلترینگ غیر مستقیم و رساندن به نقطه خرابی خواهد بود.

بیش از ۱۵ روز است که شبکه اینترنت کشور علاوه بر مشکلات کندی قبل دچار مشکلات جدیدی شده است که باعث افت و نارضایتی مصرف کنندگان اینترنت گردیده است.

برخی از این اشکالات فنی و تخصصی عبارتند از:

۱. عدم امکان دسترسی به برخی از سایتهای ایرانی یا خارجی هاست شده در خارج یا داخل که بصورت زمانی و منطقه ای متغییر است. مثلا دسترسی به یک سایت از بعضی از رنج IP ها و یا حتی شهرها در بازه های زمانی مختلف بطور کامل مسدود می گردد.

۲. اختلال عملکرد در نرم افزارهای تحت وب : ارسال (submit) یک فرم در بخشی از یک نرم افزار دچار وقفه طولانی می شود و در حالت انتظار باقی می ماند اما با استفاده از پورت SSL و رمز نگاری مسیر ارتباطی تا سرور که قابل مداخله در مسیر تبادل اطلاعات نیست یا تغییر ISP در همان محل بر روی همان نرم افزار مشکل برطرف می گردد و فرم سریعا ارسال می گردد.

۳. قطع شدن مسیر ارتباطی بین دو IP در در داخل کشور که از پروتکل های امن و رمزنگاری شده برای ایجاد شبکه خصوصی مجازی داخلی استفاده می کنند.

۴. تغییر کلیدهای رمزنگاری شده SSL که بصورت منطقه‌ای و زمانی انجام می‌گردد و این امر امنیت تبادل اطلاعات و تجارت الکترونیکی را بشدت دچار ریسک نموده است.

۵. وجود اختلال Packet lost و یا کاهش پهنای باند از بعضی از نقاط در حین استفاده از برخی از سایت ها

تامین امنیت شبکه تبادل اطلاعات در فضای مجازی مطابق با قوانین و حفظ حقوق مردم ضرورتی غیر قابل انکار است ولیکن عدم اجرای اصولی و فنی این امر باعث اختلالات فراوان در شبکه اینترنت کشور گردیده است که ادامه این امر باعث افت کیفیت اینترنت و افزایش شایعات پیرامون موضوع فیلترینگ غیر مستقیم و رساندن به نقطه خرابی خواهد بود.

7 نظرات :: اختلالات جدی در اینترنت کشور ؛ هیچ کس پاسخگو نیست

  1. تمام اين مشكلات درصورتي به وجود آمده كه اگر از پيل-تر شكن يا وي پي ان استفاده كنيد تمامي آنها بر طرف ميشود و اينترنت بخوبي كار ميكند. پس نتيجه ميگيريم كار، كاره انگليسيهاست و دوستان پيلترنينگ و آن نرم افزار زپرتي شان

  2. بابا كودتاچيان به خيال خودشان يه نرم افزار هوشمند ساخته اند كه در ...يلترينك بصورت اتوماتيك عمل ميكنه و در ورودي بك بن ايران قرار داده اند كه بصورت ادواري دائم در حال كار است و از هفته پيش بصورت آزمايشي راه اندازي كرده اند و به همين دليل است كه كل اينترنت ايران بهم ريخته است.

    خود من يك فروشگاه مجازي دارم كه به همين دليل اختلالات اخير، فروش آنلاين تقريبا به صفر رسيده و درصد خطاي پرداخت آنلاين هم، از 3 درصد به 94 درصد افزايش پيدا كرده و تقريبا هيچ كس در هفته گذشته با امروز نتواسته است از طريق سرويسهاي پرداخت اينترنتي بانكها وجه خود را پرداخت كند و با خطا مواجه شده

  3. خبرگزاری رویترز هم در ایران ف.یل.تر شد

  4. من هم براي تكميل پايان نامه دوره فوق ليسانس خود نيازمند به چند كليپ و داكيومنت بودم و بيش از 10 روز بود كه علاف دانلود كردن اينها شدم ولي هر دفعه فايلها تصف و نيمه مي آمد و وسط دانلود كردن فريز ميشد يا در زمان جستجو سايت گوكگل ياهو فريز ميشدند. خلاصه هر كاري كردم از اينترنت دانشگاه دانلود كنم نشد كه نشد ، بالاخره منزل يكي از اقوام رفتم و با كمك سرويس وي پي ان آنها ظرف مدت 25 دقيقه تمام موراد مورد نيازم را دانلود كردم و ديروز پايان نامه را توانستم به استاد راهنما تحويل دهم

    لعنت به هر چه مردم آزاره

  5. دقيقا موارد دوست ناشناس دوم تاييد ميشه.

    ما يك سرور در خارج از ايران داريم و ديتا سنترمان از ده دوازده روز پيش دائم به ما ايميل ميزنه كه يك سري آي پي هاي ايراني حملاتي مانند دي داس بر روي سرورهاي ما انجام ميدهند كه باعث سرريز شدن پهناي باندشان شده و اختلال در كار سرورها ايجاد ميكند و گفته اگر اين روند ادامه پيدا كند تمام اين اي پي هاي ايران را بلوكه خواهند كرد. كه اگر چنين اتفاقي بيفتند ، دسترسي كاربران ايراني به سايتها مسدود ميشود.

    علت را كه ما پيگيري كرديم متوجه شديم اين نرم افزاري كه اخيرا ايران در مسير بك بن ايران قرارداده و تقريبا مانند يك جستجوگر "ابتدايي" است، دقيقا مانند حملات هكري دي داس عمل ميكند و سايتها را با اخلال مواجه ميكند و اگر اين روند ادامه پيدا كند اكثر ديتا سنترهاي داخلي و خارجي مجبور خواند شد دسترسي اي پي هاي ايران را به سرورهايشان مسدود كنند(اين عمل بصورت اتوماتيك توسط نرم افزارهاي ضد هك در سرورها انجام ميشود) كه خودتان حدس بزنيد چه فاجعه اي پيش خواهد آمد

    يك سرويس دهنده خدمات اينترنتي

    ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۴۳

  6. تف به قبر پدر و مادر هر چي ديكتاتور و كودتاچي و سانسورچيه

  7. دوستان اطلاع رساني كنيد كه فعلا به دليل مشكلاتي كه مخابرات براي پورت https به وجود آورده، كسي خريد آنلاين انجام ندهد زيرا پول از حساب شما كسر ميشود ولي به حساب فروشنده واريز نميگردد و اين پول براي مدت 3 الي يك هفته گم شده تا مجددا به حساب خريدار بازگشت داده شود. با دوستان فنيي كه در بخش تبادل وجه اينترنتي در چند بانك در تماس بودم آنها هم تاييد كرده اند كه درصد انتقال موفق وجه بصورت اينترنتي طي 15 روز گذشته با افت شديدي روبرو بوده و به حدي رسيده است كه نسبت به قبل از ايجاد اختلالات توسط مخابرات حدود 80% افت نشان ميدهد و ممكن است به همين دليل بانكها مجبور شوند موقتا خدمات "شتاب" اينترنتي خود را غير فعال كنند

    يك كاربر بيچاره اينترنتي

    ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۵۸

جديدترين ديدگاه خوانندگان