بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

نماهنگ «سبز شد ز خون و فرياد، ايران جاويدان»

سبزهای هنرمند همچنان در صحنه:
نماهنگ و سرود "سبز شد ز خون و فرياد، ايران جاويدان"

ادامه راه سبز(ارس): سبزهای هنرمند با تقدیم آثار هنری خود به جنبش سبز مقاومت و عدالتخواهی ایران، همچنان در صحنه حاضرند. نماهنگ و سرودی که در پی می‌آید، یکی از همین آثار شنیدنی و زیبای هنریست که توسط عده‌ای هنرمند سبزاندیش گمنام به جنبش سبز ملت ایران تقدیم گرديد:




دانلود نماهنگ از اينجا



دانلود سرود از اینجا

آواز دلنواز آزادي

سبز شد ز خون و فریاد، ایران جاویدان ،

دژخیم بدنهاد دیوسرشت، کاخت شود ویران ،

سبز شد ز خون و فریاد، ایران جاویدان ،
آفتاب دلنواز آزادی، فردا شود تابان .

در سیاهی سکوت سرزمین سبز ،
یک طنین سبز، برشد و به روح و جان خستگان نشست ،

خنده‌ها ز گرمی صدای او شکفت ،
یک جهان ترانه امیدمان شنفت ،

از هراس ظالمان، گلوله‌های بیم ،
بر تن وطن نشست و قلب عاشقان شکست و ،

سبز شد ز خون و فریاد، ایران جاویدان ،
دژخیم بدنهاد دیوسرشت، کاخت شود ویران .

سبز شد ز خون و فریاد، ایران جاویدان ،
آفتاب دلنواز آزادی، فردا شود تابان ،

سپیده دم نزدیک است ای همرهان ،
ز خشممان برپا شد آتشفشان ،

سکوتمان گیرد آخر کام خصم ،
که در جهان پیچیده‌ست فریادمان ،

به سر رسد خزان ما، که جانمان تن تبر شکست و ،

سبز شد ز خون و فریاد ایران جاویدان ،
دژخیم بدنهاد دیوسرشت، کاخت شود ویران .

سبز شد ز خون و فریاد، ایران جاویدان ،
آفتاب دلنواز آزادی، فردا شود تابان

3 نظرات :: نماهنگ «سبز شد ز خون و فرياد، ايران جاويدان»

  1. جگرم با اين سرود بسيار زيبا حال اومد و بسيار به موقع بود. دستتان درد نكنه

  2. إذا الشعب یوماً أراد الحیات / فلابد أن یستجیب القدر / ولابد للیل أن ینجلی / ولابد للقید أن ینکسر . . .

    (روزی که ملتی بخواهد زندگی کند / دور نیست که تقدیر را اجابت کند / و دور نیست که شب روشن شود / و دور نیست که قیدها بشکند)

    سبز باشيد و هوشيار

  3. مصري ها را نمي شناسم ، اما كسي كه به آداب داني و فرهنگ شناسي اش حسوديم مي شَوَد ، مي گويد « مصري ها ، دوست داشتنی ، لطیف و نکته دان و شکیبایند» . ايراني ها هم دوست داشتن و لطيف و نكته دان اند . اما بجز كويرنشين ها ، با شكيبا بودن ايرانيان موافق نيستم . اگر بخواهم مسالمت آميز بودن جنبش سبز را هم تفسير كنم ، ترجيح مي دهم از مدني بودن مردم ومدرن بودن جنبش بگويم تا شكيبايي مردم .

    جمعه «روز خشم » مردم مصر بود ، « روز غضب » . براي ما مسلمانان ايراني و فارسي گو ، « غضب » خشم توام با آگاهي است . نوعي خشم پس از صبر است . در اصطلاح ما ايراني ها ، نگاه غضبناك ،تنها نگاهي خشن و عصباني نيست ، بلكه حق به جانب هم هست .

    نمي خواهم پيشنهاد روز خشم داشته باشم ، اما مي خواهم پيشنهاد كنم كه در باره ي روز خشم خود آن قدر بگوييم و بگوييم تا ديكتاتورها بدانند كه صبر ما هم اندازه اي دارد . تا ديكتاتورها بدانند كه سرانجام به خشم ما گرفتار خواهند شد .

    از خودم مي پرسم : راستي روز خشم ما چه روزي خواهد بود ؟

جديدترين ديدگاه خوانندگان