بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

گزارش خبرگزاری ها از ممنوعیت عرضه و فروش ارز دولتی به افراد عادی

گزارش خبرگزاری ها از ممنوعیت عرضه و فروش ارز دولتی به افراد عادی
. ادامه راه سبز(ارس): در حالیکه بازار ارز ایران پس از گذشت دو هفته التهاب و با وجود وعده های مسئولان و مقامات سیاسی و اقتصادی و بانکی کشور مبنی بر "وجود و عرضه ارز به اندازه کافی"، همچنان در نوسان و بی ثباتی به سر می برد، و صف‌های خرید دلار دولتی نیز با قوت پابرجاست، آخرین گزارش ها حاکی از آن است که صرافی های مستقر در بانک های دولتی، فروش ارز به افراد عادی را ممنوع اعلام کرده‌ و تابلوی "به اشخاص حقیقی (افراد عادی) ارز پرداخت نمی‌شود"، نصب کرده اند.

همزمان بسیاری از صرافی ها، از عدم وجود ارز و نتیجتا عدم توانایی ارائه آن به مردم و متقاضیان سخن گفته و در توزیع نبود ارز در صرافی‌های خود منتقدانه می‌گویند: "دلار نیامده و منتظریم بانک دلار و نرخ آن را اعلام کند."

به گزارش فارس، روز شنبه ١۷ مهرماه، تا حوالی ظهر دلار دولتی در اختیار هیچ‌کدام از صرافی‌های ملی و ملت و هم‌چنین صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی قرار نگرفته بود و سرانجام این امر موجب تجمع و ازدیاد جمعیت در مقابل صرافی‌ها گردید.
از ساعت هفت صبح در صف ایستادم

یکی از مردمی که در صف ایستاده به خبرنگار فارس می‌گوید: از ساعت 7 صبح اینجا هستم و الان ساعت 11 و 15 دقیقه است اما هنوز هیچ خبری از دلار نیست.

وی اضافه می‌کند؛ هنوز هم متوجه نشده‌ام دلاری که هفته گذشته 1040 تومان بود چطور یکباره به 1250 تومان رسید و یک دفعه پایین آمد.
وی می‌گوید: فکر می‌کنم دولت از روی عمد دلار را گران‌ کرد تا از این طریق دلارهای خود را به فروش برساند.

درد دل‌های یک دلال؛ اگر روزی شش بار در صف نایستم چه کنم!

علی یکی از دلالانی است که روزانه به دفعات و در ساعات مختلف در صف خرید دلار دولتی می‌ایستد البته این موارد با استناد به گفته‌های وی ذکر شد.

وی در توضیح اقدام خود مبنی بر ایستادن در صف‌های مختلف برای خرید دلار دولتی می‌گوید: مجبورم؛ اگر این کار را نکنم چه کنم؟!
وی اضافه می‌کند: این کاری است که دولت درست کرده ولی من هم زندگی دارم و باید خرج خانواده‌ام را در بیاورم.
وی تاکید می‌کند: هر کسی شغلی دارد و این هم شغل من است.

ممنوعیت فروش ارز به اشخاص حقیقی

امروز صرافی ملت روی تابلوی خود به فاصله‌های منظم برچسب‌هایی را با عنوان "به اشخاص حقیقی (افراد عادی) ارز پرداخت نمی‌شود" چسبانده بود و اعلام کرد فقط صرافان می‌توانند دلار بخرند آن هم با آوردن مدارک خاص خود.

یکی از فعالان این صرافی به خبرنگار فارس می‌گوید: به خاطر اینکه دیدیم هر روز مردم عادی و صرافانی که به دلار احتیاج دارند در صف باشند دلالان در صف می‌ایستند و آن هم درگیری‌های خاصی را ایجاد می‌کند تصمیم گرفتیم که فقط به صرافان دلار بفروشیم.

وی اضافه می‌کند: دلار ساعت 11،20 دقیقه رسید و قرار است به صرافان با قیمت 1055 تومان و بدون محدودیت ارز بفروشیم. او می‌گوید: صرافان باید دلار را به مردم با قیمت 1060 تومان بفروشند.

این کارمند صرافی ملت با اشاره به صف‌های ماقبل سایر صرافی‌های فروشنده دلار دولتی تاکید می‌کند، الان که صرافان دلار خود را تهیه کرده‌اند دیگر صفی مقابل صرافی‌ها دیده نخواهد شد.

بخیل نیستیم؛ اگر می‌توانند دلار را ارزان کنند

زهره دختر جوانی که به همراه دیکشنری خود در صف خرید دلار ایستاده است، به خبرنگار فارس می‌گوید: سفر خارجی در پیش دارم و باید هر چه سریع‌تر دلار تهیه کنم.

وی تاکید می‌کند، گفته‌اند که دلار را ارزان می‌کنیم ولی من نمی‌توانم به تصمیمات و این حرف‌ها اهمیت دهم. وی اضافه می‌کند، بخیل نیستیم اگر می‌توانند دلار را ارزان کنند.

لزوم همیاری آژانس‌های هواپیمایی با دولت برای فروش دلار

سیما یکی دیگر از مشتریانی است که به گفته خود از ساعت 7 صبح برای خرید دلار دولتی در صف ایستاده و به خاطر اینکه هفته دیگر مسافرت به اروپا را در پیش دارد باید دلار بخرد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در روزهای اخیر برای کنترل بازار دلار می‌گوید: من نباید الان در صف خرید دلار در مقابل صرافی بایستم. دولت می‌تواند، از طریق در اختیار دادن دلار به آژانس‌های هواپیمایی این اقدامات را انجام دهد.

وی اضافه می‌کند: از این طریق آژانس‌های هواپیمایی می‌توانند در کنار ارائه بلیط به مشتریان هر میزان که دلار احتیاج داشته باشند به آنها بدهند.
وی می‌گوید: روز پنجشنبه تا ساعت 13 در صف بودم ولی گفتند که دلار تمام شده و بروید شنبه بیایید؛ من هفته آینده بلیط دارم و از ترس اینکه دلار پیدا نکنم باید از صبح زود در صف بایستم.

مشکلات مسدود بودن حواله‌های ارزی

رضا که به گفته خود پدر دو فرزند مقیم آمریکا است از بسته بودن حواله‌های ارزی گله‌مند است و می‌گوید: با این وضعیت نمی‌دانم چه جوری باید شهریه دانشگاه بچه‌هایم را بفرستم.

وی اضافه می‌کند الان باید کلی هزینه کنم از وقت تا پول گرفته و از این طریق و منتظر ماندن در صف‌های طولانی دلار بخرم و با ریسک بالا برای بچه‌هایم ارسال کنم.

وی با انتقاد از محدودیت فروش دلار می‌گوید: دولت باید راه‌حل منطقی را برای فروش دلار در این ایام اتخاذ کند؛ به عنوان مثال باید شعب بانک‌ها را نیز برای فروش دلار به مردم معرفی کند.

از نظر امنیتی خطر بالایی را باید به جان بخریم


محمد نیز از افرادی است که ساعت‌ها در صف خرید دلار دولتی ایستاده است؛ وی به خبرنگار فارس می‌گوید: دولت روش غلطی را برای فروش دلار انتخاب کرده است.

وی اضافه می‌کند، حتما باید پاسپورت داشته باشی تا از بعضی از صرافی‌ها دلار بخری؛ البته باید بلیط پرواز نیز برای 24 ساعته آینده باشد. وی می‌‌گوید: در غیر این‌صورت صرافی‌ها به مردم (مسافران) دلار نمی‌فروشند.

وی تاکید می‌کند: از طرفی خرید دلار از صرافی‌ها خطرات زیادی را دارد؛ من باید این خطر را به جان بخرم تا دلار را به سلامت به فرودگاه ببرم.

صف دلار هم خواهران - برادران شد

مشاهدات خبرنگار فارس حاکی است ازدحام جمعیت در مقابل برخی صرافی‌ها طی روز جاری به حدی است که مردم تصمیم گرفته‌اند در دو صف خواهران و برادران منتظر خرید دلار دولتی باشند.

همچنین برخی از صرافی‌ها برای جلوگیری از دعوا بین مشتریان خود بر سر نوبت، تصمیم گرفتند که لیستی تهیه کرده و نام مشتریان را به نوبت در آن ثبت کنند و از این طریق با نظم و هماهنگی بیشتری به فعالیت خود بپردازند.

هنوز دلار نیامده؛‌ فکر کنم امروز ارزان‌تر از پنج‌شنبه باشد


پیرمردی که در نوبت اول یکی از صف‌های خرید دلار دولتی در مقابل صرافی مجاز بانک مرکزی ایستاده است به خبرنگار فارس می‌گوید: هنوز دلار نیامده از صبح آمدم تا دلار بخرم اما مدیر این صرافی می گوید هنوز دلار نیامده است.

وی اضافه می‌کند:‌ با توجه به اخباری که تلویزیون نشان می‌دهد فکر می کنم دلار امروز از روز پنج‌شنبه ارزان‌تر شود. وی می‌گوید: به نظر نمی‌رسد که مردم به این راحتی دست‌بردار دلار دولتی شوند.

گفتنی است بعد از فروکش کردن موج افزایش قیمت ارز در بازار کشور و در حالیکه قیمت مصوب دلار توسط بانک مرکزی و همچنین تابلوی صرافی‌ها ١۰۶۰ تومان اعلام و درج شده است، اما نرخ دلار آمریکا در بازار آزاد ایران، کماکان ١۰۹۰ تومان است و اکثر صرافی‌ها نیز بدلیل بازار بحرانی و کمبود ارز، از فروش آن امتناع می کنند.

0 نظرات :: گزارش خبرگزاری ها از ممنوعیت عرضه و فروش ارز دولتی به افراد عادی

جديدترين ديدگاه خوانندگان