بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

قانع ژاله برادر شهيد سبز صانع ژاله: صانع بسيجي نبود و جنازه اش را به ما تحويل نمي دهند

گفتگوي صداي امريكا با برادر شهيد سبز صانع ژاله:
صانع بسيجي نبود ؛ جنازه اش را به ما تحويل نمي دهند

ادامه راه سبز(ارس): لازم به ذكر است قانع ژاله برادر شهيد صانع ژاله پس از اين اطلاع رساني بازداشت شد. قانع ژاله روز گذشته در مصاحبه تلویزيونی با صدای آمریکا مسائلی را برخلاف مدعاهای رسانه‌ی حکومتی عنوان کرده و بسیجی بودن برادرش را عنوان جعلی خوانده بود که به توسط نهادهای امنیتی عنوان شده بود.

این برادر شهید به طور مشخص به پنج نکته اشاره کرد: اینکه برادرش اصلا بسیجی نبوده؛ پسرخاله‌اش که به نهادهای امنیتی پاوه نزدیک است پیش از آنکه خانواده از شهادت صانع ژاله مطلع شوند، عکس او را از آنها گرفته و برای این شهید، کارت بسیج صادر شده است؛ خانواده شهید در صورتی که جنازه را به آنها تحویل ندهند، در ختم او شرکت نخواهد کرد؛ آرزوی صانع این بود مثل بهمن قبادی (کارگردان سینما) به مملکتش خدمت کند؛ و اینکه برادرش را دشمنان تشییع کردند.

به گزارش رهانا، سامانه «خبری خانه حقوق بشر ایران» قانع ژاله شب گذشته پس از این مصاحبه بازداشت شده و برای تکذیب آن تحت فشار قرار گرفته است. وی گفته بود که نهادهای امنیتی خانواده‌اش را تحت فشار قرار داده‌اند تا سکوت کنند.

مصاحبه فرمت شنيداري

دانلود mp3 "اينجا"
لينك "دانلود" كمكي


مصاحبه فرمت تصويري


لينك "دانلود" كمكي

رسانه‌های حامی دولت پس از انتشار خبر شهادت صانع ژاله، تلاش کردند وی را «بسیجی» و از حامیان دولت و حاکمیت معرفی کنند، اما انتشار برخی تصاویر و اسناد از این دانشجو و اظهارات قانع ژاله در رد این ادعاها، منجر به خشم آنها شد.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به انتشار این تصاویر به خصوص تصویر دیدار برخی دانشجویان با آیت‌اله منتظری که صانع ژاله نیز در آن دیده می‌شود، ادعا کرد این دانشجو با روزنامه کیهان همکاری داشته است.

اما یک مسئول ديگر نهاد نمایندگی رهبری، در اظهاراتی متناقض با ادعای شریعتمداری، ادعا کرد که عکس مذکور از اساس جعلی بوده است. هرچند دوستان صانع ژاله، پس از طرح این ادعا، چندين عکس دیگر از دیدار مذکور با آیت‌الله منتظری را كه شهید ژاله را در زوایای دیگری در حضور آیت‌الله منتظری نشان می‌داد، در اینترنت منتشر کردند. (عكسهاي بيشتر از اين ملاقات را اينجا ببينيد)

ادعای سایت جوان آنلاین وابسته به سپاه پاسداران از همه جالب تر بود که ادعا کرد فردی که با او مصاحبه شده، برادر صانع ژاله نبوده، و نوشت: ادعای تماس تلفنی صدای آمریکا با برادر صانع ژاله در حالی است که وی و سایر برادران و اقوامش به همراه جمع زیادی از مقامات و بسیجیان استان کرمانشاه از عصر امروز در فرودگاه بین المللی کرمانشاه منتظر تحویل جنازه صانع ژاله بوده اند و مشخص نیست این تماس ادعایی چگونه گرفته شده است. البته این رسانه وابسته به نظامیان شخص نکرد که اگر فرد مصاحبه‌ شونده، قانع ژاله نبوده، پس چرا او بازداشت شده است؟!

امروز فقط خدا صدای دانشجویان مظلوم را شنید:
دانشگاه در اشغال نظامیان، شهید بر دوش قاتلان

اگرچه از دیروز پیش‌بینی می‌شد که تشییع پیکر پاک شهید صانع ژاله، با سازماندهی بسیج دانشجویی به یک برنامه نیمه‌رسمی و بی‌هویت تبدیل شود، اما هیچ‌یک از استادان و دانشجویانی که امروز در یکی از سالن‌های دانشگاه هنر محبوس شده بودند، تصور هم نمی‌کردند که دانشگاه اینگونه زیر چکمه نظامیان قرار گیرد و کوچکترین تحرک دانشجویان و دوستان شهید ژاله نیز با تهدید اسلحه و توهین و در مواردی ضرب و شتم از سوی لباس‌شخصی‌ها روبه‌رو شود.

در همین باره در سايت كلمه بخوانید:
روایت یک شاهد عینی از آنچه در دانشگاه هنر گذشت
بسیجیان سازماندهی شده، دانشگاه هنر را قرق کردند

به گزارش خبرنگار کلمه، شاید خیال دانشجویان این بود که دست‌کم حرمت تشییع جنازه‌ی شهید را نگه می‌دارند و در این روز، دست به حرمت‌شکنی دوباره از دانشگاه و دانشجو نمی‌زنند و از خشونت و کتک‌کاری و استفاده از گاز اشک‌آور دست برمی‌دارند.

اما این خیال وقتی کاملا نقش بر آب شد که آنها دیدند سردار علی فضلی و سردار همدانی، بی‌هیچ پرده‌پوشی و البته با اضطراب و نگرانی از واکنش احتمالی دانشجویان، در محوطه‌ی دانشگاه حضور یافته و در حال هدایت نیروهای خود هستند.

دانشجویان همچنین دیدند که بلندگو در اختیار حسین الله کرم، چهره شناخته شده و سابقه‌دار گروههای فشار، قرار گرفته تا به توهین و فحاشی و شعاردهی علیه موسوی، کروبی، هاشمی و خاتمی بپردازد.

گزارش خبرنگار کلمه از دانشگاه هنز حاکی است که از اولین ساعات صبح امروز – چهارشنبه ۲۷ بهمن – بیش از ۵۰۰ اتوبوس با آرمهای سپاه، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و دانشگاه امام حسین، نظامیان لباس شخصی و نیروهای بسیجی را در اطراف چهارراه ولیعصر تهران پیاده کردند و این افراد به طور منظم و سازمان‌یافته در محوطه‌ی دانشگاه هنر و اطراف آن مستقر شدند.

حجم پوسترها و تراکت‌هایی که نیروهای شبه نظامی و بسیجی با مضمون‌های جهت‌دار و دروغین برای این برنامه تهیه کرده بود، به حدی زیاد بود که خبرنگار کلمه تعداد آنها را حدود ۵۰ هزار برگ تخمین زده و طبق مشاهدات او، بسیاری از بسته‌های این اقلام تبلیغاتی، باز نشده در کنار خیابان رها شده بود.

همچنین برای جلوگیری از حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه هنر در تشییع جنازه دانشجوی شهید این دانشگاه، نیروهای شبه نظامی و بسیج تعداد قابل توجهی از آنها را در سالن کاربردی دانشگاه محبوس کرده بودند و گروهی از بسیجیان نیز در برابر آنها صف کشیده و شعار می‌دادند و در تلاش برای تحریک دانشجویان و ایجاد درگیری بودند.

تشییع جنازه‌ی شهید ژاله، در نهایت با تدارکات و تمهیدات گسترده‌ی نهادهای نظامی و امنیتی، از چهارراه ولیعصر به سمت دانشگاه تهران برگزار شد و هرگونه تحرک سبزها در این مسیر نیز با برخوردهای تند و خشن لباس‌شخصی‌ها و نیروهای امنیتی روبه‌رو شد.

این برخوردها به حدی بود که خبرگزاری فارس هم نتوانست وجود آن را پنهان کند. این خبرگزاری وابسته به نهادهای نظامی، با دروغ‌پردازی‌های متداول رسانه‌های اقتداگرا، نوشت: “چند تن از دختران منتسب به جریان فتنه نیز در حالی که موهای خود را سبزرنگ کرده بودند قصد اخلال در تشییع جنازه شهید ژاله را داشتند که با واکنش مردم و دانشجویان مواجه شده و محل تشییع را ترک کردند.”

تابناک هم به شیوه‌ی دیگر رسانه‌های اقتدارگرا، نوشت: “تعداد معدودی از هواداران جریان فتنه و خائن به آرمان های نظام و انقلاب، با دانشجویان شرکت کننده در تشییع جنازه شهید «صانع ژاله» درگیر شدند و از سوی دیگر دانشجویان شرکت کننده در این مراسم با شعار علیه موسوی و کروبی اغتشاشات روز دوشنبه را محکوم می‌کنند.”

آینده هم گزارش داد که “برخی دانشجویان دانشگاه هنر که ظاهر متفاوتی با میهمانان داشتند، با پرس و جوی انتظامات برنامه مواجه می شدند.”

بدین ترتیب برنامه‌ریزی نظامیان برای دزدیدن هویت این شهید و تشییع او با تدابیر شدید امنیتی، به انجام رسید. اما شاید تنها قسمت ماجرا که در این برنامه‌ریزی به آن توجه نشده بود، این بود که شهید صانع ژاله، اهل تسنن بوده است و تعیین ابوترابی برای نماز خواندن بر پیکر او، به همان اندازه بی‌تناسب است که بسیجی بودن او و ادعای ترورش توسط کسی غیر از نیروهای شبه نظامی.

اما ظاهرا نبود تناسب، چندان برای عوامل کودتا اثری ندارد، چرا که هدف آنها رجزخوانی‌های بعدی‌شان درباره برخورد با سران جنبش سبز و تهدید به تحصن و .. بود که تا ساعت نگارش این گزارش، همچنان ادامه دارد.

همچنین گزارش‌هایی از دستگیری تعدادی از دانشجویان و مردم نیز وجود دارد که هنوز تایید نشده است.

3 نظرات :: قانع ژاله برادر شهيد سبز صانع ژاله: صانع بسيجي نبود و جنازه اش را به ما تحويل نمي دهند

  1. فكر كنم فردا يك سري كفن پوش مزدور حكومت در نماز جمعه اين شعار را سر بدهند:

    ميكشم ، ميكشم ، آنكه برادرش مرد!!!

  2. می زنند، می درند، می بُرند، می کشند و می بَرند، و آن گاه بر کشته ی خویش اشک تمساح می ریزند. جنازه را از صاحبان اصلی اش می دزدند و آبروی ریخته و کار از دست شده را به خیال خود با شهید دزدیده تدبیر می کنند؛ چنان که پنداشتند مشروعیت و مقبولیت از دست رفته را می توان با رای دزدیده به خانه بازآورد. زر و زور و تزویر را در دست خود می بینند و می پندارند که قادر متعال و مطلق العنان روی زمین اند و هر چه بخواهند می توانند بکنند: می توانند اوباش و اراذل را به زر بخرند و به جان مردم بیندازند و عمله ی جور و زور را همچون وحوش بر سیل مردمان روانه کنند و بعد، در سیمای تزویر و بر منبر دروغ، نعل وارونه بزنند و جای ظالم و مظلوم و قاتل و مقتول و تروریست و شهید را عوض کنند. و از مکر خدا غافل اند، که بهترین ماکرین است و مکر مکرکنندگان را به آنها باز می گرداند.

  3. داستان برادر شهيد سبز كيانوش آسا تكرار شد!

    قاتلان آزاد ، برادر شهید در زندان!

جديدترين ديدگاه خوانندگان