بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

از دقايقي پيش: صدور مجوز برای راهپیمایی سکوت توسط وزارت كشور

صدور مجوز برای راهپیمایی سکوت

ادامه راه سبز(ارس): به گزارش سحام نيوز و به نقل از واحد مرکزی خبر، وزارت کشور در پاسخ به در خواست عبدالله گل رئیس جمهور کشور ترکیه که هم اکنون در تهران به سر می برد، راهپیمایی سکوت امروز، ساعت 3 ظهر، 25 بهمن ماه را در صورت همکاری و مساعدت مردم مجاز و قانونی خواند. وزارت کشور در ادامه پیام با اشاره به اینکه ،”مبادا گرفتار وسوسه عوامل های بیگانه و منافق شوید” افزود، “در صورت تخطی از قوانین جمهوری اسلامی ایران و ایجاد صدمات مادی و معنوی، تمامی مسئولیت ها بر گردن رهبران جنبش سبز خواهد بود”. انتهای پیام/.

خبر تكميلي بي بي سي: خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، خبر صدور مجوز برای راهپیمایی امروز را تکذیب کرد. پیشتر، سایت آفتاب نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر گزارش داده بود که وزارت کشور ایران در پاسخ به درخواست عبدالله گل، رئیس جمهوری ترکیه که به تهران سفر کرده است، برای راهپیمایی امروز مجوز صادر کرده است.

5 نظرات :: از دقايقي پيش: صدور مجوز برای راهپیمایی سکوت توسط وزارت كشور

  1. وقتي سيل جمعيت را ديدند كه بدون مجوز هم به خيابانها آمد ، جهت حفظ آبروي خودشان در ساعت 3:30 مجوز صادر كردند. آقاي وزارت كشور مجوزت را بگذار در كوزه و آبش را بخور

    آفرين بر همت ملت سبز ايران كه خودش مجوز را از روزهاي قبل صادر كرده بود

  2. به گزارش سایت کلمه، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، همچنان در تلاش برای خروج از منزل برای حضور در تظاهرات امروز مردم از میدان امام حسین به سمت میدان آزادی هستند، اما نیروها امنیتی مانع خروج آنها می شوند. به گزارش خبرنگار این سایت نیروهای امنیتی حتی محافظان میرحسین موسوی را تهدید کرده اند.

  3. در حالیکه هر لحظه به موج جمعیت حاضر در مسیر راهپیمایی افزوده میشود خیل عظیم مردم در کنارمامورین گارد ویژه در حال حرکت هستند و هیچگونه برخوردی تا کنون با مردم صورت نگرفته است.

    نکته حائز اهمیت عدم حمل سلاح گرم از سوی گارد انتظامی حاضر در خیابانها میباشد، هسته های اولیه تجمعات از ولی عصر به سمت میدان آزادی در حال حرکت است.

    شاهد عینی به بی بی سی گفت جمعیت زیادی در میدان صادقیه حضور دارند. حضور نیروهای امنیتی هم در این میدان چشمگیر است ولی هنوز برخوردی با معترضان نشده است.

    مسیر ولیعصر به سمت انقلاب موجی از جمعیت را در خود دارد و تمامی معابر عابر پیاده و خیابانها مملو از جمعیت شده است

  4. مهدی کروبی که نزدیک به چهار روز است که در حصر خانگی به سر می‌برد و حتی از دسترسی به تلفن و دیدار فرزندانش نیز محروم است، در پیامی اعلام کرد: مردم خودشان می‌دانند چه باید بکنند.
    بنا به خبر منتشر شده در فیس بوک حامیان موسوی، کروبی مردم را آگاه‌تر از همه به شرایط می‌داند و معتقد است "مردم خودشان می‌دانند چه باید کرد."
    گفتنی است ماموران امنیتی از روز ۲۱ بهمن ماه در برابر ساختمان منزل مسکونی مهدی کروبی بودند، به فرزند کروبی اعلام کردند که حق ورود به منزل پدری خود را تا ۲۵ بهمن ندارد. ماموران امنیتی همچنین اعلام کردند که به استثنای فاطمه کروبی – همسر مهدی کروبی – هیچ کدام از فرزندان، عروسان و بستگان مهدی کروبی حق دیدار و ورود به خانه وی را ندارند.
    هفته گذشته، مهدی کروبی به همراه میرحسین موسوی در نامه‌ای به وزارت کشور خواستار مجوز راهپیمایی برای روز دوشنبه ۲۵ بهمن شده‌اند. آنها هدف این راهپیمایی را حمایت از مردم تونس و مصر در مبارزه‌شان علیه حکوت‌های استبدادی اعلام کرده‌اند.
    وزارت کشور از ارائه مجوز خودداری کرد اما مشاور مهدی کروبی اعلام داشت که طبق اصل ۲۷ قانون اساسی این تظاهرات نیاز به مجوز ندارد و برپایی آن از سوی مردم قانونی است.

  5. گزارش خبرنگاران کلمه در لحظه تنظیم این خبر (۲۵ :۱۵) از میدان انقلاب تهران از حضور چند هزارنفری مردم در میدان انقلاب و خیابان های اطراف خبر می دهد.مردم در حال حاضر شعار نمی دهند و در سکوت کامل تجمع کرده اند.نیروهای امنیتی و انتظامی نیز تاکنون برخوردی با مردم نکرده و نظاره گرند.

    گزارش های رسیده به کلمه حاکی است که در برخی از نقاط تهران مردم از صبح امروز خود را برای حضور در تظاهراتی که براساس فراخوان میرحسین موسوی و کروبی اعلام شده است، آماده کردند. در نخستین ساعات صبح امروز از چهار راه قصر-نزدیک دادگاه انقلاب خبر رسید که جوانی با بالارفتن از جرثقیل ساختمانی پارچه سبزی به سر و گردن خود بسته و شعارهایی در حمایت از جنبش سبز سر می دهد. جمعیت زیادی اطراف وی جمع شدند. برخی اقدام این جوان را نقطه آغازین تظاهرات امروز دانسته اند. ارتفاع این جوان در بالای حرثقیل به قدری با مردم زیاد بوده که تشخیص این موضوع که جوان معترض زن بوده یا مرد برای شاهدان عینی دشوار بوده اما در عین حال بسیاری از شاهدان تایید کرده اند وی یک دختر جوان بوده است .وی در نهایت حوالی ظهر امروز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی انتقال داده شد

    تازه ترین گزارش خبرنگاران کلمه(ساعت ۱۵:۴۲)، از خیابان انقلاب حاکی است که هر لحظه بر شمار مردم تظاهر کننده افزوده می شود . یکی از خبرنگاران کلمه در خبری که با عجله زیاد مخابره کرده، می نویسد :”تعداد مردم در خیایان انقلاب خیلی خیلی زیاد است و تا چشم کار می کند جمعیت است اما نیروهای امنیتی و انتظامی با یورش های مکرر به مردم هر لحظه در تلاش برای ایجاد شکاف در تجمع گسترده مردم هستند.”

    گزارش خبرنگار کلمه، از تقاطع خیایان حافظ-انقلاب نزدیکی دانشگاه امیرکبیر نیز حاکی است که تجمع مردم و دانشجویان این دانشگاه در چهارراه کالج شکل گرفته و به سمت میدان انقلاب حرکت می کنند.

    این خبر در حال تکمیل است

جديدترين ديدگاه خوانندگان