بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

آنها حق دارند عصبانی باشند…

آنها حق دارند عصبانی باشند…

ادامه راه سبز(ارس): حمزه غالبی رییس کمیته جوانان و دانشجویان ستاد میرحسین در انتخابات در مطلب در وبلاگ خود نوشت: بیش از یک سال سرکوب کردند؛ زدند؛ بستند؛ خواهران و برادرانمان را به اسیری بردند. هیچ ارزش اخلاقی مانعشان نبود؛ هیچ آموزه دینی محدودشان نکرد؛ حرمتی برای کرامت انسانی قائل نشدند. کوچک‌ترین صدای معترضی را برنتافتند و از همه وقیحانه‌تر با سیاست معاویه گونه نعل وارونه زدند و با افترا و تهمت عزم مخدوش کردن چهره جنبش مان را کردند. جنبشی برای ساختن ایرانی آباد و آزاد، ایرانی که در آن تفاوت‌ها به رسمیت شناخته شود، ایرانی که جواب پرسش شهروندان از حاکمان گلوله نباشد، ایرانی که بیت المال مومنین با بی‌تدبیری و فساد زایل نشود.

اما آن‌ها غافل بودند از اینکه با هر تنی که به اسارت می‌گیرند آه مظلومی‌‌ رها می‌شود. هر باتومی که می‌زنند همچون تیشه‌ای است بر ریشه مشروعیتشان. غافل بودند از اینکه این سنت الهی است که خون مظلوم ر‌هایشان نمی‌کند و اگر می‌شد با دورغ و کتمان خون را پایمال کرد پیشنیان کرده بود. غافل بودند از اینکه لقمه‌ای که با زایل کردن بیت المال عمومی در جهت اغراض شخصیشان بدست می‌آورند لقمه حرامی است که در گلویشان گیر خواهد. غافل از اینکه بستن هر صدای متفاوت تنها مسیر رودخانه ملت را برای مدتی زیر پوست جامعه مخفی خواهد کرد؛ غافل از آنکه سد زدن جلو خواست ملت تنها سیل هایی را می‌آفریند که هر بار غافلگیر‌تر خواهند شد. غافل از اینکه کتمان خواست مردم و تحقیر آن‌ها حاصلی جز خواریشان ندارد. اما چرا؟ آیا در زمین نگشته‌اند تا سرنوشت پیشنیانشان را ببینند؟ این عذاب خداست برای استبداد که چشم داشته باشد اما نتواند بعد از یکسال سرکوب با تمام توان حضور و اعتراض مردم را ببیند. گوش داشته باشند اما آه بلند مظلومان را نشنوند. و نفهمند وقتی زیر شدید‌ترین فشار‌ها و در ناباورانه‌ترین شرایط ملت عزمش را برای ایستادن نشان می‌دهد یعنی چه.

استبدادطلبان حق دارند عصبانی باشد. عصبانی از اینکه ملت اجازه نداد که تظاهر به مخالفت با استبداد مبارک بکنند در حالی که گوی سبقت را از او ربوده‌اند. عصبانی از اینکه تشت رسوایی شباهتشان به مستبدین منطقه از بام افتاده و صدایش نه در کشورمان که در همه دنیا پیچیده است.

ما عزا داریم به خاطر شهادت دوستانمان به دست اقتدارگرایان. عزا داریم به خاطر اینکه نیروهای نظامی بجای اینکه ضامن امنیت مردم باشند بر مردم هستند. عزاداریم بخاطر اینکه همچنان حاکمان حق ما را برای برگزاری تجمع اعتراضی کتمان می‌کنند و از مسئولیتشان برای حفظ امنیت شهرندان شانه خالی می‌کنند. در عین حال ما خوشحالیم چون دوباره هم دیگر را دیدیم. خوشحالیم چون بار دیگردر کنار برادران و خواهران مصریمان به کسانی که جز تسلیم خلایق را نمی‌پسندند «نه» گفتیم. خوشحالیم از اینکه دوباره هم دیگر را دیدیم و عهدمان را برای سکوت نکردن در مقابل ظلم باهم مرور کردیم.

غمگین به خاطر گوشهایی که نمی‌شنوند و چشمهایی که نمی‌بینند. خوشحال به خاطر اینکه ناکارآمدی توسل به سرکوب به جای به رسمیت شناختن اعتراض را نشان دادیم و امیدوار‌تر بخاطر اینکه نشان دادیم راه مسالمت آمیز مردم برای تعیین سرنوشت خودشان توقف ناپذیر است.

13 نظرات :: آنها حق دارند عصبانی باشند…

  1. آنها حق دارند عصباني باشند ... و در ادامه بايد گفت: و از اين عصبانيت بمير

    ننگ ابدي بر نمايندگان مجلس ولايت در خانه اي كه فقط نام ملت را بر سرخود دارد و در عمل پشت به ملت است

  2. و جالب اينكه تمام اين عصبيتها براي 100 نفر اغتشاشگر است(بقول رادان مزدور) كه 1500 نفرشان بازداشت شده اند!

    احتمالا الان هم با باز بيني فيلمها به دنبال 70 ميليون معترض باقي مانده ميگردند!

    خوش باش سردار!

  3. سردار

    ما گشتيم، بود ؛ شما نگرد، نيست!

    به قول تيمسارازهاري بيچاره، اينها همش نواره!

  4. ولي نوار كه پا نداره!

  5. واقعا قدرت اثرگذاری حرکت دیروز رو از ۲۰:۳۰ و بیانیه مجلس رهبري و ناسزاگویی جناب رضایی میشه فهمید.معلومه که دقيقا خورده همونجایی که باید ميخورده. از بعد از انتخابات اینقدر شاد نشده بودم هرچی تواین یکسال رشته بودن از دروغ و راهپیمایی و تهدید پنبه شد

    روح تمام شهداي راه سبز آزادي شاد

  6. اتفاقا حق ندارند به اين راحتي ها بميرند. اول بايد در دادگاه ملت محاكمه شوند و درصورت محكوميت آنگاه ملت جزاي آنان را به خداوند واگذار خواهد كرد كه عذاب الهي سخت ترين عذابهاست

    حضور سبزتان پايدار تا آزادي

  7. ياد يكي از شعارهايي كه زمان شاه ميداديم افتادم: ننگ با رنگ پاك نميشود

    البته الان زمانه با سي سال يش فرق كرده و به كودتاچيان ديكتاتور بايد گفت كه "ننگ ديكتاتور با قيلتر پاك نميشود"

    درود خداوند و پيامبرانش بر شما خط شكنان در خط مقدم جبهه نور عليه استبداد ديني

  8. منکه از اینکه این چند روزه فریاد زده ام مرگ بر دیکتاتور پشیمان شده ام. از این پس فریاد میزنم دیکتاتور باید محاکمه عادلانه و سپس اگر دادگاه رای بر گناهکاری وی داد اعدام باید گردد. نه حتی اعدام هم کار صحیحی نیست انشاءالله اصلاح باید گردد. یا با اذن الله خوار و رسوا گردد.
    البته این شعار را برای دیگرانی که آمرین و مباشرین و صحه گردان بر این بی رحمی علیه مردم و دانشجویان بیگناه هستند نیز در شعار همه روزه خود حداقل ۵ بار در روز در تعقیبات نمازم از خدای متعال خواستارم.

  9. دست چرکین و متعفن جلادان و دیکتاتور معظم از شهیدان جنبش سبز کوتاه باد…

    همه مردم دنیا در تلویزیونهای خود دیدند که شما مزدوران روی شمر و یزید را سفید کردید.
    ما تا نابودی دیکتاتور مرده خوار خواهیم رزمید

    زنده باد رهبران جنبش سبز

  10. والله طي اين عمر 50 ساله ام و با خواندن تاريخ و مشاهدات عيني، آنچه از خصوصيات ديكتاتور ها مشاهده كرده ام اينكه همگي مانند حيوانات شكاري درنده (زنده خوار) بوده اند اما در كمال تعجب مدتي است كه مشاهده ميشود ديكتاتورهايي پديد آمده اند كه بمانند حيوانات وحشي لاشه خوار مانند كفتار ، اگر موجود زنده اي پيدا نكردند به (مرده خواري) هم تمايل نشان ميدهند

    اما در مورد صحبتهاي ديشب حسين بازجوي مزدور(كيهان) در تلويزيون بايد گفت اخوي آن چند نفري هم كه به طرز شهادت شهداي گذشته جنبش سبز در اثر تبليفات وارونه سيماي ضرغامي شكي پيدا كرده بودند، حالا بعد از صحبتهاي شب گذشته شما دوباره يقين پيدا كرند كه شهادت آنها فقط فقط به دستهاي خونخوار مزدوران حكومت چون شما صورت گرفته و حتي استاد شهيد عليمحمدي كه با يك سناريو سازي ضاربش را وابسطه به موساد معرفي كرديد. اينرا حداقل در مورد 2 تن از اطرافيان خودم ميتوانم تاييد كنم كه مدتها بود با آنها بحث داشتم در نحوه كشته هاي اخير معترضان و اينكه پس از مشاهده سخنان شما در تلويزيون گفتند حالا ميفهميم كه عاملان حكومت دروغگويي را به بيشرمانه ترين وجه آن بكار ميبرند تا خود را محق نشان دهند و با صحبت شما در مورد اينكه صانع مخبر كيهان بوده! دوستانم گفتند با چنين سخناني نه تنها ما بلكه بيسوادترين ادمها هم اگر سخن ديشب شما گوش فرا داده باشند شكي به دروغگو و كثيف بودن عوامل حكومت نخواند كرد. اخوي هدف وسيله را توجيه نميكند!!!

  11. اين كودتاگران از زمان شهادت استاد سبز عليمحمدي يكسري جنازه برهاي مرزدور و حرفه اي هم استخدام كردند كه از آن زمان تا به حال شهداي جنبش سبز را مي دزدند و بردوش خود بنام حكومت تشيع ميكنند!

    لطفا در مورد دومين شهيد سبز 25 بهمن (مختاري) هم اطلاع رساني كنيد.

    ممنون از زخمات شما

  12. شهيدمون و دزديدن ، ميخوان باهاش فحش بدن!

    واکنشها به شهادت صانع ژاله :

    فارس : هزاران آشوبگر که با تانک ، نفربر ، خمپاره ، آر.پی.جی و با پوشش هوائی هواپیماهای اف 22 و چندین ناو هواپیمابر و زیر دریائی به خیابانهای تهران آمده بودند ، پس از انفجار و تخریب و انهدام صدها هزار واحد مسکونی ، مدرسه ، بیمارستان ، آسایشگاه معلولین و امثالهم اقدام به قتل و قطعه قطعه کردن میلیونها انسان بی‌گناه کردند که متاسفانه بر اثر شدت جراحات وارده جسد هیچکدام از قربانیان این حوادث تروریستی قابل شناسائی نبود بجز یکنفرشان که فرمانده کل بسیج دانشجوئی جهان و فرمانده 12 عملیات نفوذی در خاک دشمن و عاشق ولایت بود که اتفاقاً در لحظه‌ی شهادت کارت بسیج هم توی جیبش بود . ما ضمن محکوم نمودن این فجایع کلاً خواهان اعدام سران فتنه بوده در این راه از انتشار هیچ دروغی در سایتمان فرو گذار نخواهیم بود .

    جنتی : اقدام ددمشینیه ... ددمشنای ... ددماشینی ... ددمشینای‌نای تعداد قلیلی بهائی سلطنت طلب امریکائی الاصل که با تحریک اسرائیل و به قصد نابودی اسلام از خاورمیانه انجام شد را محکوم نموده و از همه حلالیت می‌طلبم چون ممکن است حداکثر طی نهصد سال آینده بمیرم .

    رادان : متأسفانه طی آشوبهای خیابانی روز گذشته که توسط سی و هفت نفر اراذل و اوباش در سطح کشور انجام شد یک نفر به ضرب گلوله‌ای که از فضا شلیک شده بود کشته شد که خوشبختانه با اقدام سریع و موثر پلیس و دستگیری هزار و پانصد نفر از این سی و هفت آشوبگر ما توانستیم جلوی قطع عام الباقی هم‌میهنان عزیزمان را بگیریم و علت حادثه هم در دست بسسی است . خبرنگار : در دست چی ؟ رادان : بسسی !

    میلیونها نفر از امت صحنه‌دار که اصولاً همیشه در تمام صحنه‌ها حضور دارند ولی هیچوقت اسم ندارند : ما میلیونها نفر با امضاء این طومار چهل و هشت امضائه بدون حمایت هیچکسی از هیچ جائی خواهان محاکمه‌ی هر کسی که شما بگید بوده و امشب با تجمع اعتراضی در میدان ارک به منزل کروبی حمله نموده تا او را که شما خودتان برای دستگیر نمودنش چلاغ می‌باشید بگیریم و برای اعدام به قوه مقننه ، نه اشتباه شد ، قوه مجریه ، نه ، قوای سه‌گانه ، نه ... خلاصه همان قوه‌ای که باید اعدام بکند تحویل بنمائیم . ضمناً تجمع اعتراضی ما بدون هیچ زد و خوردی پایان یافت چون تمام اسباب زد و خورد توی جیب خودمان بود .

    رئیس پلیس امنیت اخلاقی و ثبت احوال کشور ، پس فردا : طبق بررسی‌های ما ، کلاً سه تا صانع ژاله در تمام جهان داریم : یکی پارسال در جریان قطع برق در فسا بالای پله برقی گیر کرد هنوز همونجاست اینا اینم عکسش ، یکی دو هفته پیش سوار بالن شد نمیدونم گاز بالن زیاد بود چی بود از جو رد شد آخرین خبر اینکه الآن فضاست ، یکی هم خود منم که الآن اینجا نشستم دارم اینا رو قرقره میكنم !

  13. بالاخره نمرديم و يكي از حكومتيان به سبك و سياق خودش از بيشمار بودن مردم معترض سخن به ميان آورد(هر چند از دستش در رفته!)

    مدیركل تشكل‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: [در كشورمان وقتی «این همه»(!) دشمن و مزدور داریم] این قاعده هم مستثنی از این مسئله نیست كه ترور یك انسان مظلوم با همه مولفه‌ها و شاخصه‌های مثبت كه قابلیت ایجاد اختلاف بین اقوام و گروه‌های مختلف را نیز دارد می‌تواند به نفع دشمن تمام شود....

جديدترين ديدگاه خوانندگان