بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

خبرنامه دوشنبه 12 مهرماه 89» تمسخر زنان در مانور اقتدار نیروی انتظامی

خبرنامه الكترونيكي دوشنبه 89.07.12:
«انتقاد سردار همداني از "چرندیات" کیهان» ، «تمسخر زنان در مانور اقتدار نیروی انتظامی»
. ادامه راه سبز(ارس): خبرنامه دوشنبه، دوازدهم مهر 1389، وقايع 24 ساعت گذشته را به صورت یک فایل پی دی اف (pdf) در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها در زير آورده شده است و برای مشاهده و چاپ و تكثير متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف (pdf) انتهاي همين پست را دانلود و مطالعه نماييد. شايان ذكر است تعدادي از خبرهاي درج شده در اين خبرنامه پيش از اين در پستهاي قبلي سايت ارس به اطلاع مخاطبان رسيده است و لذا در ادامه از درج خلاصه آن گونه اخبار خودداري شده است:

عکس: تمسخر زنان در مانور اقتدار نیروی انتظامی
نکته شرم آور این مانور، تمسخر زنان بود. آنجا که مردانی با پوشيدن لباس زنانه و کلاه گيس و ... بر کول مردان دیگر نشسته و نقش زنان معترض را باری کردند و رفتارهاي عجیب دیگری را در این نقش به تصوير کشيدند. بسیاری از مقامات امنیتی و انتظامی در این مانور حضور داشتند.


وزير نيرو: برق ايران به لبنان ترانزيت می‌شود
وزير نيرو با تشريح سه سناريوی تامين برق لبنان توسط ایران گفت: در صورت موافقت ترکيه و سوريه، برق ايران به خاک لبنان ترانزيت می‌شود. به گزارش مهر، مجيد نامجو امروز يکشنبه در حاشيه ديدار با وزير انرژی و آب لبنان در تهران در جمع خبرنگاران از وجود سه روش برای تامين برق لبنان از سوی ايران خبر داد و گفت: در اثر عمليات و حمله صهيونيستها، زيرساخت های لبنان نابود شده و نياز به بازسازی دارد که در اين ميان تجهيزات برق نيز بايد بازسازی شده و برق مورد نياز اين کشور تامين شود.


انتقاد فرمانده سپاه محمد رسول‌الله از “چرندیات” کیهان
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله با انتقاد از مطلبي كه روزنامه كيهان از شهيد همت منتشر كرده بود، گفت: چندي پيش ديدم كيهان تيتر زده كه شهيد همت به يك بسيجي مي‌گويد "پوتين خود را دربياور و وقتي آن بسيجي پوتين خود را در مي‌آورد، شهيد همت آب داخل پوتين را مي‌خورد." بايد پرسيد اين چرنديات چيست و اساساً اين چه حرفي است؟ زيرا ما خاطرات بسيار زيادي را از دوران مقدس داريم.

به گزارش ايلنا، سردار حسين همداني در اولين همايش پيشكسوتان جهاد و شهادت روحانيون رزمنده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ طي سخناني گفت: امروز هر كسي و در هر سطري مي‌تواند بدون نياز به هيچ گونه تحليل سند و مدركي دستاوردهاي دفاع مقدس را با مقايسه شرايط فعلي عراق و كشورمان ببيند.


تذکر کتبی به روزنامه جمهوري اسلامي برای انتقاد به رئیس قوه قضائیه
در پي چاپ مطلب با عنوان "منبطل" توسط روزنامه جمهوري اسلامي در روز شنبه دهم مهر، مدير‌مسئول اين روزنامه از اداره‌كل مطبوعات داخلي معاونت مطبوعاتي تذكر كتبي دريافت كرد.

به گزارش فارس، مسيح مهاجري به دليل عدم رعايت بند 8 و 9 قانون مطبوعات و همچنين عدم رعايت تبصره ماده 3 قانون مطبوعات مبني بر پرهيز از توهين به اشخاص حقيقي و حقوقي، عدم درج شايعات و مطالب خلاف واقع و همچنين عدم درج مطالب انتقادي داراي توهين، تحقير و تخريب تذكر كتبي دريافت كرد.


پدر ضیاء نبوی: فرزند من هیچگونه وابستگی سیاسی به هیچ گروه خارج از کشور ندارد
پدر ضیاء نبوی دانشجوی ستاره دار و عضو انجمن اسلامی دانشگاه نوشیروانی بابِل که دو هفته پیش به زندان اهواز تبعید شد، با نگارش نامه ای به رئیس دیوان عالی کشور هرگونه ارتباط و وابستگی ضیاء، به گروه های مخالف جمهوری اسلامی را به شدت تکذیب کرده و می نویسد: "خانواده من جزء طبقات پایین اقتصادی جامعه و از صنف دهقانی- کارگری ساده روستایی هستند و من تمام عمربا زحمت وتلاش کار کرده ام تا لقمه حلالی برای فرزندانم کسب نمایم. اکنون در سن پنجاه وپنج سالگی تقریبا ناتوان از کارکردن هستم و چشم امید ما بعد از خدا همین پسرم است و این در حالی است که نه تنها او در کنار ما نیست بلکه ما حتی توان مالی کافی برای رفتن به ملاقاتش در جای دور افتاده ای چون اهواز را هم نداریم."


دست نوشته های مجید توکلی از زندان؛ جنبش دانشجویی و تاکتیک های مبارزاتی پیش رو
مجید توکلی، عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و فعال دانشجویی دربند، مجموعه مقالاتی به رشته تقریر در آورده و در آنها مسائل اجتماعی-سیاسی جامعه ایران را مورد تحلیل قرار داده است.
به گزارش دانشجو نیوز، در فصل 5 این سلسله از مقالات که به تدریج منتشر خواهد شد، "جنبش دانشجویی" و "تاکتیک های مبارزاتی پیش رو" توسط مجید توکلی به بحث و بررسی گذاشته شده است. این یادداشت که به مناسبت آغاز سال تحصیلی منتشر می گردد در دو بخش تنظیم شده است که به ترتیب زمانی چند روزه منتشر می شود.


حکم دادگاه حشمت الله طبرزدی اعلام شد
به گزارش روابط عمومی جبهه دموکراتیک ایران - شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی پیر عباس حشمت الله طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران و سخنگوی شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران را به ۹ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد .


احسان عبده تبریزی هشتم آبان محاکمه می شود
دادگاه احسان عبده تبریزی ، دانشجوی دربند، هشتم آبان ماه سال جاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر عباس برگزار می شود . به گزارش کلمه، وی که یکی از زندانیان حوادث پس از انتخابات محسوب می شود نه ماه قبل و هنگام بازگشت از انگلستان، کشور محل تحصیلش ، در فرودگاه بین المللی امام بازداشت و روانه زندان اوین شد .وی اکنون۹ ماه تمام است که بلاتکلیف در زندان اوین به سر می برد .


بيانبه كانون صنفي معلمان به مناسبت روز جهاني معلم
درآستانه روز جهاني معلم ( 13 مهر/5 اكتبر ) و در هفته دوم از آغاز سال تحصيلي،كانون صنفي معلمان بیانیه ای را صادر کرد.در بخشی ازین بیانیه آمده است: به عنوان فعالان صنفي و مدني براين باوريم آموزش و پرورش ما به دليل ضعف و بي ثباتي مديريت،كسري بودجه مزمن و بي توجهي به برنامه اي بلند مدت،رسالت خود در تربيت اجتماعي دانش آموزان را به فراموشي سپرده است،ارتباط سازنده اجتماعي،اقتصادي و فرهنگي خود با جامعه را از دست داده و از همگامي با تحولات جهاني آموزش و پرورش بازمانده است.


عکس: کاریکاتور خانواده درگیر
در خانه سرکوب منش


پیوستن عبادی به کمپین خانواده بزرگ زندانیان سیاسی؛ محمد داوری فرزند من است
شیرین عبادی برنده ایرانی جایزه صلح نوبل، به کمپین « خانواده بزرگ زندانیان سیاسی» پیوست و اعلام کرد: من نیز در کنار سایر کسانی که در این کمپین، زندانیان سیاسی و عقیدتی داخل ایران را به عنوان عضوی از خانواده خود برگزیده و برای آن زندانی فعالیت می کنند، از این پس محمد داوری روزنامه نگار دربندی که کمتر از او در رسانه های خبری نام برده می شود را به عنوان فررند خود بر می گزینم و تا روزی که وی آزاد شود، نام او را همه جا بر زبان خواهم آورد . ‍


دفتر آیت الله صانعی: به مبارزه فرهنگی با ظلم و ظالمان و آگاهی دادن جامعه ادامه می دهیم
دفتر آیت الله صانعی بدنبال فیلترینگ سایت این دفتر با صدور بیانیه ای آورده است: ایجاد محدودیت در اطلاع رسانی این پایگاه و سایر رسانه های مکتوب و اینترنتی، معیار و محک مناسبی در جهت سنجش آزادی بیان می باشد.

در این اطلاعیه که در وبسایت دفتر آیت الله صانعی منتشر شده، آمده است: به اطلاع مراجعه کنندگان محترم پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی صانعی مدظله العالی می رساند: علی رغم محدودیت های اعمال شده ـ فیلتر شدن سایت ـ بر روی این پایگاه، حسب نظر معظم له این مرکز همچنان به فعالیت های شرعی خود، در همه ابعاد عبادی، سیاسی، مبارزه فرهنگی با ظلم و ظالمان و آگاهی دادن جامعه به عواقب تضییع حقوق مردم تا رسیدن همگان به قسط و حقوقشان، ادامه داده و آماده پاسخگویی به کاربران محترم می باشد.


تدارک گسترده برای سفر آقای خامنه ای به قم
حکومت برای سفر قریب الوقوع سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی به قم تدارک فراوانی دیده است. کیهان در شماره شنبه 10 مهر خود نوشت: "امام جمعه قم گفت: در آينده اي نزديك طلاب و فضلاي حوزه علميه قم، پيشاپيش مردم غيور و متدين قم به استقبال از نايب ولي عصر(عج) و ولي امر مسلمين مي روند. به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام محمد سعيدي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهر مقدس قم خاطرنشان كرد: حوزه هاي علميه همواره ولايي بوده و هستند و در آينده اي نزديك طلاب و فضلاي حوزه علميه قم پيشاپيش مردم غيور و متدين قمي به استقبال عظيم از نايب ولي عصر(عج) و ولي امر مسلمين جهان مي روند."


هشدار وزارت خارجه آمریکا در مورد افزایش تهدیدات تروریستی در اروپا
بنا به اعلام وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، احتمال آغاز مجدد حملات تروریستی از سوی القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی برای شهروندان آمریکایی که به اروپا سفر می‌کنند، در حد زیادی افزایش یافته‌است. همزمان وزارت خارجه انگلستان نیز در مورد سفر شهروندان آن کشور به فرانسه و آلمان هشدار داد و میزان تهدید تروریستی در آن کشورها را "بالا" اعلام کرد. موارد مشابهی نیز در فرانسه و جمهوری چک اتخاذ شده است.


رئیس جمهور ترکیه: دستیابی جمهوری اسلامی به بمب اتم، بیش از همه تهدیدی برای ترکیه است
رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه "دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی بیش از همه تهدیدی برای ترکیه به شمار می آید و ما اولین معترض به آن خواهیم بود"، هشدار داد که "جمهوری اسلامی باید درمورد برنامه هسته ای خود شفاف تر عمل کند."

به گزارش «کریستین ساینس مانیتور»، عبدالله گل در مصاحبه با آن مجله بین المللی خاطرنشان کرد که مقامات جمهوری اسلامی باید درمورد برنامه هسته ای خود شفاف تر عمل کنند و آنکارا حاضر است در این خصوص به تهران کمک کند.


خانواده داریوش ممبینی خواستار صدور مجوز برای تجمع اعتراضی شدند
در پی ادامه بازداشت داریوش ممبینی، عضو بازداشتی شورای شهر اهواز، خانواده وی با حضور در فرمانداری آن شهر، درخواست مجوز برای تجمع اعتراضی نمودند. همزمان در نقاط مختلف شهر اهواز، در اعتراض به بازداشت این عضو شورای شهر، دهها پلاکارد توسط مردم با مضمون "ممبینی را آزاد کنید"، نصب گردیده است.

داریوش ممبینی، عضو شورای شهر اهواز، دوم مهرماه امسال، پیش از کنفرانسی مطبوعاتی جهت افشای برخی تخلفات مقامات دولتی، بازداشت شد و طبق آخرین گزارش ها، وی در اعتراض به این امر، در بازداشتگاه دست به اعتصاب غذا زده است.


آیت الله طاهری: ناراحتی و یاس و ناامیدی را از خود دور سازیم
آیت الله طاهری اصفهانی، طی دیدار اعضای سازمان عدالت و آزادی ایران، خاطرنشان کرد "یاس و ناامیدی را از خود دور سازیم و منتظر یاری پروردگار باشیم." به گزارش وبگاه بوی باران، جمعی از اعضای شورای مرکزی، دفتر سیاسی و ستاد انتخاباتی سازمان «عدالت و آزادی ایران»، در شامگاه شهادت پیشوای ششم شیعیان، به دیدار آیت الله سید جلال الدین طاهری اصفهانی، امام جمعه سابق اصفهان و از روحانیون حامی جنبش رفتند و با وی دیدار و گفتگو کردند.


اعتصاب غذای بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگری بازداشتی
بنا به گزارش فعالان حقوق بشری، بهنام (اسد) ابراهیم زاده، کارگر بازداشتی و فعال مدنی که از حدود ٤ ماه پیش به اتهام فعالیت های کارگری در انفرادی بند ٢٠٩ زندان اوین بسر می برد، از روز هفتم مهرماه – در اعتراض به تداوم بازداشت خود در سلول انفرادی و عدم رسیدگی به وضعیتش- دست به اعتصاب غذا زده است. به گزارش «کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ایران»، بهنام ابراهیم زاده که روز ٢٢ خرداد امسال بازداشت شده، بدلیل ایراد ضرب و شتم در هنگام دستگیری، قفسه سینه و پایش آسیب دیده و مدتهاست از درد شدید پا رنج می برد.

جهت دانلود و مشاهده خبرنامه با متن كامل اخبار، روي تصوير زير كليك نماييد

حجم فايل 478 كيلوبايت

0 نظرات :: خبرنامه دوشنبه 12 مهرماه 89» تمسخر زنان در مانور اقتدار نیروی انتظامی

جديدترين ديدگاه خوانندگان