بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

تعلیق گزارش كمیته‌ حقیقت‌یاب مجلس درباره حمله به کوی دانشگاه!

تعلیق گزارش كمیته ‌حقیقت‌یاب مجلس درباره حمله به کوی دانشگاه!


. ادامه راه سبز«ارس»: در حالی كه حدود 11 ماه از حادثه كوی دانشگاه تهران می‌گذرد، هنوز از گزارش كمیته تحقیق كه به كمیته حقیقت‌یاب معروف شده بود، خبری نیست.

به گزارش ایلنا، چند روز پس از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری، كوی دانشگاه تهران مورد حمله قرار گرفت و شماری از دانشجویان آسیب دیده و قسمت عمده‌ای از ساختمان‌های آن تخریب شد.

در پی این حادثه بدستور علی لاریجانی كمیته‌ای در مجلس به ریاست ابوترابی‌فرد جهت تحقیق در این زمینه تشكیل شد.

نخستین گزارش این كمیته درحالی از سوی ابوترابی در جلسه‌ای غیر علنی قرائت شد كه انتقادات نمایندگان حامی دولت را برانگیخت و حتی به گفته برخی نمایندگان منجر به قطع تریبون نایب رئیس مجلس از سوی یكی از این نمایندگان شد. بخش دوم این گزارش نیز از سوی علیرضا زاكانی در جلسه غیرعلنی دیگری در همان روز قرائت شد.

پس از آن اعلام شد كه گزارش دوم كمیته حقیقت‌یاب از سوی الیاس نادران در جلسه غیرعلنی دیگری قرائت می‌شود و طی آن به شناسایی عوامل حمله كننده نیز اشاره خواهد شد. اما هرگز چنین جلسه‌ای برگزار نشد و حتی نمایندگانی همچون حمیدرضا كاتوزیان، علی عباسپور و كاظم جلالی كه عضو این كمیته بوده و اغلب از پیگیری‌های آن اطلاع رسانی می‌كردند؛ به تدریج در لاك سكوتی فرو رفته و پاسخ به همه سوالات را به ابوترابی‌فرد رئیس این كمیته محول كردند.

تا اینكه هفته گذسته جمشید انصاری عضو فراكسیون خط امام(ره) مجلس در مناظره‌ای با مصباحی مقدم در دانشگاه تهران در پاسخ به سوال یكی از دانشجویان اعلام كرد كه اساسا كمیته‌ای برای رسیدگی به این مساله تشكیل نشده كه بخواهید از نتیجه عملكرد آن مطلع شوید.

اما پرویز سروری عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس كه در كمیته ویژه تحقیق بازداشتگاه كهریزك عضویت داشته است، در گفتگو با ایلنا، در این خصوص اظهار داشت: بنده در كمیته مذكورعضویت ندارم اما اطلاع دارم كه اقدامات وسیعی در خصوص حادثه كوی دانشگاه انجام شده است. زیرا از طرف رئیس مجلس ماموریت داشته است. بر این اساس اظهارات انصاری را تائید نمی‌كنم.

وی با بیان اینكه پس از جلسه اول كمیته مذكور به كمیته مربوط به بازداشتگاه كهریزك رفته است، افزود: پاسخ سوالاتتان را باید از ابوترابی بگیرید.

كاظم جلالی مخبر كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم در گفتگو با ایلنا، با تاكید بر تشكیل كمیته مربوط به كوی دانشگاه، یادآور شد: ابوترابی رئیس كمیته مزبور است و حكم لاریجانی به وی هم همچنان قابل دسترسی است. از این رو هر سوالی دارید از ایشان بپرسید.

در نهایت، علاءالدین بروجردی رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیزبه ایلنا، گفت: این كمیته به ریاست ابوترابی تشكیل شده بود كه در فعالیت‌هایش تاثیرگذار بود و در نتیجه تعداد زیادی از دانشجویان به دنبال اقدامات‌ آن آزاد شدند.

وی نیز بر مستقل بودن كمیته پیگیری حادثه كوی دانشگاه از كمیته‌های دیگری كه برای بررسی حوادث بعد از انتخابات تشكیل شده بود را تاكید كرد.

با توجه به اظهارات سه نماینده فوق، هنوز مشخص نیست كه نتیجه پیگیری این حادثه و عوامل مهاجم به دانشجویان چیست. از سوی دیگر، محمد حسن ابوترابی نایب رئیس مجلس هم در دسترس خبرنگاران نبود تا در این مورد پاسخگو باشد.

=============
پيوندهاي مرتبط با اين مطلب:

»
ويدئوي تازه منتشر شده ازجنايت و وحشيگري عوامل حكومت در 25 خرداد 88 حمله به كوي دانشگاه

0 نظرات :: تعلیق گزارش كمیته‌ حقیقت‌یاب مجلس درباره حمله به کوی دانشگاه!

جديدترين ديدگاه خوانندگان