بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

مصباح یزدی که به امام اعتقادی نداشت به رهبری هم اعتقاد ندارد

سید علی اكبر محشتمی‌پور در دیدار با سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام:
فرقه مصباحيه جریانی بسیار خطرناك و خشن هستند كه به هیچ كس رحم نمی‌كنند

. ادامه راه سبز«ارس»: عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با بیان اینكه رهبری به جریان اصلاح‌طلب بی‌اعتماد نیست اظهار داشت: « پروژه تبلیغ علیه پیروان خط امام و جریان علاقمند به امام سال‌هاست كه آغاز شده و عده‌ای به دنبال ریشه كن كردن اندیشه و افكار امام و انتقام جویی از امام (ره) و انقلاب هستند»، او همچنین تاکید کرد «فرقه مصباحیه وقتی به اهدافش رسید، ریشه رهبری را هم خواهد زد».

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، سید علی اكبر محشتمی‌پور در دیدار با سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام(ره) كه عصر روز گذشته برگزار شد، در پاسخ به این سئوال كه به نظر می‌رسد بخشی از جریان اصولگرا به دنبال این تبیین هستند كه حاكمیت نسبت به اصلاح‌طلبان و كسانیكه با آنها همفكر نیستند بی‌اعتماد است و آیا به نظر شما حاكمیت و ساختار سیاسی‌اش نسبت به اصلاح‌طلبان بی‌اعتماد شده‌اند و یا فقط فضای رسانه‌ای به دنبال القاء این فكر است؟ گفت:« اگر منظور از حاكمیت مقام معظم رهبری است نظر ایشان نسبت به همه جریان‌های سیاسی یكسان است مگر اشخاص ویژه‌ای كه زمینه بی‌اعتمادی را نسبت به خودشان فراهم آورده‌اند.»

وی ادامه داد:«در هر طیف و جریان سیاسی هم افراد مورد اعتماد وجود دارد و هم افرادی كه از آنها سلب اعتماد شده است و اینگونه نیست كه رهبری نسبت به یك مجموعه به طور كامل بی‌اعتماد شده باشند و به جریانی دیگر كاملاً اعتماد كرده باشند.»

وزیر اسبق كشور با بیان اینكه سپردن مسوولیت به افراد بیانگر اعتماد كامل رهبری به یك جریان خاص نیست، تاكید كرد:«در هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا افرادی هستند كه مقام معظم رهبری به آنها مسئولیت‌هایی كه سپرده است و به آنها اعتماد دارد و چه سیاست برخی از اشخاصی در جریان حاكم نظر مساعدی برای سپردن مسوولیت به آنها در دولت و دستگاه‌های مدیریتی نداشته است.»

محتشمی‌پور با بیان اینكه در طول تاریخ ثابت شده كه هیچ وقت شرایط سیاسی فرهنگی و اجتماعی و امنیتی به صورت مستمر بر وقف مراد یك جریان باقی نمی‌مانده و همواره در كش و قوس و تغییر بوده است گفت:«قدرت همیشه میان افراد و جریان‌های گوناگون در حال چرخش بوده و دست به دست چرخیده است و جریان حاكم بداند اگر قدرت دائمی و برای یك نفر بود هرگز قدرت به شما نمی‌رسید.»

وی با بیان اینكه قدرت پایدار نیست و تنها حاكمیت و قدرت برای ذات مقدس‌ الله است كه ابدی و ذاتی است و قدرت‌های دیگر همه فانی هستند، تصریح كرد:«اگر به این مساله معتقد باشیم نه كسانی كه در راس حاكمیت قرار گرفته‌اند به موقعیت و پست و مقام خود مقرور می‌شوند و هر كاری كه دلشان خواست می‌كنند و نه كسانی كه عمرشان را برای پیروزی و سربلندی نظام سرمایه كرده‌اند و حالا دستشان از قدرت كوتاه است ناامید می‌شوند و دست از اصلاح امور و امر معروف و نهی از منكر كه وظیفه شرعی و قانونی اشان است بر می‌دارند.»

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینكه همه جریان‌های سیاسی در مقطع خاصی می‌توانند تاثیر گذار باشند و این تاثیرگذاری و یا سرنوشت‌سازی ما برای خودمان جامعه و كشور معلول تلاشی هست كه در سال‌های گذشته انجام داده ایم اظهار داشت:«در زمان برگزاری انتخابات تبلیغات انتخاباتی 2 تا 3 ماه طول می‌كشد كه این مدت زمان اوج تلاش جریان‌های سیاسی برای جذب رای مردم است در صورتی كه اگر واقعا بخواهیم موثر باشیم باید از 4 سال قبل تلاش كرده باشیم چرا كه این مدت دو سه ماه زمان برداشت محصولی است كه طی 4 سال گذشته كاشته‌ایم و اگر عملكرد ما طی 4 سال گذشته مثبت نبوده باشد نباید انتظار داشته باشیم كه نتیجه مطلوبی را بدست بیاوریم.»

محتشمی‌پور ادامه داد:«جریان‌های سیاسی درون نظام باید از زمانی كه در اختیار دارند برای ایجاد پیش زمینه‌های مثبت در جامعه به نفع خودشان استفاده كنند اما زمانی كه انتخابات تمام شد و جریانی نتوانست پیروز انتخابات باشد اینكه بخواهد جنگ و دعوا را ادامه بدهد فایده‌ای ندارد و یك سیاست مدار عاقل برای موفقیت در آینده برنامه‌ریزی و تلاش می‌كند و اگر بخواهیم یك جریان سیاسی موفق باشیم باید با كار و تلاش شبانه روزی با یك اراده قوی وارد عرصه بشویم.»

وی در ادامه در پاسخ به ابراز نگرانی یكی از اعضای مجمع مبنی بر فضای یاس و ناامیدی در جامعه نیست به ادامه فعالیت اصلاح‌طلبان و انحلال احزاب اصلاح‌طلب و پایبند نبودن جریان مقابل، اصول و قواعد دمكراسی وقواعد اخلاقی رقابت سیاسی و اینكه با وجود این فضا آیا امید به انجام فعالیت انتخاباتی برای جوانان وجود دارد؟ گفت:«در جریان انتخابات مجلس چهارم فضای سیاسی كشور به مراتب تیره‌تر و تاریك‌تر از وضعیت فعلی بود به طوری از لیستی كه جریان خط امام برای شركت در انتخابات ارائه داده بود به دلیل فضای مسموم تبلیغاتی كه علیه جریان خط امام به راه انداخته بودند، حتی یك نفر از این لیست رای نیاورد ولی ما كوتاه نیامدیم و عقب نشستیم و لذا در سال76 ورق برگشت و مردم كه از عملكرد جریان مقابل ناراضی بودند وارد صحنه شدند و طور دیگری رای دادند.»

وزیر اسبق كشور با بیان اینكه پروژه تبلیغ علیه جریان علاقمند به امام و مجمع روحانیون مبارز و گروه‌هایی كه در خط امام بودند سال‌هاست كه كلید خورده و لذا ناامیدی و خالی كردن عرصه مفهومی ندارد تصریح كرد:«جریانی در مملكت پشت پرده است كه به دنبال انتقام جویی از امام و انقلاب است. »

به گزارش پارلمان‌نیوز، محتشمی‌پور با اشاره به انجمن حجتیه بنیاد الغدیر اظهار داشت:« بنیاد الغدیر با آن اسم زیبا برای ضربه زدن به اندیشه‌ها و افكار امام فعالیت می‌كند و انجمن حجتیه در آنجا لانه كرده است و بسیاری از نقشه‌ها علیه اندیشه‌های امام، بیت امام و دفتر نشر آثار امام از آنجا طراحی می‌شود.»

وی ادامه داد:«فكر می‌كنم فرقه مصباحیه كه من چند سال است روی آن تاكید می‌كنیم بی‌كار نشسته است اینها جریانی بسیار خطرناك و خشن هستند كه به هیچ كس رحم نمی‌كننند و نه امام را قبول داشته و دارند نه حتی آیت‌ الله خامنه‌ای را و از ایشان پلی ساخته‌اند برای رسیدن به اهدافشان و وقتی اهدافشان رسیدند ریشه رهبری را هم می‌زنند.»

عضو مجمع روحانیون مبارز تاكید كرد:« من یقین دارم كه آقای مصباح یزدی اعتقادی به رهبری ندارد آقای مصباح كه به امام اعتقادی نداشته و بعد از پیروزی انقلاب نه در جنگ و نه در جبهه و نه در مسئولیت‌هایی كه امام واگذار می‌كردند حاضر نشده كمك كند چطور فكر می‌كنید اعتقاد به آیت الله خامنه‌ای دارد؟»

وی با بیان اینكه این جریانات برای ضربه زدن و نابود كردن اندیشه و تفكر امام و همه كسانی كه با اعتقاد برای اجرای اندیشه‌های امام كار كرده‌اند تلاش می‌كند تاكید كرد:« این جریان برای ریشه كن كردن طرفداران واقعی امام و انقلاب گرفته و وقتی ریشه اینها را زدند به سراغ خود حضرت آیت الله خامنه‌ای می‌روند.»

محتشمی پور خاطرنشان كرد:« آقای مصباح یزدی و جریان انجمن حجتیه كه در مدیریت‌های كلیدی مهم و مكان كشور نقش دارند به دنبال رسیدن به اهداف و برنامه‌های خودشان هستند و براین اساس نیروهای جوان و پیرو خط امام باید ببینند اما به دنبال چه بوده و با بررسی افكار و اندیشه‌های امام در جهت بست و گسترش آن تلاش كنند.»

0 نظرات :: مصباح یزدی که به امام اعتقادی نداشت به رهبری هم اعتقاد ندارد

جديدترين ديدگاه خوانندگان