بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

رهنورد: همه ما در مبارزه علیه دیکتاتوری در یک صف قرار داریم

پیام زهرا رهنورد به زنان مبارز در مصر و تونس:
همه ما در مبارزه علیه دیکتاتوری در یک صف قرار داریم

ادامه راه سبز(ارس): زهرا رهنورد، نویسنده و استاد دانشگاه در پیامی خطاب به زنان مبارز مصری و تونسی، ضمن ستایش از مبارزه آنها بر ضد دیکتاتوری،گفته است : «امروز زنان ایرانی در مبارزه علیه استبداد در کنار آنها قرار دارند و همه اقشار ملت از زنان و مردان قهرمان در سرزمینهای تحت سلطه دیکتاتوری چون مصر و تونس و… در یک صف قرار گرفته ایم تا هر چه زودتر همگی شاهد تحقق آزادی و دموکراسی باشیم.»

به گزارش کلمه، متن کامل پیام زهرا رهنورد به شرح زیر است:
انقلابها، جنبش ها و مبارزات ملتهای تحت ستم، امروز بیش از پیش علیه دیکتاتوری و فاصله های طبقاتی و دروغ و فساد و ناکارآمدی حکومتهاست و طبیعی است که در این میان اهداف کانونی ملتها کسب آزادی و دموکراسی، حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، حذف سیستم امنیتی و نظامهای توتالیتر و عدم دخالت حکومت در زندگی شخصی مردم باشد.

شما زنان سلحشور مصر و تونس و سایر کشورهای تحت ستم در کنار ملت خود با جانفشانی و مقاومت در برابر ظلم و استبداد و سرکوب صفحات جدیدی در تاریخ مبارزات مردمی گشوده اید.

جنبش سبز ایران نیز که با شعار کلیدی “رای من کجاست” در یک انتخابات کودتائی آغاز شد به دلیل خشونت و سرکوب به سرعت در قالب خواست آزادی ودموکراسی و انتخابات آزاد کانون خواسته ها و مطالبات متنوع مردم شد .

در این نبرد نابرابر، زنان در کنارصفوف ملت وگاه درصف مقدم مال و جان و فرزند و همسر خود را تقدیم این راه مقدس کردند.

جوانان عزیزی چون نداها، سهراب ها، اشکانها ، شبنم ها، علی ها و روح الامینی ها و بسیاری دیگر جوانهای به خون خفته نمونه هایی از شهدای راه آزادی و پشتیبانی از حقوق مردمند و در این راه زندانهای ایران لبریز از جوانان آزادی خواه شد.زندان هایی که نسبت به آنها شکنجه جسمی و روحی روا کرده است. و در این میان بدون مراعات ضوابط و قوانین و رعایت حقوق دستگیر شدگان احکام سنگین از اعدام و حبس و تبعید صادر شد، با این تصور واهی که ملت را از پیگیری حقوق حقه خود باز دارد.

اینک ما زنان ایران سرافرازانه بر خود می بالیم که با خواهرانمان از ملتهای سلحشور مبارز در کنارهمه اقشار ملت از زنان و مردان قهرمان در سرزمینهای تحت سلطه دیکتاتوری چون مصر و تونس و… در یک صف قرار گرفته ایم تا هر چه زودتر همگی شاهد تحقق ازادی و دموکراسی باشیم.

2 نظرات :: رهنورد: همه ما در مبارزه علیه دیکتاتوری در یک صف قرار داریم

  1. سیمای جمهوری اسلامی از “حمله چماق‌داران حامی حسنی مبارک به تظاهرکنندگان مخالف دیکتاتور مصر” خبر داد!

    به گزارش خبرنگار کلمه، سیمای جمهوری اسلامی در بخش خبری ساعت ۱۴ خبر داد که: گروهی از هواداران حسنی مبارک رییس جمهور این کشور که به چاقو و چماق مسلح بودند شامگاه سه‌شنبه به گروهی از تظاهرکنندگان مخالف مبارک در مقابل ایستگاه راه آهن حمله کردند.

    در این بخش خبری همچنین از قول یکی از تظاهرات کنندگان گفته شد:” ما حدود یکصد و پنجاه نفر بودیم که در یک تظاهرات مسالمت آمیز شرکت کرده بودیم که افراد وابسته به رژیم و اعضای حزب مبارک که چاقو و چماق داشتند به ما حمله کردند. در پی این حمله افراد وحشت زده شدند و پا به فرار گذاشتند. ارتش برای فراری دادن مهاجمان با شلیک هوایی مداخله کرد و اوضاع پس از مدتی تقریبا آرام شد.”

    گوینده خبر صداوسیما همچنین به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش داد که تظاهرکنندگانی که شامگاه سه شنبه در میدان التحریر گرد هم آمده بودند ،‌ باردیگر کناره گیری فوری مبارک از قدرت را خواستار شدند و بلافاصله پس از اینکه مبارک در اظهارات تلویزیونی خود گفت قصد دارد تا پایان پنجمین دوره ریاست جمهوری اش که سپتامبر آینده به پایان می رسد در قدرت بماند ، تظاهرکنندگان فریاد زدند ” برو ، برو ، برو.”

    صداوسیما در اخبار یکسویه‌ای که از تحولات سیاسی اخیر مصر و تونس پخش می‌کند، علاوه بر پررنگ کردن بیش از حد حضور اسلامگرایان که عملا در خدمت تبلیغات برخی رسانه‌های غربی برای دامن زدن به موج اسلام‌هراسی قرار می‌گیرد، به شدت تلاش کرده که از انتشار اخبار مربوط به حضور لباس شخصی‌ها در سرکوب مردم، حمله به معترضان با باتوم و گاز اشک‌آور، اعلام بی‌طرفی ارتش و هر نوع خبر دیگری که سرکوب‌های سال گذشته ایران و رفتار مشابه یا متفاوت حکومت ایران در قبال اعتراضات را تداعی می‌کند، پرهیز کند.

  2. چه قاهره چه تهران ، مرگ بر ظالمان

جديدترين ديدگاه خوانندگان