بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

عليرضا بهشتي: ادامه این روند برای جامعه دانشگاهی کشور خطرناک است

دیدار با جمعی از دانش آموختگان تربیت مدرس با دکتر بهشتی در روز معلم:
ادامه این روند برای جامعه دانشگاهی کشور خطرناک است

دكتر عليرضا بهشتي. ادامه راه سبز«ارس»: جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس با حضور در منزل دکتر سید علیرضا بهشتی، روز معلم را به وی تبریک گفتند.

به گزارش کلمه در این جمع صمیمی، دکتر بهشتی با اشاره به خدماتی که گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در طول سال‌های پس از انقلاب به جامعه علمی کشور داشته است و تربیت پژوهشگران و اساتید برجسته‌ای که در حال حاضر در دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر مشغول به فعالیت هستند، نسبت به برخوردهایی که با اعضای هیات علمی این گروه صورت می‌گیرد ابراز تعجب و نگرانی کرد و متذکر شد:ادامه چنین روندی می‌تواند خطراتی را برای کل جامعه دانشگاهی کشور به همراه داشته باشد. هرچند چنین اقداماتی نمی‌تواند دلسوزان نظام دانشگاهی کشور را از ادامه راه خویش منصرف نماید.

وی با توصیه به دانشجویان برای گسترش فضای نقد و گفتگو، تاکید نمود: تنها با پذیرش اندیشه‌های مخالف و بهره‌گیری از تفاوت‌های فکری است که می‌توان به شکل‌گیری فضایی پویا و مترقی در کشور امید بست و این وظیفه‌ای است که مسئولیت آن بیش از همه بر عهده دانشجویان و پژوهشگرانی است که دغدغه آبادانی و سعادت ایران را دارند.

دانشجویان نیز با تاکید بر اینکه آنچه اساتیدی چون دکتر بهشتی را به مقام معلمی رسانده است نه حکم مدیران سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها که سلوک معلمی و تعهد به تعلیم و تربیت انسان‌ها است، خطاب به وی گفتند: با صدور احکامی چون تعلیق فعالیت دانشگاهی و امثال آن، آنچه ما در مباحث علمی و اصول اخلاقی از شما آموخته‌ایم را نمی‌توانند از ما بازستانند و پیمودن چنین راهی هرگز متصدیان آن را به مقصود نخواهد رساند.

آنها با اشاره به فشارهای فراوانی که در طول چند سال اخیر بر گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس وارد شده است و تحدید فعالیت اساتید دیگری چون دکتر شکوری و مهندس موسوی، این امر را نشانه موفقیت گروه در تربیت نسلی از پژوهشگران دانستند که در مقابل کژی‌ها و آلودگی‌ها تاب سکوت ندارند و این گنجینه ارزشمند همواره به مثابه ثمره تلاش‌ها و مجاهدت‌های اساتید این گروه باقی خواهد ماند.

0 نظرات :: عليرضا بهشتي: ادامه این روند برای جامعه دانشگاهی کشور خطرناک است

جديدترين ديدگاه خوانندگان