بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

بازگشت کوپن و آغاز ذخیره‌سازی کالاها در آستانه هدفمندی یارانه‌ها

آغاز ذخیره سازی کالاها در آستانه هدفمندی یارانه ها و بازگشت کوپن کالاهای اساسی

. ادامه راه سبز(ارس): در آستانه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و حذف سوبسید از سبد خرید جامعه، یکی از مقامات ارشد وزارت بازرگانی، از آغاز ذخیره سازی برخی کالاها خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، ذخیره سازی مطلوب کالاها انجام شده است.

همزمان با اظهارات این مقام مسئول (مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت بازرگانی)، گزارش خبرگزاری ها حاکی از آن است که ذخیره سازی بیش از یک میلیون تن کالای اساسی شامل ١٣ قلم اصلی گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، شیرخشک صنعتی، پنیر، کره، برنج، عدس، لوبیا، نخود، ماکارانی، روغن نباتی، قند و شکر با همکاری گروهی از مباشران بخش خصوصی در حال انجام می باشد.

این مقام ارشد وزارت بازرگانی دولت دهم، همچنین از در راه بودن کوپن های برنج، روغن و قند و شکر تا پایان سال جاری خبر داد و آنرا اجرایی در سراسر کشور خواند.

این درحالیست که محمود احمدی نژاد چند روز پیش با ادعای اینکه از همان روز اول اجرای هدفمند کردن یارانه ها، تغییر وضعیت در زندگی آحاد مردم آغاز می شود و وضعیت آنها بهبود پیدا می کند”، گفته بود هیچ شرایط غیرعادی در کشور ما نیست و مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.”

یدالله صادقی در گفتگو با خبرگزاری مهر می گوید: مطابق هماهنگی های به عمل آمده از سوی وزارت بازرگانی با تولیدکنندگان و تشکلهای بخش خصوصی، کار ذخیره سازی بسیاری از کالاها انجام شده و هماهنگی های لازم برای مابقی کالاها نیز در حال است.

ذخیره برای بازار بعد از هدفمندی

به گفته صادقی، در این راستا، با تامین کنندگان کالا و بانکها مذاکراتی انجام گرفته است تا تسهیلات مورد نیاز بخش خصوصی برای انجام کار ذخیره سازی را در اختیار قرار دهند.

وی میزان ذخیره کالاهای اساسی را هم اکنون مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: هم اکنون برنج، شکر، روغن، گوشت قرمز و مرغ به اندازه کافی از سوی بخش خصوصی و با هماهنگی وزارت بازرگانی ذخیره سازی شده است و کار ذخیره سازی مابقی کالاها از جمله چند قلم حبوبات نیز در حال انجام است.

مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت بازرگانی ادامه داد: در این راستا هفته ای دو جلسه به طور فعال با مسئولان بانکی، تولیدکنندگان و دستگاههای ذیربط در امر ذخیره سازی کالا برگزار می شود تا تامین مالی در اسرع وقت صورت گیرد.

به گزارش مهر، ذخیره سازی بیش از یک میلیون تن کالای اساسی شامل ١٣ قلم اصلی گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، شیرخشک صنعتی، پنیر، کره، برنج، عدس، لوبیا، نخود، ماکارانی، روغن نباتی، قند و شکر با همکاری مباشرانی از بخش خصوصی در کشور در حال انجام است.

کالابرگ ها در راه است

صادقی یکی از برنامه های مهم وزارت بازرگانی برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن و قند و شکر را اعلام کالابرگ تا پایان سال در مورد این اقلام ذکر و تصریح کرد: کالابرگ روغن در ٢۹استان به همراه تهران اعلام شد.

وی از اعلام کالابرگ شکر در آبانماه و برنج بعد از پایان فصل برداشت این محصول در استانهای تولیدکننده خبرداد و گفت: احتمالا اواخر بهمن و یا اوایل اسفند، این کالابرگها اعلام می شود تا تاثیر مناسبی بر بازار و تامین بخشی از نیازهای مردم داشته باشد. ضمن اینکه از افزایش کاذب قیمت ها نیز جلوگیری به عمل آید.

مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت بازرگانی همچنین تصریح کرد: به هرحال، برنامه های تنظیم بازار وزارت بازرگانی در قالب هماهنگی با تولیدکنندگان و شبکه های توزیع پایه ریزی و برخی از آنها در قالب پروژه هایی تدوین و تنظیم شده است. در این میان برای کالاهای پرمصرف، هماهنگی های لازم با تولیدکنندگان و تشکل های بخش خصوصی صورت گرفته تا کالاهای ضروری و اساسی مردم تامین و عرضه شوند.

آغاز ذخیره سازی میوه

مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت بازرگانی افزود: برای تامین میوه عید، ارزیابی نیاز در هر یک از استانهای کشور صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین وزارت بازرگانی برای تامین کالاها و نیازمندی های مردم که ممکن است در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها نیاز به عرضه آنها بیش از گذشته برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها باشد، طرح ذخیره سازی کالاهای حساس و ضروری را تدارک دیده که هم اکنون در مرحله اجرایی است.

گزارش هایی از افزایش قیمت ها در بازار

همزمان با گزارش های فوق، بانک مرکزی روز پنجشنبه ١۵ مهرماه ۸۹، با بررسی قیمت کالاها در هفته منتهی به نهم مهرماه جاری از افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی مردم خبر داد.

به گزارش مهر، بانک مرکزی در گزارشی اعلام کرد: در هفته منتهی به نهم مهرماه جاری، در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل ثابت بود؛ اما بهای تخم مرغ افزایش قابل ملاحظه ای یافت و شانه ای تا ٣۷٣۰ تومان فروش می رفت.

در گروه برنج، قیمت برنج وارداتی غیر تایلندی و برنج داخله درجه یک اندکی افزایش ولی بهای برنج داخله درج دو کاهش جزئی داشت. در گروه حبوب قیمت لوبیا قرمز بدون تغییر بود و بهای سایر اقلام این گروه افزایش یافت.

در میادن زیر نظر شهرداری تهران بسیاری از میوه های درجه یک عرضه نمی گردید و برخی دیگر نیز عرضه کمی داشتند.

میوه فروشی های سطح شهر نیز اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه ها و سبزیجات، عمدتا افزایش قیمت داشتند.

بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله و قیمت چای خارجی و انواع روغن نباتی نیز، افزایش محسوسی یافت.

این درحالیست که خدماتی چون نرخ بلیط هواپیما نیز افزایش چشمگیری داشته و نمایندگان مجلس نیز، از قریب الوقوع بودن افزایش نرخ بنزین به چهارصدتومان خبر می دهند.

واریز منطقه ای یارانه ها

همزمان سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت، از “واریز منطقه‌ای یارانه های نقدی” خبر داده و گفته است “یارانه نقدی خانوار در مرحله اول دوماه واریز خواهد شد، سپس سازمان هدفمندی یارانه‌ها با منابع حاصل از اصلاح قیمت حاملهای انرژی تخصیصها را انجام خواهد داد. البته تا زمان آغاز اصلاح قیمتها یارانه نقدی واریزی قابل برداشت نخواهد بود.”

محمد رضا فرزین در گفتگو با مهر، از واریزی منطقه به منطقه یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار خبر داد و گفت: یارانه نقدی اقشار آسیب پذیر ده درصد بیشتر از سایر اقشار جامعه خواهد بود.

مردم نگران گرانی نباشند

این مقام دولتی از بررسی تاثیر اصلاح قیمتها بر روی دهکهای مختلف درآمدی جامعه نیز خبر داد و با اطمینان خاطر گفت “دولت با ذره بین تاثیرات هدفمندی یارانه ها را بررسی و برای هر کدام برنامه جداگانه ای طراحی کرده است وبرهمین اساس، مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.”

محمود احمدی نژاد اواسط هفته ای که گذشت، در جریان یکی از سفرهای استانی خود در مورد تغییرات قیمت‌ها در کشور گفته بود “همه چیز محاسبه شده است… هیچ نگرانی از جهت این‌که مشکلی در زندگی مردم در تامین کالاهای مورد نظر مردم ایجاد شود وجود ندارد. ملت نیز هوشیار باشند و آن چند نفری که به قول خودشان طراحی کرده‌اند و به تصور خام خودشان در زمان اجرای کامل قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به ملت لطمه بزنند، ان‌شاءالله مایوس خواهند شد و دست‌شان از سر ملت ایران برای همیشه کوتاه می‌شود. ”

جرس

0 نظرات :: بازگشت کوپن و آغاز ذخیره‌سازی کالاها در آستانه هدفمندی یارانه‌ها

جديدترين ديدگاه خوانندگان