بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

احمدی‌نژاد: اشکالی ندارد که کسی لیسانس بگیرد و راننده تاکسی باشد!

احمدی‌نژاد: اشکالی ندارد که کسی لیسانس بگیرد و راننده تاکسی باشد!

. ادامه راه سبز(ارس): باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما بخشهایی از سخنان محمود احمدی‌نژاد در سفر استانی دولت به استان گلستان را منتشر کرد که در آن، وی با انتقاد از فشارهایی که برای استخدام و ایجاد کار به دولت وارد می‌شود، می‌گوید: کسی که لیسانس گرفته و فرضا راننده تاکسی می‌شود از این موضوع ناراحت است. مگر راننده تاکسی بودن شغل بدی است؟ شغل شریفی است!

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با بیان این‌که وزارت علوم باید رشته‌های دانشگاهی را مدیریت کند، گفته است: ما چقدر لیسانس تاریخ، جغرافیا، ادبیات و علوم سیاسی می‌خواهیم. فقط با لیسانس علوم سیاسی، کسی سیاستمدار نمی‌شود یا فقط با گرفتن لیسانس مدیریت کسی مدیر نمی‌شود.

وی با بیان این‌که مثلا ما مهندس کشاورزی داریم که با سختی سر مزرعه و زمین کشاورزی می‌رود، خاطرنشان کرده: در حالی که فردی که مهندس کشاورزی است باید با زمین سر و کار داشته باشد و با آن از نزدیک آشنا باشد.

احمدی‌نژاد با اشاره به فشارهایی که به دولت جهت استخدام وارد می‌شود، افزوده است: کسی که لیسانس گرفته و فرضا راننده تاکسی می‌شود از این موضوع ناراحت است. مگر راننده تاکسی بودن شغل بدی است؟ شغل شریفی است.

رئیس دولت ادامه داده: مثلا به کسی که لیسانس دارد می‌گوییم برود مغازه باز کند از این موضوع ناراحت می‌شود و می‌گوید من لیسانس دارم و از این سخن ناراحت می‌شود. مگر این کارها بد است؟ پس چه کسانی باید این کارها را انجام دهند؟

وی در عین حال در سخنانش به وجود منابع ارزی بی‌نظیر در اختیار دولت اشاره کرده و بدون اینکه به علت ناکامی‌ها در اشتغال‌زایی با وجود این منابع اشاره کند، گفته است: در اوایل دولت نهم ‌‌۴٩ میلیارد دلار بدهکار بودیم و این بدهکاری در حال حاضر به ‌‌١۵ میلیارد دلار رسیده است و در طول این مدت نیز وامی نگرفته‌ایم و قرض نکرده‌ایم و ذخایر ارزی‌مان نیز بالا رفته است!!!.

بر اساس این گزارش، احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفته است: برای تامین نیازهای ایران مجبوریم که در مدیریت جهان وارد شویم و برای اصلاح وضعیت جهانی قیام کنیم. مسوولیت ما امروز سنگین است و امروز ساختن ایران در واقع باز کردن راه به سوی تمام بشریت است.

وی همچنین در بخش دیگری گفته است: متاسفانه بعضا برخی صحبت‌هایی را می‌شنویم که نمی‌دانیم آن‌ها را برخی از کجا آورده‌اند. مثلا می‌گویند حجم فعالیت مفید هر کارمند در ایران در طول ساعت کاری یک روز ‌‌٢٠ دقیقه است یا مثلا می‌گفتند سرانه مطالعه هر نفر در ایران یک دقیقه است که من چند سال پیش در دیدار با مدیران وزارت ارشاد گفتم این حرف‌ها و سخنان چیست. مردم مطالعه می‌کنند، خارج از کتاب‌های درسی مردم در زمینه‌های مختلف مطالعه می‌کنند، تاریخ می‌خوانند، رمان می‌خوانند، مجله و روزنامه مطالعه می‌کنند و بعدا نیز اعلام شد که سرانه‌ مطالعه در ایران ‌‌٢٧ دقیقه است.

احمدی نژاد ادامه داده: البته ممکن است برخی از افراد بگویند کاری را که با پنج امضا در روند معمولی حل می‌شود با دو امضا نیز می‌شود حل کرد که این حرف درست است و این موضوع به مقررات و قوانین ما برمی‌گردد که باید اصلاح شود ولی این‌که می‌گویند حجم فعالیت مفید هر کارمند ‌‌٢٠ دقیقه است یعنی این‌که هفت ساعت و ‌‌۴٠ دقیقه فعالیت کارمندان ما به کار غیرمفید اختصاص داده می‌شود. این حرف درستی نیست و اینگونه نیست. ممکن است چند نفر زیرآبی بروند (!) ولی این سخن که گفته می‌شود حرف درستی نیست و کارهایی که در کشور می‌شود حاصل کار همه است.

چه اشكالي دارد رييس دولت! باقالافروش باشد؟!

3 نظرات :: احمدی‌نژاد: اشکالی ندارد که کسی لیسانس بگیرد و راننده تاکسی باشد!

  1. اصلا چه اشكالي دارد اين آقاي دكتر! يك كرس دكتراي باقالي فروشي در دانشگاه علم و صنعت راه اندازي كرده و خودشان استاد راهنماي آن گردند و در وحله اول هم فرزندان و اطرافيان خود را آموزش دهند؟! بدين ترتيب هم براي جامعه مفيد فايده تر خواهند بود و هم عملا ترافيك سنگين تهران را هم بمانند تحريمها دور خواهند زد و از رانندگي نجات پيدا ميكنند! و همينطور يك ملت نيز دعاگويشان خواهد شد!

  2. اين يعني دخالت آشكار در كار سردار رويانيان و امور ترافيك و جيره بندي بنزين و از رده خارج كردن ماشينها ووو

    بچه اينقدر تو كار پاسبون‌ها دخالت نكن و گرنه كارت سوختت را باطل ميكنه هاااا

  3. معاون احمدی‌نژاد: بحث انتقال از پایتخت جدی است، چون دو میلیون تهرانی به موسوی رای دادند!

    ایسنا،
    نقدینگی جمع کرده‌اند که این طرح را به زمین بزنند

    فروزنده با بیان این‌که در موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها نیز مسائل روانی و فرهنگی آن بسیار مهم است، گفت: باید با طمانینه جلو رفت. یک فضای شدید روانی وجود دارد که مردم را نگران کند. مجموعه‌ی رسانه‌ها، نخبگان و کسانی که می‌توانند موثر باشند، همه باید بسیج شوند. ان‌شاءالله بناست در این ماه حساب‌ها شارژ شود و پول در آن قرار می‌گیرد و پس از آن اصلاح قیمت‌ها صورت می‌گیرد و آن هنگام خود مردم مدیریت می‌کنند و نگرانی هم وجود ندارد.

    معاون احمدی نژاد ادامه داد: اکنون وضعیت نرخ تورم ۸/۹ است. نقدینگی هم کاهش نیافته است. مفهوم این است که نقدینگی به سمت سرمایه‌گذاری جهت‌گیری کرده است. در بحث هدفمند کردن دو تا تورم را مطرح می‌کنند. یکی افزایش نرخ تورم ناشی از افزایش قیمت‌ها که یک امر طبیعی است. آنچه نگران‌کننده است تورم انتزاعی است. یعنی شایعه و فضاسازی مبنی بر اینکه قرار است با هدفمند کردن، قیمت‌ها سرسام‌آور بالا رود و مردم به سمت مصرف بیشتر بروند. مصرف بیشتر تقاضای بیشتر و به دنبال آن مشکل کمبود عرضه و افزایش نرخ تورم را به دنبال دارد.

    فروزنده در پاسخ به این سوال که آیا پس از واریز پول‌ها به حساب قیمت‌ها بلافاصله افزایش می‌یابد، گفت: خیر. قرار بر این است که حداقل دو ماه پول‌ها در حساب بماند و حامل‌های انرژی نیز با گزینه‌های مختلف افزایش قیمت یابد. این‌که قیمت‌ها به چه میزان افزایش می‌یابد، هیچکس نمی‌داند.

    وی تاکید کرد: باید مواظب بود اکنون بعضی‌ها در کمین نشسته‌اند، نقدینگی هم جمع کرده‌اند و … منتظر هستند که این طرح را به زمین بزنند که در اینجا باید از اصل غافلگیری استفاده کرد، ولی مطمئنا نظر دولت بر این است که به مردم فشار نیاید و حتما هم باید سیاست تدبیر و تدریج را به کار برد. نهایت این است که اگر افزایشی هم وجود داشته باشد، ناشی از تورم واقعی است که این تورم واقعی با پولی که به مردم داده می‌شود، جبران می‌شود.

    فروزنده همچنین در پاسخ به این سوال که چه کسانی حامی ستاد تخریب هدفمند کردن یارانه‌ها هستند، گفت: در جریان توطئه چند لایه داشتیم. نخست استکبار جهانی، دیگری جریان سبز، همچنین عوامل ضدانقلاب و گروه دیگر نیز گروه رانت‌خوار و فاسد هستند که با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها برایشان مشکل ایجاد می‌شود.

    بحث انتقال از تهران جدی است، چون دو میلیون تهرانی به موسوی رای دادند!

    لطف‌الله فروزنده در ادامه در خصوص خروج کارمندان از تهران که از سوی یکی از حضار در جلسه طرح شده بود، گفت: ما برای این سیاست هفت برنامه تعریف کردیم. نخست اینکه هر کارمندی که داوطلب است به او امکانات بدهیم. نزدیک به ۳۰۰ هزار کارمند در تهران به غیر از آموزش و پرورش وجود دارد که این تعداد زیاد است. دوم اینکه استان البرز را از امکانات تهران راه‌اندازی کنیم. سوم اینکه ۱۶۳ شرکت دولتی که هیچ ضرورتی ندارد در تهران باشند را منتقل کنیم. برنامه‌ی چهارم در خصوص موسسات پژوهشی بود که اکنون ۲۸۰ موسسه‌ی پژوهشی غیر از دانشگاه‌ها وابسته به دستگاه‌های اجرایی در تهران وجود دارد. پنجم نیز این بود که ساختارها و پست‌های بلاتصدی را کاهش دهیم.

    معاون توسعه و منابع انسانی احمدی نژاد افزود: بحث انتقال از تهران بحث جدی است و رییس‌جمهور یکشنبه‌ها این موضوع را دنبال می‌کند. در هیچ کجا، تمام مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در یک جا متمرکز نمی‌کنند. در فتنه‌ی اخیر نیز در استان‌ها خبری نبود. نهایت اینکه در تهران دو میلیون نفر به آقای موسوی رای داده بودند که در مقابل ۴۰ میلیون هیچ است، اما هشت ماه کشور گرفتار بود.

    جریان دوم خرداد از بین نرفته است

    به گزارش ایسنا، معاون توسعه و منابع انسانی احمدی نژاد، در خصوص آرایش جریان اصولگرایان، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی نباید رقابت بر سر راهبردها و اصول باشد. باید از جریان فتنه این تجربه را بدست آوریم که کسانی که می‌خواهند رقابت کنند، واقعا معتقد به نظام باشند. به نظر من جریان افراطی دوم خرداد دیگر نمی‌تواند در صحنه بیاید، ولی متاسفانه برخی اصولگرایان با تحلیلی که قبل از انتخابات دادند و خواستند دولت وحدت ملی را تشکیل دهند و نشد باورشان این است که دوم خرداد از بین رفته و یک عده از عقلای آنها را باید جمع کنیم و عقلای ما نیز بنشینند و یک ظرفیت جدیدی را ایجاد کنیم. اینها دچار اشتباه هستند.

جديدترين ديدگاه خوانندگان