بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

خبرنامه يكشنبه 11 مهرماه 89» زمینه چینی دولت برای فرار از مسئولیت

خبرنامه الكترونيكي يكشنبه 89.07.11:
«دانشگاه جای احمدی نژاد نیست» ، «زمینه چینی دولت برای فرار از مسئولیت»
. ادامه راه سبز(ارس): خبرنامه يكشنبه، يازدهم مهر 1389، وقايع 24 ساعت گذشته را به صورت یک فایل پی دی اف (pdf) در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها در نيز آورده شده است و برای مشاهده و چاپ و تكثير متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف (pdf) انتهاي همين پست را دانلود و مطالعه نماييد. شايان ذكر است تعدادي از خبرهاي درج شده در اين خبرنامه پيش از اين نيز در پستهاي قبلي سايت ارس به اطلاع مخاطبان رسيده است و لذا در ادامه از درج خلاصه آن گونه اخبار خودداري شده است:
تاکید شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات بر ضرورت برخورد با گروه‌هاي خودسر
شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با صدور بيانيه‌اي از رئيس قوه قضائيه و مسوولين كشور درخواست كرد به موضوع اظهارات منتسب به يكي از مقامات امنيتي در مشهد و فعاليت گروه‌هاي موسوم به خودسر و اهانت‌كنندگان به "سمبل‌هاي مقاومت و دين‌داري يعني شهيدان همت و باكري" به صورت شفاف رسيدگي و نتيجه را در اختيار عموم قرار دهد.

شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات خواستار برخورد با گروه‌هاي خودسر و رسيدگي به اظهارات منتسب به يكي از مقامات امنيتي در مشهد شد. به گزارش ایلنا، شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در تداوم نشست‌هاي معمول خود با حضور اكثريت اعضا تشكيل جلسه داد و رويدادهاي سياسي داخلي و بين‌المللي را مورد بحث و بررسي قرار داد.

آقای دادستان ! دفترچه خاطراتم را پس بدهید
دادستان تهران چندی پیش در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که یک زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین، با جاسازی دفترچه خاطراتش در یک قوطی شیر ،تلاش کرده که از طریق یکی از هم بندانش که ملاقات حضوری داشته ،آن را به دست خانواده اش برساند اما زندانبانان متوجه این ماجرا شده و دفترچه خاطرات زندانی را گرفته اند. پس از این اتفاق به دستور دادستان تهران محدودیت ها برای زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ چند برابر شده است.

به گزارش خبرنگار کلمه ،صاحب آن دفترچه خاطرات که دادستان در مصاحبه مطبوعاتی اش از آن سخن گفت مجید دری ،دانشجوی ستاره داری است که پس از انتخابات پرمناقشه سال گذشته بازداشت شد و تاکنون در زندان اوین است.دری در نامه ای خطاب به دادستان تهران در باره دفترچه خاطراتش و دلیل نگارش خاطراتش در زندان برای وی توضیح داده است .نامه مجید دری با وجود همه محدودیت های تازه که بر زندانیان اعمال می شود ،با کمک یاران گمنام جنبش سبز در اوین به بیرون راه یافته و در اختیار کلمه قرار گرفته است.

اعتراض خانواده های زندانیان سیاسی به قطع تلفن های بند ۳۵۰
کلمه :جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ چند روز قبل برای چندمین بار در ماه های گذشته به دادستانی تهران مراجعه کردند و خواستار دیدار با دادستان تهران شدند تا بدانند چرا تلفن های بند ۳۵۰ بیش از سه ماه قطع است و مسوولان آن را وصل نمی کنند.اما دادستان تهران بازهم ازدیدار با خانواه ها خودداری کرد و پاسخی هم درباره قطع تلفنهای این بند به خانواده ها نداد .

به گزارش کلمه ، سه ماه است که از قطع تماس های تلفنی زندانیان این بند که بیشترشان از زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات هستند می گذرد. این قطع تماس همزمان با انتقال ۱۷ زندانی سیاسی این بند که به خاطر اعتراض به رفتارهای توهین آمیز ماموران و شرایط نامناسب این بند به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذا زده بودند رخ داد و تاکنون نیز ادامه دارد.

این بار خانواده ها با نوشتن در خواستی کتبی خطاب به دادستان تهران ، جعفری دولت آبادی و تحویل آن به مسوولان دفتر وی خواستار این شدند که دادستان هر چه زودتر امکان تماس تلفنی زندانیان را باخانواده هایشان فراهم کند.

نسرین ستوده را آزاد کنید
بیانیه مشترک شیرین عبادی و هشت سازمان برجسته حقوق بشر

برنده جایزه صلح نوبل و وکیل مدافع ایرانی شیرین عبادی، عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر، کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، کمیسیون بین المللی قضات، فدراسیون بین المللی حقوق بشر، لیگ ایرانی دفاع ازحقوق بشر، اتحادیهء بین المللی وکلا، و سازمان جهانی علیه شکنجه امروز ادامهء بازداشت بدون اتهام و یا محاکمهء وکیل حقوق بشر، نسرین ستوده، درایران را محکوم کردند و خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط وی که تنها به دلیل به عهده گرفتن دفاع از دیگران زندانی شده است شدند.

زمینه چینی دولت برای فرار از مسئولیت
در آستانه اجرای هدفمندسازی یارانه ها دولت ومسئولین امنیتی به شدت نگران هستند .این نگرانی از زبان آنها با عبارات هایی چون فتنه اقتصادی واتاق توطئه و ستاد خرابکاری و زمین زدن دولت عنوان می شود .بار نخست رییس دولت درست بعد از اینکه طرح هدفمندسازی را از مجلس گذارند سخن از این ستاد توطئه گفت. در 27شهریور هم در گفت گو با روزنامه ایران بر این موضوع تاکید کرد .وزیر اطلاعات هم چند باری ازاین موضوع سخن گفت .تحلیل گران معتقدند که دولتی ها از هم اکنون می دانند که هدفمند سازی یارانه ها با اعتراضات طبقات مختلف جامعه به خصوص اقشار فرودست روبه رو می شود و از این رو برای اعتراضات آتی از هم اکنون برای هوادران و نیروهای خود تحلیل های واهی می تراشند که حمایت آنها را از دست ندهند .بعد دیگر این سخنان ایجاد فضای فشار است تا هیچ منتقدی به صرف اینکه در ستاد و اتاق توطئه قلمداد نشود از انتقاد قانونی خود پرهیز کند .بهر رو این سخنان نشان از این دارد دولت هم اکنون برای خود راه فراری تدارک می ببند تا مشکلات وعواقب احتمالی هدفمند سازی یارانه ها را به گردن مخالفین ومنتقدین خود بیاندازد.

طنز ابراهیم نبوی: آمریکا نابوده، خودش خبر نداره
من دو سه بار تا به حال به آمریکا سفر کردم، جالب است که هر دفعه هم متوجه شدم که این کشور در حال نابودی است، ولی لامروت تا کاملا نابود شود، خیلی طول می کشد. لابد فکر می کنید من به عنوان یک عامل مزدور آمریکا، نگرانم که این کشور نابود شود، در حالی که این موضوع دروغ است. اولا مشکل من شخصی نیست، چون حتی اگر آمریکا هم نابود شود و من نتوانم دستمزد جاسوسی ام را از سیا بگیرم، همین آب باریکه ای که از موساد می گیرم برایم کافی است. تمام ناراحتی من این است که اولا اگر آمریکا نابود شود، جمهوری اسلامی هم نابود می شود. فکر کنید که جمهوری اسلامی هیچ دشمنی نداشته باشد، قرار است با چی مبارزه کند؟ و اگر مبارزه نکند، مجبورند کل سپاه و دم و دستگاهش بروند دنبال زندگی. اینها که بلد نیستند زندگی بکنند. تازه می شود اول بدبختی. حالا این به کنار، فرض کنید آمریکا نابود بشود، آن وقت دولت مجبور است تمام نویسندگان کشور را آزاد کند، چون دیگر نمی تواند آنها را جاسوس کشوری بداند که وجود ندارد.

حبیب فرحزادی، فعال دانشجویی دانشگاه تهران، توسط ماموران لباس شخصی ربوده شد
حبیب فرحزادی، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه تهران، روز شنبه دهم مهرماه، در حالیکه برای ثبت نام مجدد به دانشگاه مراجعه کرده بود، در مقابل درب دانشگاه توسط نیروهای لباس شخصی ربوده شد.

بنا به گزارش منابع خبری جرس، فرحزادی که به دلیل فعالیتهای سیاسی و اعتراضی، به مدت سه ترم از تحصیل محروم شده بود، با توجه به اتمام دوران محرومیتش، برای ثبت نام در ترم جدید مراجعه کرده بود، که پس از خروج از درب غربی دانشگاه، در خیابان ١۶ آذر در مقابل چشمان نیروهای حراست دانشگاه تهران مورد حمله و ربایش نیروهای امنیتی لباس شخصی قرار گرفت .

دانشگاه جای احمدی نژاد نیست
در روزی که محمود احمدی نژاد ترجیح داد به دانشگاه تهران نرود، یک سایت خبری از لغو سفر رهبر جمهوری اسلامی به شهر قم خبر داد.

دیروز قرار بود تالار علامه امینی دانشگاه تهران میزبان رئیس دولت دهم باشد تا وی به همراه رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مراسم موسوم به "بازگشایی دانشگاه ها" شرکت کند.اما آنگونه که خبرگزاری مهر به نقل از مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران اعلام کرد، این مراسم لغو و به زمان دیگری موکول شد

مصاحبه با خانواده بازداشت شدگان نهضت آزادی: نماز جمعه امنیت جامعه را به خطر می اندازد
خانواده های اعضای نهضت آزادی ایران که روز جمعه و به اتهام برگزاری نماز جمعه "غیر قانونی" بازداشت شده اند در مصاحبه با "روز" اعلام کردند "باعث تاسف است که در جمهوری اسلامی، برای اقامه نماز جماعت باید مجوز گرفت در حالیکه در هیچ کجای دنیا، نماز جماعت مجوز نمی خواهد."

خانواده دکتر غروی از تماس تلفنی روز گذشته او خبر دادند اما خانواده های دکتر یزدی و آقای فرزدی به "روز" گفتند در بی خبری از وضعیت بازداشت شدگان به سر می برند. ابراهیم یزدی، دبیر کل و هاشم صباغیان، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی به اتفاق علی اصغر غروی، غفار فرزدی و احد رضایی، مسولان شاخه های اصفهان، تبریز و زنجان این تشکل سیاسی، ظهر جمعه پس از اقامه نماز و به اتهام برگزاری نماز جمعه غیر قانونی در شهر اصفهان بازداشت شدند. آقایان ورپایی، عباس مصلحی و حقیقی از دیگر اعضای بازداشت شده نهضت آزادی هستند.

خبرگزاری ایرنا بلافاصله در خبری مدعی شد که این فعالان سیاسی به دلیل شرکت " در نماز جمعه غيرقانونی يکی از عناصر سابقه‌دار وهابی در اصفهان" بازداشت شده اند

جرم اعضای قدیمی ترین حزب ملی اسلامی ایران، اقامه نماز است
جرس: ماموران لباس شخصی که بدون ارایه حکم قضایی وارد محل شده و خود را نیروهای امنیتی و اعضاء بسیج معرفی کردند با این توجیه که دکتر سید علی اصغر غروی در این محل بصورت غیر قانونی نماز جمعه اقامه کرده است، پس از بازداشت دبیرکل و اعضای نهضت آزادی نسبت به ارعاب و تهدید سایر حاضرین و فیلمبرداری و ثبت مشخصات آنها اقدام کرده و سپس محل را ترک کردند. بنا بر آخرین اخبار رسیده از بازداشت‌شدگان، آن‌ها شب گذشته در اداره اطلاعات شهر اصفهان محبوس بوده اند.

جهت دانلود و مشاهده خبرنامه با متن كامل اخبار، روي تصوير زير كليك نماييد

حجم فايل 347 كيلوبايت

1 نظرات :: خبرنامه يكشنبه 11 مهرماه 89» زمینه چینی دولت برای فرار از مسئولیت

  1. رئیس جمهور روسیه همکاری با بانک های ایرانی را ممنوع اعلام کرد


    جـــرس: در پی اعلام ممنوعیت صدورسامانه های موشکی از طرف روسیه به ایران از طرف رئیس جمهوری آن کشور، سرمایه گذاری ایران در خاك روسیه از سوی ایران در زمینه استخراج اورانیوم، تولید یا استفاده از مواد و فناوری های هسته ای نیز ممنوع اعلام شد و همزمان همکاری بانکی روسیه با ایران دچار ممنوعیت گردید.

    به گزارش ریانوستی، دمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه، طی فرمانی اعلام کرده است که همكاری های بانكی با ایران ممنوع اعلام خواهد بود.

    این فرمان عملا هرگونه روابط تجاری با ایران را تحت تاثیر قرار می دهد.

    ریا نووستی به نقل از سایت رسمی كرملین همچنین گزارش داد، دمیتری مدودف سرمایه گذاری در خاك روسیه از سوی ایران در زمینه استخراج اورانیوم، تولید یا استفاده از مواد و فناوری های هسته ای را ممنوع اعلام كرده است.

    در این فرمان همچنین به ممنوعیت "فعالیت های مالی و تجاری در صورتی كه مشكوك به ارتباط با برنامه غنی سازی اورانیوم باشد" نیز اشاره شده است. بخصوص تاسیس دفاتر، شعبات یا نمایندگی های جدید بانك های ایرانی در خاك روسیه، ایجاد شركت سرمایه گذاری مشترك و حفظ روابط نمایندگی با آنها ممنوع اعلام شده تا از ارائه خدمات مالی، درصورتی كه اطلاع رسد این اقدامات به فعالیت های هسته ای كمك می كند، جلوگیری گردد.

    سفارت ایران در مسكو در این مورد هنوز اظهار نظر نكرده است.

    گفته شده است که این فرمان در چارچوب اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، مورخ 12 ژوئن 2010 (22 خرداد 1389) امضا گردیده است.

    رجب صفروف مدیر عامل مركز مطالعات ایران معاصر در این خصوص می گوید: "این فرمان مكمل فرمان مورخ 22 سپتامبر (31 شهریور) درخصوص ممنوعیت تحویل سیستم پدافند موشكی اس-300 به ایران" بود.

    رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه 31 شهریور نیز، طی فرمانی تحویل سیستم های اس ـ 300 ، تسلیحات زرهی و هواپیما، بالگرد و ناوهای جنگی به ایران را ممنوع کرد. فرمان رئیس جمهور روسیه به دنبال تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد ،مورخه 9 ژوئن سال 2010 صادر شده است.

    همراهی اخیر دیمتری مدودوف با تحریم های جهانی علیه جمهوری اسلامی در حالیست که باراك اوباما، رییس جمهور ایالات متحده، متقابلا جهت پیوستن روسیه به سازمان تجارت جهانی، تسهیلات ویژه ای را ایجاد کرده است.

جديدترين ديدگاه خوانندگان