بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

طی نامه ای به رییس قوه قضاییه، پرده از وجود بازداشتگاهی همانند کهریزک برداشته شد

دكتر مهدي خزعلي طي نامه اي به رييس قوه قضاييه:
"سروش ۱۱۱" بازداشتگاهی همانند کهریزک

كهريزك. ادامه راه سبز «ارس»: مهدی خزعلی، از اصولگرایان منتقد دولت و حاکمیت، طی نامه ای به رئیس قوه قضاییه، از بازگشایی بازداشتگاهی همانند بازداشتگاه کهریزک خبر داد. ولي خطاب به شيخ جوان گفته: «مگر مشکل ما نام بازداشتگاه بود که اینک سروش ۱۱۱ افتتاح شده است؟!!!»

خزعلی در نامه‌ روز گذشته خود به صادق لاریجانی، نام بازداشتگاه جدید را «سروش ۱۱۱» ذکر کرد و نسبت به ادامه کار و وضعیتِ آن بازداشتگاه هشدار داد و عواقب آن را گوشزد کرد.

خزعلی طی این نامه خطاب به لاریجانی، با بیان این نکته که خبر بازگشایی این بازداشتگاه را "یکی از مسئولان عالی‌رتبه قوه قضائیه" در اختیار وی گذاشته است" و خاطرنشان کرد "چرا بازداشتگاهی که از استانداردهای حداقلی محروم بوده است وجوانان ما در آن جان باختند، باید با نامی جدید افتتاح شود؟ مگر مشکل ما نام بازداشتگاه بود؟ یادش بخیر، شعار دوران انقلاب: ما می گیم خر نمی خوایم، پالون خر عوض می شه! اینک در واقع خر همان خر است، پالونش عوض شده است."

خزعلی همچنین نسبت به تاخیر و تعلل مقامات در اعلام گزارش تحقیقات پیرامون بازداشتگاه کهریزک اعلام نارضایتی کرد و متذکر شد: "عجیب است حکم اعدام نوجوانی سنگ به دست چه زود صادر می‌شود و پرونده قاتلین کهریزک چه دیر بررسی می‌شود. هنوز خاطر مردم از جنایت کهریزک آزرده است، هنوز سئوال نمایندگان مردم بی پاسخ است."

لازم به ذکر است گزارش تحقیقات پیرامون آن بازداشتگاه، دو هفته پیش و با گذشت بیش از نه ماه از تعطیلی و تشکیل هیئت تحقیقات، به صورت مبهمی خاطرنشان کرد که "سه تن (دو مامور و یک زندانی عادی) در این رابطه متهم شناخته و به اعدام محکوم شده اند."

زمستان گذشته و بر اساس گزارش اعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس، قاضی سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و نماینده فعلی رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز كه آنزمان توسط رئیس سابق دستگاه قضائی مسئول بازداشتگاه كهریزك بود، مقصر اصلی این پرونده معرفی شده بود.

سامانه خبری الف (وابسته به احمد توکلی)، زمستان گذشته و هنگام ارائه گزارش هیئت تحقیقات به مجلس، گزارش داده بود که دستور اعزام دستگیرشدگان اعتراضات 18 تیرماه 88 به بازداشتگاه كهریزك را شخص مرتضوی صادر كرده بود."

گفتنی است در اثر رفتارهای خشن ماموران با بازداشت شدگان، محیط غیربهداشتی و ضرب و شتم بازداشتی‌ها به دست ماموران و زندانیان شرور تحت امرشان، چندین جوان به اسامی مرحوم محسن روح‌الامینی، مرحوم امیر جوادی‌فر و مرحوم محمد كامرانی و ... جان باختند که مقامات مرگ آنان را ناشی از "مننژیت" اعلام کردند.

این موضوع توسط پزشکی قانونی رد شده بود و در جریان تاخیرات ماههای گذشته پیرامون این موضوع، در تاریخ بیست و هفتم آذرماه گذشته نیز، سازمان قضائی نیروهای مسلح "کشته شدن تعدادی از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات بر اثر ضرب و جرح" و اتهامات وارده به تعدادی از رده های مختلف نیروی انتظامی و "مقامات مرتبط در پرونده" را تایید کرده بود.

در بازداشتگاه مخوف کهریزک که تابستان گذشته با دستور رهبر جمهوری اسلامی، و به دلیل آنچه او آنرا "غیر استاندارد!" نامید تعطیل شد، گروهی از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات، مورد شکنجه، آزارجسمی و تجاوز جنسی قرار گرفته و گروهی در این پروسه جان باختند.

هنوز رییس قوه قضاییه نسبت به نامه مهدی خزعلی از خود واکنشی نشان نداده است.

متن كامل نامه مهدي خزعلي به صادق لاريجاني رييس قوه قضاييه كه در وبلاگ خود منتشر كرده بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله حاج شیخ صادق لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه،

با سلام و عرض تسلیت شهادت ام ابیها فاطمه الزهرا سلام الله علیها، از آن جا که سازمان زندان ها زیر نظر قوه قضائیه قرار دارد و هر نوع حبس و بازداشتی بایستی فقط و فقط توسط ضابطین قضایی و با دستور مقام قضایی صورت گیرد، بر خود فرض دانستم که این مطلب را به استحضار برسانم، :

اخیراً به نقل از منبعی موثق( یکی از مسئولین عالی رتبه قضایی) شنیدم که بازداشتگاه کهریزک - که به دستور رهبری بسته شده بود - با نام " سروش 111" بازگشایی شده است، بازداشتگاهی که از استانداردهای حداقلی محروم بوده است وجوانان ما در آن جان باختند، چرا باید با نامی جدید افتتاح شود؟ مگر مشکل ما نام بازداشتگاه بود؟ یادش بخیر، شعار دوران انقلاب: " ما می گیم خر نمی خوام، پالون خر عوض می شه!" در واقع خر همان خر است، پالونش عوض شده است!

جناب آقای لاریجانی؛ هنوز پرونده متهمان جنایت کهریزک مفتوح و بلاتکلیف است، عجیب است حکم اعدام نوجوانی سنگ به دست چه زود صادر می شود و پرونده قاتلین کهریزک چه دیر بررسی می شود! هنوز خاطر مردم از جنایت کهریزک آزرده است، هنوز سئوال نمایندگان مردم بی پاسخ است، امید است رسیدگی حضرتعالی به این موضوع موجب اصلاح و تسکین آلام مردم باشد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
دکتر مهدی خزعلی
1389/2/11

0 نظرات :: طی نامه ای به رییس قوه قضاییه، پرده از وجود بازداشتگاهی همانند کهریزک برداشته شد

جديدترين ديدگاه خوانندگان