بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

ما نمی دانیم چه اتفاقی برای موسوی و رهنورد افتاده است + بازداشت فرزندان آيت الله بيات زنجاني

نگرانی فرزندان موسوی از وضعت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد:
ما نمی دانیم چه اتفاقی برای آقای موسوی و خانم رهنورد افتاده است

ادامه راه سبز(ارس): دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نسبت به بی خبری از وضعیت پدر و مادرشان ابراز نگرانی کردند.

دختران میرحسین موسوی در گفتگویی با خبرنگار جرس که دقایقی پیش صورت گرفت، با توجه به اخبار منتشره در رسانه های حکومتی، نسبت به بی خبری از وضعیت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد ابراز نگرانی کردند.

در این گفتگو ضمن اشاره به این نکته که طی ۴۸ ساعت اخیر هیچگونه اطلاعی از وضعیت و سلامتی مهندس میرحسین موسوی و دکتر رهنورد وجود ندارد، تاکید شد: علاوه بر قطع هرگونه ارتباط و تماس تلفنی، کوچه منتهی به منزل موسوی توسط خودرو ون مسدود شده است.

همچنین از ورود فرزندان و تیم محافظت میرحسین موسوی به منزل ایشان جلوگیری به عمل آمده و تمام راههای ارتباطی به شکل ناگهانی و مشکوکی قطع شده است.

دختران میرحسین موسوی یاد آور شده اند: با توجه به شرایط موجود وضعیت سلامتی آنها برای خانواده در پرده ای از ابهام قرار گرفته است. محافظین تحت فشار هستند که هیچگونه مجرای ارتباطی با خانواده ایجاد نکنند.

به گفته خانواده آقای موسوی، در ون مسدود کننده افرادی وجود دارند که مدعی هستند حکم این اقدام را از دادستانی تهران در اختیار دارند.

گفته شده است؛ امکان مشاهده فضای داخل خودرویی که در مقابل منزل آقای موسوی پارک شده است، وجود ندارد و تعداد افراد درون ون نیز نامشخص است. همچنین نسبت به وضعیت مسلح بودن آنها نیز نمی شود از فضای بیرون از ماشین مطلع شد.

بنا به گفته خانواده آقای موسوی کسانی که در مقابل منزل آقای موسوی مانع از تردد فرزندان وی شده اند، از ارائه هرگونه حکم و یا کارت شناسایی امتناع کرده و تاکنون نیز هیچ مقام رسمی مسئولیت اقدامات اخیر را به عهده نگرفته است .

دختران آقای موسوی می گویند؛ نگرانی ما این است که اصلا نمی دانیم در پشت این درهای بسته و در پسِ سکوت و خاموشی و بی خبری ایجاد شده چه می گذرد وچه اقدامات غیرقابل تصوری علیه آنها صورت گرفته است. ما نمی دانیم چه اتفاقی برای آقای موسوی و خانم رهنورد افتاده است و آیا اصولا مسئولیت حفظ جان مهندس موسوی و خانم رهنورد به عهده چه کسی است؟ ما حتی نمی دانیم آیا پدر و مادر ما در این منزل مستقر هستند و یا به جای دیگر منتقل شده اند؟

‘گفتنی است : به دنبال برپایی تظاهرات روز ۲۵ بهمن در تهران، علی لاریجانی رئیس مجلس ایران دستور تشکیل کمیته “بررسی افراد ضد انقلاب” را صادر کرده است و نمایندگان مجلس نیز علیه رهبران اصلاح طلب شعار داده و خواستار اعدام آنان شده اند.


بازداشت فرزندان آیت الله بیات زنجاني:
محمدمصطفی و سوسن بیات زنجانی دوشنبه ۲۵ بهمن در مترو صادقیه تهران بازداشت شدند

به گزارش تحول سیز آیت الله بیات زنجانی بعد از دستگیری فرزندانش گفت: خون بچه های من از بقیه رنگین تر نیست. محمد مصطفی لیسانس هنر و سوسن دانشجوی فوق لیسانس معماری دانشگاه اصفهان هستند که روز گذشته همراه با شمار زیادی از هموطنانمان در متروی صادقیه تهران بازداشت و روانه زندان اوین شدند‬.

شواهد حاکی از آن است که فرزندان آیت الله بیات از قم تحت تعقیب نیروهای امنیتی بودند و در مترو به محض آغاز اعتراضات و شعارهای مردم توسط نیروهای اطلاعات بازداشت شدند.

آیت الله بیات زنجانی از مراجع تقلید سبز و به تازگی با رهبران جنبش سیز موسوی و کروبی ملاقات و گفتگو داشته است.

مسئولین دادستانی از لیست ۱۵۰۰ نفره از بازداشت شدگان ٢۵ بهمن ماه خبر دادند

با گذشت چند ساعت از تجمع خانواده‌های افراد دستگیر شده در جریان تجمع روز دوشنبه ٢۵ بهمن ماه، لیستی مرکب از ۱۵۰۰ نام از سوی مسئولان دادسرا خوانده و اعلام شد تمامی بازداشت‌شدگان به زندان اوین منتقل شده‌اند.

به گزارش کمیته گزارش گران حقوق بشر، صبح امروز، سه شنبه ۲۶ بهمن ماه، بازداشت‌شدگان تجمع روز گذشته در تهران، به دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم انتقال یافته و برای آنان پرونده تشکیل شده است. این در حالی است که ماموران یگان ویژه، صبح امروز با حمله به خانواده‌های بازداشت‌شدگان در مقابل دادگاه انقلاب، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

شب گذشته نیز نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی به قصد متفرق ساختن خانواده‌های تجمع کننده مقابل کلانتری ۱۴۸ انقلاب به آنان حمله کردند. این در حالی است که مراجع انتظامی و امنیتی کماکان از هر گونه پاسخگویی به خانواده‌ی بازداشت‌شدگان امتناع می‌کنند.

اعلام نام ۱۵۰۰ تن بازداشتی در حالی است که کمی پیش سردار احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی تهران در مصاحبه‌ای تعداد معترضان را يك گروه ۱۰۰ الي ٢۰۰ نفره خوانده بود! و نيز بازداشت‌شدگان را ۱۵۰ تن اعلام کرد!!! (خود حديث مفصل بخوان از مجمل)

گفتنی است در برخورد خشونت بار ماموران با تجمع کنندگان در وقایع روز گذشته در تهران، یک شهروند کشته و دست کم سه نفر نیز با شکلیک مستقیم گلوله زخمی شده اند. خبرگزاری دولتی فارس نیز، با تایید این خبر عوامل خشونت را وابسته به "منافقین" خوانده است.

1 نظرات :: ما نمی دانیم چه اتفاقی برای موسوی و رهنورد افتاده است + بازداشت فرزندان آيت الله بيات زنجاني

  1. روز گذشته سید مصطفی تاجزاده در حالی که چشم بند به چشم داشت توسط مسئولین زندان به مکانی نامعلوم منتقل شد.

    به گزارش تحول سبز، روز گذشته مسئولین زندان اوین در اقدامی نامتعارف مصطفی تاجزاده را از زندان خارج و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند. بنابراین گزارش ماموران مصطفی تاجزاده را در حالی که چشم بند بر چشم داشته سوار بر یک خودرو “ون” نموده و از زندان خارج نموده اند.

    این در حالی است که تاجزاده پس از آنکه در دوران مرخصی خود به همراه شش عضو دیگر جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین اقدام به شکایت از کودتای انتخاباتی نمودند، به زندان بازگردانده شد و از آن تاریخ در قرنطینه به سر می برد و مسئولین زندان حاضر به انتقال وی به بند عمومی نشده اند.

جديدترين ديدگاه خوانندگان