بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

رمزگشایی از شعبده بازی آقای رییس با نرخ تورم

رمزگشایی از شعبده بازی آقای رییس با نرخ تورم

. ادامه راه سبز(ارس): در حالی كه محمود بهمنی، رییس كل بانك مركزی با شتابی فزاینده در حال پایین آوردن نرخ تورم در ایران است، گروهی از كارشناسان در یك بررسی جامع، بخشی از شگردهای تیم جدید بانك مركزی را برای پایین نشان دادن نرخ تورم افشا كردند.

به گزارش خبرنگار "آینده" شیوه بانك مركزی برای پایین نشان دادن نرخ تورم به شكل دستوری در حالی صورت می گیرد كه به دلیل كسری بودجه هنگفت دولت، عدم افزایش قیمت نفت در دو سال اخیر و تشدید تحریمها، سیر قیمتها در ماه های اخیر بویژه در سال جدید به شكل فزاینده ای افزایش یافته است.

بانك مركزی در حالی در آخرین گزارش تفصیلی خود از نرخ تورم، این عدد را برای مردادماه 9.6 درصد اعلام كرده و برای شهریور نیز بدون انتشار ارقام تفصیلی 8.8 درصد اعلام كرده است كه بررسی های كارشناسی نشان می دهد مسئولان بانك مركزی بار كاهش تورم را بر گروه مسكن، سوخت و انرژی استوار كرده اند و در این گروه نیز با استفاده از برخی ترفندهای پیش پا افتاده، اقدام به پایین نمایی نرخ تورم می كنند.

بر اساس بررسی ها، كاهش شدید سهمیه بنزین به 60 لیتر درماه مصرف بنزین آزاد را طی یك سال اخیر از 2 میلیون لیتر به 20 میلیون لیتر در روز رسانیده و عملا قیمت یك سوم بنزین مصرفی مردم را 300 درصد افزایش داده یا به عبارت دیگر متوسط قیمت بنزین را 100درصد افزایش داده است. همچنین بهای برق برخی نقاط نیز در تابستان به صورت غیر رسمی 300 درصد افزایش یافته است، اما بانك مركزی به دلیل عدم تغییر قیمت رسمی، شاخص قیمت سوخت و انرژی در مردادماه امسال نسبت به سال گذشته را صفر اعلام كرده است!

در گروه مسكن نیز با وجود آنكه مطابق با آمار رسمی وزارت مسكن و مركز آمار، اجاره بهای مسكن نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است و در شرایطی كه در سبد بانك مركزی در بخش مسكن، شاخص اجاره بهای ملك غیرشخصی قرار دارد، مسئولان بانك مركزی با تردستی و استفاده از ركود بازار مسكن، افزایش اجاره را تنها 6 درصد اعلام كرده اند.

در گروه مواد خوراكی نیز بانك مركزی در ادامه اعلام ارقام شگفت انگیز خود و با وجود افزایش قیمت برنج در دو ماه اخیر اعلام كرده است كه برنج ایرانی در مهرماه امسال نسبت به سال گذشته نه تنها گرانتر نشده، بلكه 3درصد ارزانتر نیز شده است.

در ارزیابی بانك مركزی حمل ونقل نیز با وجود افزایش قیمت بلیط مترو و كرایه تاكسی و سفرهای بین شهری كماكان بدون تغییر مانده و تنها سه درصد افزایش داشته است.

بانك مركزی با وجود اعتراف به افزایش 30 درصدی در قیمت گوشت، 27درصدی در قند و شكر و 31درصدی در سبزیجات معتقد است شاخص كل خوراكیها تنها ده درصد افزایش یافته و در این راه از دو روش نادیده گرفتن افزایش شدید نانوایی های آزادپز مانند بنزین آزاد برای ثابت نگه داشتن قیمت نان و همچنین ارزان اعلام كردن قیمت سس وادویه استفاده كرده است.به نحوی كه قیمت سس و ادویه جات از نظر بانك مركزی در طول یك سال گذشته نه تنها گران نشده، بلكه ارزان نیز شده است. در حالیكه تمامی شركتهای تولیدكننده، قیمت محصولات خود در امسال را نسبت به سال گذشته 10 تا20درصد افزایش داده اند.

به نظر می رسد مسئولان بانك مركزی به جای این فعالیت طاقت فرسا و بازی با اعداد برای نشان دادن ارزانی در كشور، بهتر است به مردم اعلام كنند از مغازه های منطقه مسكونی آنان كه احتمالا اجناس را هروز ارزانتر از دیروز می فروشند، خرید كنند. البته در صورتی كه آدرس محل سكونت آنان قابل اعلام باشد.

============
پيوندهاي مرتبط با اين مطلب
» جسارتا سر كوچه فلاني برق ارزان نمي فروشند؟!!!

0 نظرات :: رمزگشایی از شعبده بازی آقای رییس با نرخ تورم

جديدترين ديدگاه خوانندگان