بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

مهمترين اخبار 24 ساعت گذشته (فايل pdf)

خبرنامه الكترونيكي:
مهمترين اخبار 24 ساعت گذشته

. ادامه راه سبز(ارس): خبرنامه يكشنبه 21/6/98، مطالب 24 ساعت گذشته را به صورت یک فایل پی دی اف در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین مهم ترین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها آورده شده است و برای مشاهده متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف انتهاي پست را دانلود و مطالعه نماييد

خلاصه خبرها:

آیت الله دستغیب خطاب به نمایندگان خبرگان: آیا ما خبرگان رهبری به وظیفه دینی، شرعی و عرفی خود عمل کرده ایم؟
این مرجع تقلید حامی جنبش سبز، در نامه سرگشاده خود خطاب به نمایندگان خبرگان رهبری، خاطرنشان کرده است "آیا بعد از یک سال توانسته‌ایم در نظام یک آرامش نسبی خالی از رعب و وحشت ایجاد کنیم؟ اگر باز هم می‌گوییم در جامعه مشکلی نیست، پس چرا دائم به صورت لفظی دم از وحدت می‌زنیم؟ اگر هست، چرا مردم در یک استراحت واقعی نیستند؟ چرا وحدت به همراه رعب و وحشت از ناحیه‌ی عدّه‌ای باشد و عدّه‌ی کمی در آرامش به خیال خود باشند و هر چه بر زبانشان می‌آید، می‌گویند و هیچ به فکر عواقب الفاظ خود نیستند."

آیت الله دستغیب در این نامه خطاب به دیگر نمایندگان مجلس خبرگان متذکر شده است: "آیا شما خبرگان تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا نتوانسته‌ایم مردم را نسبت به وقایع موجود راضی کنیم و در رأس همه‌ی اینها، آیا پی به این معنا برده‌ایم که چرا مراجع و علما نسبت به وضع موجود رضایت ندارند؟"

به گزارش سامانه خبری- تحلیلی «حدیث سرو»، این مرجع تقلید در نامه خود به شدت از کسانی که "دروغ و تهمت و کشف و خواب و مسائل تخیّلی را دنبال می‌کنند" و خود را مجری دستورات امام زمان می‌دانند، انتقاد کرده و تصریح نموده است که "ایجاد رعب و وحشت در جامعه بی‌فایده می باشد."

این مرجع تقلید همچنین وعده داده است که در اجلاسیه بعدی خبرگان که قرار است در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه برگزار شود، دیگر مطالب مورد نظر خود را در خصوص شرایط کشور ابراز خواهد کرد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

دادستان تهران: تا اتمام پروسه قضايي، تبعه آمريكايي آزاد نخواهد شد
دادستان عمومي انقلاب تهران تاكيد كرد: تا زماني كه پروسه قضائي رسيدگي به اتهامات اين سه تبعه آمريكايي به اتمام نرسد، هيچ يك از اين متهامان آزاد نخواهند شد.

عباس جعفري‌دولت‌آبادي، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در واكنش به انتشار اخباري به نقل از مسئولان دولتي مبني بر اينكه آزادي يكي از سه شهروند آمريكايي به تعويق افتاده، اما به زودي آزاد خواهد شد؛ تاكيد كرد: تا زماني كه پروسه قضائي اين پرونده به اتمام نرسد، هيچ يك از اين اتباع آمريكايي آزاد نخواهند شد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

عقب نشینی کشیش آمریکایی از پیشنهاد قرآن سوزی: هرگز قرآن را آتش نخواهيم زد

در پی اعتراضات گسترده جهانی نسبت به پیشنهاد کشيش کلیسايی در ایالت فلوريدای آمریکا پیرامون سوزاندن نسخه هايی از قرآن در نهمين سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر، این کشیش درنهایت از موضع خود عقب نشینی کرده و روز شنبه اعلام نمود که قطعا هیچ زمانی قرآن را آتش نخواهد زد .

این کشیش آمریکایی پنجشنبه اعلام کرده بود که تصميم خود را فعلا به حالت تعليق درآورده است.

به گزارش شبکه تلويزيونی «ان.بی سی»، تری جونز، در پاسخ به اين پرسش آيا ممکن کلسيای وی بعدا برنامه سوزاندن قرآن را انجام دهد، گفت: "نه امروز و نه هيچ زمان ديگری."
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

دیدار خانواده های شهدای جنبش سبز و زندانیان سیاسی با مهدی کروبی
جمعی ازخانواده های زندانیان سیاسی به همراه چند از خانواده های شهدای جنبش سبز، اواخر هفته گذشته و طی آخرین روزهای ماه رمضان، با مهدی کروبی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش سامانه خبری کلمه، دیدار کنندگان با کروبی، ضمن ابراز تاسف از حملات اخیر لباس شخصی ها و شبه نظامیان به منزل کروبی، مقاومت و ایستادگی وی را ستودند و اینگونه اقدامات را نشان دهنده ناکامی دولت و موفقیت جنبش سبز دانستند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

هشدارهمسر صفایی فراهانی: نگذارید فاجعه ای اتفاق بیفتد
به گزارش سامانه خبری – تحلیلی «کلمه»، محسن صفایی فراهانی، هفته گذشته، در بند ۳۵۰ اوین دچار حمله قلبی شد؛ که بعد از این حمله به بهداری زندان اوین منتقل گردید.

همسر صفایی فراهانی پیرامون آخرین وضعیت این فعال اصلاح طلب خاطرنشان می کند که پس از یک هفته بی خبری کامل بالاخره توانسته اند چند روز پیش او را به صورت کابینی ملاقات کنند و از آنچه بر وی گذشته با خبر شوند .
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

عضو هیأت‌رئیسه تحقیق و تفحص: دولت مدام قهر و آشتی می‌کند؛ این رسم حکومت‌داری نیست
عضو هیأت‌رئیسه تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در برنامه چهارم توسعه گفت: متاسفانه رویکرد دولت این است که در جلسات قهر می‌کند، ما تا به حال چنین رویه‌ای را در دولت‌ها شاهد نبودیم، تاکنون 10- 15 بار دولت در مواقع مختلف قهر و آشتی کرده است اما این سبک و سیاق حکومت‌داری نیست.

به گزارش آفتاب موسی‌الرضا ثروتی اظهار داشت: این برای نخستین باراست که احمدی‌نژاد در تلویزیون حاضر می‌شود و با صراحت لهجه می‌گوید قانون را اجرا نمی‌کنم، این جملات تبعات بدی در کشور و بین مردم دارد و امیدوارم رئیس‌جمهور گفتار کردار و رفتارخود را تغییر دهد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

اظهار تاسف آیت الله طاهری اصفهانی نسبت به هتک مسجد قبا
آیت‌الله طاهری اصفهانی طی تماس تلفنی با آیت الله دستغیب، ضمن اشاره به هتک حرمت‌های صورت گرفته این گونه اقدامات را به شدت محکوم کرد.

به گزارش حدیث‌سرو، آیت الله طاهری اصفهانی طی تماس تلفنی ضمن اظهار تاسف از هتک حرمت‌های صورت گرفته نسبت به مسجد قبا و ساحت مرجعیت، این اقدامات را به شدت محکوم کرد و گفت: در موقع مناسب مطالبی در این باره می نویسم.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

انتقاد احمد قابل از مخفی کاری پیرامون اعدامهای گسترده در زندان وکیل آباد مشهد
در حالیکه طی هفته های اخیر احمد قابل مجددا به دادگاه احضار گردیده تا اتهامی دیگر به او تفهیم شود، این پژوهشگر نواندیش دینی معتقد است افشاگری های اخیر در مورد اعدامهای صورت گرفته در زندان وکیل آباد مشهد و بیان ناعادلانه بودن این وضعیت در دادگاه، سبب احضار مجدد وی به مراجع قضایی است.

به گزارش سامانه خبری- تحلیلی «کلمه»، این پژوهشگر دینی در شرح ۱۷۰ روز زندان خود و اشاره به احضار مجدد خود توسط مراجع امنیتی- قضایی، خاطرنشان می کند "زندان خانه دوم من است و آقایان فکر می کنند من از زندان رفتن هراسی دارم؛ مگر تا به حال بارها نرفته ام."

احمد قابل که سال گذشته در میانه راه نیشابور به قم، و هنگامیکه عازم مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم آیت الله منتظری بود، از سوی ماموران اطلاعات بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد، طی هفته های اخیر و در توصیف مشاهدات خود آن زندان و اعدامهای صورت گرفته در آن، پرده از راز اعدامهای پر شماری برداشت که مدتها بود پنهان می شد و خبر آن به بیرون درز نمی کرد. وی بازگویی اعدامهای گسترده زندانیان را، صرفا به دلیل ملاحظات اخلاقی و انسانیت می داند و وظیفه خود می داند تا آنچه در زندان وکیل آباد دیده است، بازگو کند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

تابش: اصلاح‌طلبان، خار در چشم و استخوان در گلو ناملایمات را تحمل می‌کنند
دبیر کل فراکسیون خط امام مجلس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند بهانه‌ای به دشمنان دهند، تاکید کرد که همه سلایق در فرایندهای کشور باید حضور داشته باشد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا تابش در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان در جغرافیای سیاسی کشور، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی خار در چشم و استخوان در گلو، ناملایمات را تحمل کرده و بردبار هستند. زیرا نمی‌خواهند بهانه‌ای فراهم کنند تا بدخواهان و دشمنان ملت در این شرایط از اظهارات و موضع‌گیری‌ها و انتقادات آن‌ها سوء استفاده کنند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

محکومیت نظام حسن پور به شش سال حبس تعزیری
نظام حسن پور، زندانی گمنام وقایع پس از انتخابات، از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی مقیسه به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

این شهروند 25 ساله اهل یکی از روستاهای توابع کوهدشت، نزدیک به پنج ماه پیش در روستای محل زندگی اش توسط نیروهای وزارت اطلاعات با همکاری بسیج محلی بازداشت شد. این در حالی است که به مدت 4 ماه در بند 350 زندان اوین در حالت بلاتکلیف به سر برد و هیچ‌گونه رسیدگی درمورد پرونده‌اش صورت نگرفت.

علت بازداشت این زندانی گمنام شرکت در اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته عنوان شد، ضمن اینکه تصویر نظام حسن‌پور نیز در نشریه ویژه نیروی انتظامی منتشر شده بود.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

آیت الله دستغیب: طلب شهادت نکنید؛ تحمل مصائبی که عده‌ای برای شما پیش می‌آورند، هر روز شهید شدن است
آیت‌الله دستغیب با بیان این که "نصیحت می‌کنم که حتی شهادت را به این زودی‌ها از خدا نخواهید" گفت: اگر زنده باشید و هر روز این مصائبی را که عده‌ای برای شما پیش می‌آورند، تحمل کنید هر روز شهید شدن است و این نعمت مبارزه با نفس و تحمل سختی‌ها خودش نوعی شهادت است.

به گزارش حدیث سرو، آیت‌الله دستغیب در خطبه‌های نماز عید فطر که روز گذشته ایراد کرد، با اشاره به حوادث اخیر در مسجد قبا، اظهار داشت: به هر حال اگر امکان داشت که به مسجد بیاییم که انجام وظیفه می‌کنیم و اگر نشد که تکلیفی از این جهت نداریم.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

پایان استقرار نیروهای امنیتی مقابل منزل مهدی کروبی
به گزارش سحام نیوز، این نیروها که به بهانه انتشار خبری مبنی بر برگزاری نماز عید فطر به امامت مهدی کروبی، از روز پنجشنبه در اطراف منزل وی مستقر شده بودند، صبح امروز اقدام به ترک محل کردند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

احتمال تصویب قیمت ۶۷۰ تومان برای هر لیتر بنزین آزاد قوت گرفت
در آستانه شروع اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، احتمال تصویب قیمت ۶۷۰ تومان برای هر لیتر بنزین آزاد پس از آغاز اجرای طرح مذکور قوت گرفت.

به گزارش ایلنا، در حالی كه گزینه‌های مختلفی در كارگروه طرح تحول اقتصادی در دست بررسی است، گفته می‌شود تصویب قیمت ۶۷۰ تومان برای هر لیتر بنزین آزاد از احتمال قوی‌تری برخوردار است و ظاهرا بنزین آزاد با همین ۶۷۰ تومان راهی بازار می‌شود.

گفته می‌شود پس از هدفمندی یارانه‌ها سهمیه بندی بنزین با شرایط جدیدی ادامه خواهد یافت. بر این اساس قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای معادل با چهارصد تومان تعیین شده است كه مقرر است در قالب طرحی به خانوار تعلق گیرد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی: یک عده نمی‌خواهند کارگران ساختمانی بیمه شوند
به گزارش خبرآنلاین، هرچند به گفته مقامات کارگری از جمله رییس فراکسیون کارگری مجلس طرح بیمه کارگران ساختمانی از سال 1305 در کشور ما مطرح بوده اما هنوز این قشر 5/1 میلیونی که با احتساب خانواده هایشان تعداد آن ها به رقمی حدود شش میلیون نفر می رسد، از این مزیت بهره مند نیستند.

شاید همین هم بهترین عامل برای کاهش تعداد این کارگران باشد که اکنون دیگر طبق آمارها 60 درصد شاغلان این بخش نیروی کار غیرایرانی هستند. از سوی دیگر در حالی این قشر بیمه نیستند که بیشترین حوادث در حین کار در همین بخش ساختمانی است.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.


مجاهدین انقلاب اسلامی: گسترش گفت‌ وگوی ادیان و تمدن‌ها، خشونت‌گران را منزوی خواهد کرد
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن اظهارات کشیش آمریکایی نسبت به کتاب آسمانی مسلمانان، نسبت به عواقب سوء اینگونه اقدامات هشدار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، در ادامه این اطلاعیه، ابراز امیدواری کرده که "با گسترش گفت وگو و مفاهمه میان ادیان و تمدن ها، روند همگرایی میان موحدان و انسان دوستان عالم و انزوای خشونت گران و تقدیس گران خشونت در جهان بیش از پیش تقویت شود.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.


بازداشت یکی از دراویش گناباد و اعتراض جوانان شهر با تراشیدن موی سر
به گزارش پایگاه خبری مجذوبان نور، محمد مروی از دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی ظهر روز دوشنبه ١۵ شهریورماه، به دستور دادستان گناباد، به اتهام "تمرد از دستور ماموران انتظامی" روانه زندان شد .
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.


ادامه ممنوعیت استفاده‌ از تلفن برای هنگامه شهیدی
بیش از یک ماه است که هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار زندانی با ممنوعیت استفاده از تلفن در زندان اوین رو به رو است و هیچ مسئولی پاسخ‌گوی چرایی این ممنوعیت نیست.

به گزارش رهانا، خانواده‌ هنگامه شهیدی با مراجعه به مراجع قضایی علت ممنوعیت استفاده از تلفن وی را جویا شدند اما مقامات قضایی می‌گویند که دلیل این ممنوعیت را باید از مسئولان زندان بپرسید، این در حالی است که با مراجعه به مسئولان زندان، عنوان می‌شود که مراجع قضایی مسئول این ممنوعیت هستند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.


آمار واردات بنزین با اظهارات وزیر نفت متناقض است
با گذشت کمتر از یک هفته از اظهارات وزير نفت جمهوری اسلامی مبنی بر "خودکفایی" کشور در زمینه تولید بنزین"، آمارهای رسمی گمرک ایران از واقعيت‌های ديگری در این زمینه خبر داده و نشان می‌دهد که در پنج ماهه نخست سال جاری، بيش از سه ميليون تن بنزين وارد اين کشور شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهای رسمی گمرک ايران، طی پنج ماهه نخست سال گذشته، بيش از يک ميليون و ۲۸۹ هزار تن بنزين وارد کشور شده بود، که آمار امسال نشان می‌دهد واردات بنزين در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته، بيش از ۱۳۵ درصد رشد داشته؛ چرا که طی پنج ماهه نخست سال جاری، بيش از سه ميليون تن بنزين وارد ایران شده است.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.


مهمان‌پرست: ماموريت ديپلمات ايرانی در فنلاند مردادماه پايان یافته است
در حالی که روز گذشته، کاردار موقت ایران در فنلاند خبر از استعفای خود از وزارت خارجه و پیوستن به جنبش مردم ایران را منتشر کرد، امروز سخنگوی وزارت امور خارجه درباره استعفای عليزاده،‌ كارشناس اقتصادی سفارت ايران در هلسينكی گفت "ماموريت عليزاده 29 مردادماه پايان پذيرفته است."
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.


انفجار در خط لوله گاز سرخس به مشهد و آمار متفاوت درباره تعداد مجروحان و کشته شدگان
انفجار در خط لوله گاز سرخس به مشهد باعث کشته و مجروح شدن تعدادی از ایرانیان شد، اما آمار این افراد در رسانه‌های مختلف، متفاوت اعلام شد تا جایی که تعداد کشته‌شدگان بین 4 تا ۶۰ نفر مطرح شده است.

اين انفجار صبح روز گذشته، در مسیر خط لوله گاز پالايشگاه شهيد هاشمي نژاد که گاز تركمنستان را به مشهد انتقال می دهد، به وقوع پیوسته است. محل حادثه در ۵ كيلومتری شمال شهر مزداوند سرخس و در ۹۰ كيلومتری شهر مشهد قرار دارد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

جهت دانلود و مشاهده متن كامل اخبار روي تصوير زير كليك نماييد



0 نظرات :: مهمترين اخبار 24 ساعت گذشته (فايل pdf)

جديدترين ديدگاه خوانندگان