بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

با رای اکثریت مجلس، بهبهانی از وزارت راه برکنار شد

نمایندگان مجلس هشتم به استیضاح وزیر راه رای مثبت دادند و او را از وزارت برکنار کردند

ادامه راه سبز(ارس): به گزارش کلمه، بر اساس اعلام لاریجانی رئیس مجلس، از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در جلسه، ۲۳۴ نماینده در رای گیری شرکت کردند که ۱۴۷ نفر به استیضاح بهبهاني رای مثبت دادند. تعداد مخالفان ۷۸ نفر بود و ۹ نفر نیز رای ممتنع دادند.

بدین ترتیب مجلس اولین وزیری را که در جلسه استیضاح خود حاضر نشد، از سمتش برکنار کرد.

توکلی در جریان بررسی این استیضاح، فاش کرد که احمدی نژاد به وزیر راه دستور داده در مجلس حاضر نشود. رئیس مجلس هم این رفتار را تخلف از قانون خواند.








در جریان استیضاح بهبهانی وزیر راه در جلسه علنی امروز مجلس، لاریجانی به صراحت حضور نیافتن وزیر راه در جلسه استیضاح خود را تخلف از قانون دانست و توکلی هم فاش کرد که او به دستور احمدی نژاد از حضور در این جلسه خودداری کرده است. وی همچنین این دستور احمدی نژاد را زمینه ساز استبداد خواند. بهبهانی اولین وزیری است که در تاریخ جمهوری اسلامی در جلسه استیضاح خود حضور نیافته است.

آینده گزارش داد: در پی جملات پایانی دکتر احمد توکلی در نطق خود علیه وزیر کنونی راه، وی با بیان این که شنیده ام به وزیر خود دستور داده اند در جلسه حضور نیابد، این موضوع را بی حرمتی به مجلس و زمینه ساز استبداد خواند که احسنتهای مکرر نمایندگان را به دنبال داشت.

عصر ایران هم نوشت: برخلاف رویه معمول، هیچ یک از شبکه های تلویزیونی صداوسیما اقدام به پخش زنده استیضاح وزیر راه در مجلس نکردند. این در حالی است که در گذشته همیشه یکی از شبکه ها و معمولا شبکه خبر به طور زنده و مستقیم به پخش اتفاقات صحنه علنی مجلس و استیضاح وزیران می پرداخت.

خانه ملت هم گزارش داد که رییس مجلس در پاسخ به تذکر محسن نریمان، نماینده بابل، تصریح کرد: حضور نیافتن وزیر راه و ترابری در جلسه استیضاح الزامی است و حضور نیافتن وی تخلف محسوب می‌شود.

حمیدرضا بهبهانی، وزیر راه و ترابری، اولین وزیری است که برای دفاع از خود در جلسه استیضاح در صحن علنی مجلس حضور نیافته است.

محسن نریمان درباره این اقدام وزیر دولت احمدی نژاد تذکر داده و گفته بود: وزیر یا هیات وزیران موظفند ظرف ۱۰ روز پس از اعلام استیضاح در مجلس حاضر شوند و توضیحات لازم را بدهند اما امروز شاهد هستیم که نه وزیر راه و نه هیچکدام از هیات وزیران در جلسه استیضاح شرکت نکردند.

لاریجانی هم این تذکر را وارد دانست و رفتار دولت را تخلف از قانون خواند.

خبر آنلاین هم نطق توکلی در مخالفت با بهبهانی را اینگونه گزارش داد: احمد توکلی نماینده تهران از فشارهای احمدی‌نژاد خبر داد که باعث ۱۹ سال تعهد در آینده شده ولی وزیر نباید زیر آن می​رفت.

به گزارش خبرآنلاین، احمد توکلی با بررسی حجم پروژه​های عمرانی دولت از تاخیرهای پیاپی و هزینه​های تحمیلی زیاد آن سخن گفت که منجر با گسترش نارضایتی عمومی شده است.بویژه از آن جهت که به دلیل وعده​های انتخاباتی بوده است.

رئیس مرکز پژوهش​ها ۱۲ مورد از اثرات منفی این رویکرد را برشمرد که یکی از آنها بی اعتمادی به نظام سیاسی و تضعیف مشروعیت و اقتدار نظام بود.

وی با بیان اینکه عمده​ترین سند سالانه، بودجه سنواتی است، ادامه داد: متاسفانه بررسی اعتبارات راه و ترابری نشان از تخصیص​های نادرست این اعتبارات دارد که البته ریشه در دوره​های گذشته نیز دارد. طرح حرم تا حرم وخط آهن سریع تهران مشهد در هیچ جای بودجه ۸۹ نیامده و هیچ یک از مراحل عملیاتی خود را پشت سر نگذاشته در حالی که باید تا پایان سال ۹۱ به بهره برداری برسد

توکلی از بودجه​های ملیاردی برآورد شده برای این پروژه​ها یاد کرد که با سرعت عمل دولت تا ۱۱ سال آینده به طول خواهد انجامید و معلوم نیست که چرا دولت سقف ۳ ساله​ای را تا پایان سال ۹۱ اعلام کرده که سطح توقعات از دولت را بالا برده است.

نماینده تهران از وعده​های لاف و گزاف وزیر راه یاد کرد که به متوقف شدن راه تهران شمال انجامید و این بزرگراه همچنان در رکود به سر می​برد. ۱۳ فقره قراداد برای ۸ هزار کیلومتر راه در کشور نیز به جایی نرسیده است! پروژه​های در دست اجرای راه​سازی نیز ناتمام مانده و سرعت لازم را ندارد. این در حالی است که دولت برای ۱۹ سال آینده تعهد ایجاد کرده ولی برای تحقق آن گامی بر نداشته است.

وی افزود: باید به روشنی اذعان کنیم که فشار برخی مقامات همچون رئیس‌‌جمهور در ایجاد این تعهدات بی تاثیر نبوده است. اما وزیر نباید زیر بار این کارها برود که زیان آن به مردم برود. آیا عقوبت اخروی بدتر از ادامه وضعیت موجود نیست؟ چطور در چنین شرایطی تازه وزیر تلاش می​کند که استیضاحش را لغو کند؟

توکلی ادامه داد: علاوه بر دلایل غیرشرعی و غیرعلمی و مورادی از این دست برای استیضاح وزیر راه، عزل و نصب​های پیاپی که برخی سوء استفاده​های مالی و فساد را ایجاد کرده نیز دلیل این استیضاح است؟ شما که پدر راه خوانده شده‌اید چطور نمی​توانید مدیران کارکشته​ای را سر کار بگذارید که هر شش ماه یک مدیر عوض نشود؟ در سی ماه چهار مدیر عامل عوض شده​اند که نتیجه آن تفاوت مدیریت​ها، هزینه نابجای منابع و زمین​گیر شدن پروژه​هاست که دود آن به چشم مردم می​رود.

به گفته این نماینده تهران، وزیر با برکناری برخی مدیران باتجربه افرادی را با لیسانس حسابداری و فوق لیسانس زبان و الهیات جایگزین آنها کرده است. او از این افراد نیز نام می​برد و می گفت که فردی را با لیسانس الهیات جانشین ریاست صنایع هوایی با ۶۰ سال سابقه کرده است! با این انتصاب​ها چگونه می​توان کشور را مدیریت کرد؟

توکلی در واکنش به نامه امروز میرتاج​الدینی خطاب به هیات رئیسه مجلس در راستای لغو استیضاح وزیر راه گفت: تشخیص قانونی بودن کار در مجلس بر عهده هیات رئیسه و خود نمایندگان است و دولت چنین جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: شنیده​ام که رئیس‌جمهور به وزیر دستور داده که به مجلس نیاید اما حفظ حرمت مجلس وجلوگیری از استیضاح این اقتضا را می​کند که نمایندگان به این استیضاح رای دهند.

و دست آخر، بر اساس اعلام لاریجانی رئیس مجلس، از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در جلسه، ۲۳۴ نماینده در رای گیری شرکت کردند که ۱۴۷ نفر به استیضاح بهبهاني رای مثبت دادند. تعداد مخالفان ۷۸ نفر بود و ۹ نفر نیز رای ممتنع دادند. بدین ترتیب مجلس اولین وزیری را که در جلسه استیضاح خود حاضر نشد، از سمتش برکنار کرد.

7 نظرات :: با رای اکثریت مجلس، بهبهانی از وزارت راه برکنار شد

  1. و بالاخره يكجا مقام(مع) دخالت نكرد و آنگاه مجلس توانست حق مردم را بگيرد

  2. خبرآنلاین نوشت: در حالی که مجلس مشغول بررسی استیضاح وزیر راه بود، نمایندگان پیامکی را از پایگاه اطلاع​رسانی دولت دریافت کردند که آنها را از این کار منصرف کند.

    موید حسینی صدر که در مورد امضایش ذیل استیضاح وزیر راه تشکیک شده بود، با تایید اینکه این استیضاح را امضا کرده و بر آن مصر است، در تذکری از این پیامک خبر داد.

    به گفته وی در این پیامک از تصویب ایجاد مرز رازی خبر داده شده است.

    نماینده خوی با بیان اینکه دولت در نظر داشته است با این خبر بر نظر نمایندگان و تصمیم مجلس در جریان استیضاح تاثیر بگذارد، گفت: این موضوع هیچ ارتباطی به استیضاح وزیر راه ندارد.

  3. اکبریان نماينده مجلس:آيا درست است يكي از نمايندگان طرفدار وزير به همراه معاون پارلماني يكي از وزارتخانه‌ها در صندلي‌هاي نمايندگان بگردند و نمايندگان را تهديد كنند كه در صورت عدم انصراف از استيضاح،حوزه انتخابيه را از امكانات محروم مي‌كنند.!!!!

  4. مردك حرامي تا جان هزاران نفر ديگر را نميگرفت و خانواده هاي بيشتري را داغدار نميكرد ولكن اين وزارت نبود. درست بمانند رييسش كه تا كل مملكت را به باد ندهد و كل ملت را داغدار نكند دلش آرام نميگيرد

  5. در قانون آمده اگر وزیر یک وزارتخانه تخلف کرد نمایندگان مجلس با راه کار قانونی وی را استیضاح کرده واز او توضیح بخواهند اما قانون در مورد تخلفات نهاد های دولتی زیر نظر رئیس جمهور سکوت کرده است مثل جمعیت هلال احمر که میلیاردها تومان از بودجه و موقفات و امکانات آن حیف ومیل شده و غارت گردیده آقای رئیس جمهور!!!! آیا خبر دارید آقای ابوالحسن فقیه صدها میلیون تومان از بودجه این جمعیت را برای تعویض صندوق بیمه برخی نزدیکان و مدیرانش کرده است صدها میلیون هزینه شده تا صندوق بیمه یک مدیر درجه سه از خدمات درمانی به تامین اجتماعی تبدیل شود تا ایشان هنگام بازنشستگی پاداش پایان خدمت و حقوق بیشتری دریافت کند آیا میدانید عده ای از مدیران ارشد این جمعیت متولی مافیای قاچاق دارو هستند آیا می دانید در منزل مدیران این جمعیت اینتر نت پر سرعت با هزینه جمعیت نصب شده است و فرزندان گرامی آقایان با بودجه هلال احمر در چت روم ها مشغول تفریح هستند؟؟؟؟؟؟!!!!

  6. نیامدن وزیر راه به جلسه استیضاح توهین ودهن کجی ایشان و دولت به مجلس و نمایندگان مردم هست وباید رئیس مجلس با این تخلف دولت برخورد کند
    آقای علی لاریجانی آیا این جسارت و شجاعت را دارید!!

  7. یادش به خیر آقای بهبهانی در یک مصاحبه گفت "ما چند بار زاگرس را پاره کردیم" آقای بهبهانی دیدید عاقبت آه زاگراس دامن شما را گرفت
    مبارکتان باشد

جديدترين ديدگاه خوانندگان