بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

قالیباف : آنهایی که در جبهه ها نبوده اند حق ندارند امروز پیشقراول دفاع از جنگ و جبهه باشند

محمد باقر قالیباف شهردار تهران:
آنهایی که در جبهه ها نبوده اند حق ندارند امروز پیشقراول دفاع از جنگ و جبهه باشند

. ادامه راه سبز(ارس): شهردار تهران با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در جنگ گفت: فضای حاکم بر جنگ و جامعه آن روز باعث می‌شد که یک بسیجی وقتی پایش را روی مین از دست می‌دهد یا یک رزمنده از ناحیه‌ دو چشم هدف آتش دشمن قرار می‌گیرد، درد را تحمل کند. در آن فضا هیچ‌کس به فکر نام و جایگاه خود نبود. عدالت به معنای واقعی وجود داشت؛ همان چیزی که امروز نیست.

قاليباف بيان داشت: «بنده و امثال بنده اگر در جبهه بودیم، حق نداریم امروز بابت آن سر کسی منت بگذاریم یا به عنوان یک ابزار از آن استفاده کنیم. با توجه به این مطلب، دیگرانی هم که هیچ انسی با فرهنگ جهاد و شهادت ندارند و آن روز در صف نامردان قرار داشتند، حق ندارند امروز پیشقراول دفاع از جنگ و جبهه باشند. این افراد می‌خواهند نان آن روز را بخورند.»
محمدباقر قالیباف طی سخنانی در پانزدهمین یادواره‌ ۷۰۰ شهید مجتمع مسکونی فجر تصریح کرد: خانواده معظم شهدا چون با خدا معامله کرده‌اند، هیچ چشم‌داشتی به هیچ‌کس و هیچ جا ندارند. این ما هستیم که محتاجیم خدمت‌گزار آنان باشیم.

شهردار تهران یکی از مشکلات موجود در عرصه فرهنگ جهاد و شهادت را عدم ارایه‌ تصویری صحیح از دوران دفاع مقدس به نسل امروز برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود تلاش‌های زیادی که از سوی هنرمندان، صاحبان قلم و سایر اقشار صورت می‌گیرد، باز هم آن فضا به نحو شایسته و بایسته‌ای به نسل امروز منتقل نمی‌شود.

وی با بیان این‌که نباید کار خلاف فرهنگ جهاد و شهادت انجام دهیم، تاکید کرد: بنده و امثال بنده اگر در جبهه بودیم، حق نداریم امروز بابت آن سر کسی منت بگذاریم یا به عنوان یک ابزار از آن استفاده کنیم. با توجه به این مطلب، دیگرانی هم که هیچ انسی با فرهنگ جهاد و شهادت ندارند و آن روز در صف نامردان قرار داشتند، حق ندارند امروز پیشقراول دفاع از جنگ و جبهه باشند. این افراد می‌خواهند نان آن روز را بخورند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: ما هم خوب نبودیم؛ چرا که اگر خوب بودیم امروز کارمان پشت تریبون ایستادن و سخن گفتن نبود بلکه با کاروان شهدا همراه می‌شدیم.

0 نظرات :: قالیباف : آنهایی که در جبهه ها نبوده اند حق ندارند امروز پیشقراول دفاع از جنگ و جبهه باشند

جديدترين ديدگاه خوانندگان