بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

مهمترين اخبار 48 ساعت گذشته (فايل pdf)

خبرنامه الكترونيكي:
مهمترين اخبار 48 ساعت گذشته
. ادامه راه سبز(ارس): خبرنامه پنجشنبه 25 شهريور 89، مطالب 48 ساعت گذشته را به صورت یک فایل پی دی اف در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین مهم ترین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها آورده شده است و برای مشاهده متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف انتهاي همين پست را دانلود و مطالعه نماييد. شايان ذكر است تعدادي از ارجح ترين خبرهاي درج شده در اين خبرنامه پيش از اين نيز در پستهاي قبلي سايت ارس به اطلاع مخاطبان رسيده است و لذا در ادامه از درج خلاصه آن گونه اخبار خودداري شده است:

خلاصه خبرها:

مجلس خبرگان، همچنان بی خاصیت و تشریفاتی!
هشتمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري "دوره چهارم " طي بيانيه‌اي شامل محورهايي همچون محكوميت اهانت به قرآن كريم ، بيعت مجدد با ولي امر مسلمين و تاكيد بر وحدت حول محور ولايت، به كار خود پايان داد.

در این بیانیه تصریح شد که آقای خامنه ای تنها شخصيتي است كه لباس رهبري امت بر قامت ايشان زيبنده است واز فريب خوردگان و آنان كه خود را از بركات اين كشتي نجات محروم كرده‌اند خواسته شد تا هر چه زودتر به دامان ملت بازگردند.

موضوع حجاب و مسایل فرهنگی از دیگر موضوعات مورد توجه خبرگان در دو روز گذشته بود و نمایندگان در بیانیه خود به همه نهادهاي فرهنگي كشور هشدار دادند که مراقب دام تساهل فرهنگی و ملی گرایی باشند. آنان همچنین از دولت خواستند با عملكرد مدبرانه، غيرت‌مدارانه و شايسته با اين خطر جدي مقابله کند وبه منظور جلوگيري از لجاج و دهن‌كجي در موضوع حجاب، ضمن انجام كار فرهنگي گسترده طرحي شايسته براي آن تهيه و اجرا نمايند.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

کاریکاتور - از سکوت ما نترسید
كاريكاتوري مردمي
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

دادستان تهران: تعقيب سران فتنه تابع امنيت نظام است
دادستان تهران با تاكيد براينكه تعقيب سران فتنه تابع امنيت نظام است، اما آنها قطعا در محكمه عدل محاكمه خواهند شد، گفت: با سران فتنه مصالحه نكرده و برخورد جدي با ايشان مي‌كنيم.

وي همچنين در رابطه با وضعيت جسماني تعدادي از بازداشت شدگان حادثه پس از انتخابات و افرادي چون صفايي فراهاني كه گفته مي‌شود بيمار است، مدعی شد: اين فرد از قبل كسالت داشت و ما نيز به خانواده وي گفتيم كه مي‌توانند اورا در بيمارستان بستري كنند. تا آنجا كه پيگير اين موضوع بوديم صفايي‌فراهاني در زندان نيز از امكانات بهداري زندان برخوردار بوده است و از اين بابت مشكلي وجود ندارد. چه در مورد اين فرد و چه در مورد متهمان ديگر، اگر با مشكلي در زندان مواجه شوند، طبيعي است كه كمك كنيم.

این در حالی است که صفایی فراهانی در زندان مبتلا به نارسایی قلب شده است و حتی به دکتر خانوادگی نیز اجازه داده نشده او را معاینه کند. در همین حال، وضعیت عمومی وی از سوی خانواده اش خطرناک و بحرانی اعلام شده است.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

قانون نانوشته نظام قضایی؛ شکستن زندانی با پتک شکنجه
تنها اصل 38 قانون اساسی نیست که هرگونه شکنجه براي گرفتن اقرار و يا كسب اطلاع را منع کرده است.اصل ۵۷۸ قانون مجازات اسلا‌می ‌نیز تصریح دارد که اگر« هریک از مستخدمین و مامور قضایی یا غیرقضایی دولتی برای این‌که متهمی ‌را مجبور به اقرار کند او را اذیت و آزار بدنی نماید علاوه بر قصاص یا پرداخت دیه، حسب مورد حبس از شش ماه تا سه سال محکوم ‌می‌گردد.» بیانیه جهانی حقوق بشر هم که ایران به آن پیوسته در ماده ۵ خود مقرر می دارد که «هیچ‌کس را نباید مورد ظلم و شکنجه و رفتار یا کیفری غیرانسانی و یا تحقیرآمیز قرار داد.» ماده ۱۱ آن نیز تاکید دارد: «هرکس که به ارتکاب جر‌می ‌متهم می‌شود این حق را دارد که بی‌گناه فرض شود تا زمانی که جرم او بر اساس قانون در یک دادگاه علنی که درآن تما‌می ‌ضمانت‌های لازم برای دفاع او وجود داشته باشد ثابت شود."
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

غولی که بیدار خواهد شد
چند روز پيش اي ميلي ديدم كه دوعكس را در كنار يكديگر گذاشته وبيننده را به مقايسه آن دو دعوت مي كرد .هر دو عكس مربوط به بسته بندي گوشت گوسفند در دو فروشگاه زنجيره اي بود. اولي فروشگاهي در ايران ودومي فروشگاهي در يك كشور پيشرفته صنعتي ( احتمالاً كانادا ) بود .هر دو بسته به لحاظ ظاهر واحياناً كيفيت تفاوتي نداشتند ، تنها تفاوت در قيمت بود . بسته ايراني ، هر كيلو رقمي نزديك به 19 هزار تومان وبسته ديگر هر كيلو رقمي نزديك به 10 دلار (‌حدود 10 هزار تومان ) بود .به عبارت ديگر قيمت آن گوشت در ايران حدوداً دو برابر قيمت مشابه خود در كشور مذكور بود.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

آیا مقامات ایران از توهین به قرآن سوء استفاده کردند؟
اعتراض به آتش زدن قران توسط فردی در ایالات متحده موجب خشم و واکنش گسترده مسلمانان شده است. واکنش هایی که تاکنون نزدیک به 20 کشته بر جای گذاشته است. ماجرا از آن جا آغاز شد که تری جونز کشیش یک کلیسای کوچک در امریکا که کمتر از50 هوادار دارد اعلام کرد که همزمان با 11 سپتامبر قرآن را به آتش خواهد کشید و پس از آن اعلام کرد که در صورتی از درخواست خود عقب نشینی خواهد کرد که مرکز اسلامی نیویورک نیز از ساختن مسجدی در کنار محل یادبود ساختمان های فروریخته تجارت جهانی عقب نشینی کند.

اما از همان زمان انتشار این خبر مقامات عالی رتبه آمریکایی این اقدام را به شدت محکوم کردند. باراک اوباما گفت که "همه ما یک ملت با یک خدا هستیم. شاید خدا را با نام های متفاوتی صدا کنیم اما همه یک ملت هستیم" و با اشاره به راهپیمایی هایی که در افغانستان و پاکستان شروع شده بود آنرا خطری برای جان سربازان آمریکایی دانسته و از کشیش جونز خواست تا از اقدام خود پرهیز کند. هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز فراخوان این کلیسا را "موهون و ننگین" خوانده و سخنگوی وزارت خارجه این اقدامات را همسنگ با اقدام القاعده توصیف کرده بود. وزیر دادگستری آمریکا نیز اقدام جونز را "احمقانه و خطرناک" معرفی کرده بود. همه این واکنش ها موجب شد تا این کشیش نیز برنامه خود را لغو کند.

اما در روز 11 سپتامبر در گوشه ای دیگر از آمریکا فردی در خیابان صفحه ای از قرآن را پاره و سپس آن صفحه را به آتش کشید. این فیلم بر روی اینترنت به نمایش در آمد و جالب آنکه تعداد بیننده های این فیلم پس از سه روز انتشار هنوز به هزار و پانصد تن هم نرسیده اما به خاطر پخش این تصاویر از کانال "پرس تی وی" و خشم مسلمانان از این اقدام تنها در کشمیر بیش از 18 نفر کشته و دهها تن زخمی شدند.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه شد
طی صدور حکمی از سوی رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور با حفظ سمت، به عنوان سخنگوی قوه قضاییه منصوب شد.

به گزارش ایسنا، حسن رحیمی، مسئول روابط عمومی قوه قضاییه، روز چهارشنبه ۲۴ شهریور(۱۵ سپتامبر) با اعلام خبر فوق خاطرنشان کرد "تعامل مناسب میان جامعه و دستگاه قضایی و پاسخگویی به افکار عمومی، از وظایفی است که در حکم انتصاب سخنگوی جدید دستگاه قضایی این کشور، برجسته شده است."
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

واکنش وزیر خارجه جمهوری اسلامی به استعفا و اعلام پناهندگی سه دیپلمات ایرانی
با گذشت کمتر از یک هفته پس از استعفای رسمی سومین دیپلمات ایرانی و اعلام پناهندگی سیاسی به اروپا، وزیر خارجه جمهوری اسلامی بدون واکنش مشخص در این زمینه خاطرنشان کرد "دیپلمات‌ها و مامورین اداری جمهوری اسلامی در خارج از کشور، برای مدت معینی مشخص و اعزام می‌شوند و پس از آن باید برگردند. اگر کسی در پایان ماموریت مشکلاتی داشته باشد، مامورین اداری ما آن را از نظر اداری بررسی خواهند کرد."
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

وزیر نیرو: تثبیت قیمت‌ها به صنعت برق آسیب جدی زد
وزیر نیرو با انتقاد از طرح جنجالی تثبیت قیمت‌ها که در مجلس هفتم با وجود مخالفت دولت خاتمی توسط اصول‌گرایان تصویب شد، این طرح را عامل وارد شدن آسیب جدی به وزارت نیرو و صنعت برق کشور ارزیابی کرد.

نامجو در گفت‌و گو با روزنامه جام جم به انتقاد از قانون تثبیت قیمت‌ها پرداخته و گفت: هر تغییر کوچکی اثرات سنگینی می‌گذارد و این آثار در کوتاه‌مدت قابل پیش‌بینی نیستند.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران: دولت یارانه امسال اتوبوسرانی را پرداخت نکرده است
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: از سهم یارانه اعتبارات پرداختی که دولت باید هر سال به شهرداری برای تجهیز ناوگان اتوبوسرانی پرداخت کند امسال تا کنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

به گزارش مهر، حسین بیژنی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری‌ که در محل این سازمان برگزار شد افزود: سهم یارانه دولت در سال ۸۵، ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، سال ۸۶، ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون، سال ۸۷، ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و سال ۸۸، ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود این در حالی است که سهم امسال تا کنون پرداخت نشده است.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

احضار همسر نسرین ستوده به دادسرای اوین و نامه وی به ریاست قوه قضائیه
همزمان با احضار رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل مدافع بازداشتی گروهی از زندانیان سیاسی، وی طی نامه ای به ریاست قوه قضائیه ضمن شرح رنج ها و گرفتاری هایی که برای خانواده در طی تفتیش و بازداشت همسرش ایجاد شده، خواهان آزادی هر چه سریع تر نسرین ستوده شده است.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و همسر رضا خندان، روز ١٣ شهریور ماه، در پی احضار به دادسرای ویژه اوین بازداشت شد و از آن روز تاکنون فقط یک بار در تاریخ ١۷ شهریور تماس کوتاه تلفنی داشته که به گفته همسرش، این تماس نه تنها خانواده را از نگرانی خارج نکرده بلکه بر نگرانی های آنها افزوده است.

وکیل نسرین ستوده نیز نتوانسته او را طی این مدت ملاقات کند و از همین رو خانواده نسرین ستوده، به شدت نگران وضعیت او هستند.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

رئيس مركز تحقيقات توانبخشي: حقوق كودكان معلول سال‌ها است ناديده گرفته مي‌شود
رئيس مركز تحقيقات توانبخشي كشور گفت: لازم است تا حق و حقوق كودكان معلول در خلال قوانين جهاني و داخلي كشور پيگيري شود.

به گزارش ایلنا، محمد كمالي با اشاره به قوانين مربوط به كودكان معلول به تعدد قوانين كشور اشاره كرد و ادامه داد: در قانون جامع حمايت از حقوق معلولان، كنوانسيون، قانون آموزش و پرورش استثنايي و پيمان‌نامه جهاني حقوق كودك در مورد كودكان و حق و حقوق آنها الزامات زيادي وجود دارد كه شامل كودكان معلول نيز مي‌شود.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

قرآن سوزي يا انسان سوزي؛ كداميك دردآورتر است؟
مطلبی در"جرس" دیدم با عنوان "قرآن سوزي يا اسلام سوزي؛ كداميك دردآورتر است؟
به یاد عنوان دیگری افتادم وهمان را نام این نوشته ام قراردادم. به راستی "قرآن سوزی یا انسان سوزی، کدامیک دردآورتراست؟".

میخواهم ازشما خواننده عزیزخواهش کنم تا باخواندن این عنوان یا این نوشته تعصب دینی گریبانگیرتان نشده وتصورنفرمایید که من موافق با سوزاندن قرآن هستم. نه تنها با سوزاندن قرآن بلکه با سوزاندن هرنوع کتاب ونوشته ای مخالفم که تمام این گونه اعمال نشان عقب ماندگی است. هنگامی کشیشی دیوانه درآمریکا اعلام کرد به انتقام مرکزاسلامی که درمحل ساختمان ها دوقلوی نیویورک قراراست ساخته شود میخواهدهمراه با پیروان خود و همزمان با سالگرد یازدهم سپتامبردست به سوزاندن دویست قرآن بزنند ویکی ازنشریات وزین اینترنتی درایران نوشت:

به واسطه "هم زمانی عید فطرباسالگرد یازدهم سپتامبر وفراخوان یکی از کلیساهای وتندرو فلوریدا برای آتش زندن قرآن کریم، جنجالها بالاگرفته است"
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

بزرگترین تامین کننده خودرو، ایران را تحریم کرد
درست در روزی که اکبر هاشمی رفسنجانی در اجلاسیه مجلس خبرگان گفت تحریم های جدید را نباید شوخی گرفت، شرکت کره ای کیا موتورز ایران را تحریم کرد. پیش از این دیگر شرکت مطرح خودروسازی جهان، تویوتا نیز ایران را تحریم کرده بود. اهمیت تحریم کیا موتورز آنجاست که 40درصد اتوموبیل های تردد کننده در ایران ـ پراید ـ از محصولات این شرکت است که خط تولیدش به ایران واگذار شده.

تحریم ایران توسط این شرکت در حالی است که در سالهای گذشته روابط خوبی با این خودرو ساز برقرار وبازار انحصاری خودروی ایران به روی این خودرو ساز کره ای باز شده بود؛ ولی این شرکت نیز در راستای اقدامات دولت کره جنوبی در تحریم ایران به این تحریم ها پیوست.حدود یک هفته پس از وضع تحریم‌های تازه از سوی کره جنوبی علیه ایران، شرکت خودرو سازی کیاموتورز متعلق به این کشور اعلام کرد یک ماه است که صادرات خود به ایران را به حالت تعلیق در آورده است.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

دادستان تهران: تعقيب سران فتنه تابع امنيت نظام است
دادستان تهران با تاكيد براينكه تعقيب سران فتنه تابع امنيت نظام است، اما آنها قطعا در محكمه عدل محاكمه خواهند شد، گفت: با سران فتنه مصالحه نكرده و برخورد جدي با ايشان مي‌كنيم.

وي همچنين در رابطه با وضعيت جسماني تعدادي از بازداشت شدگان حادثه پس از انتخابات و افرادي چون صفايي فراهاني كه گفته مي‌شود بيمار است، مدعی شد: اين فرد از قبل كسالت داشت و ما نيز به خانواده وي گفتيم كه مي‌توانند اورا در بيمارستان بستري كنند. تا آنجا كه پيگير اين موضوع بوديم صفايي‌فراهاني در زندان نيز از امكانات بهداري زندان برخوردار بوده است و از اين بابت مشكلي وجود ندارد. چه در مورد اين فرد و چه در مورد متهمان ديگر، اگر با مشكلي در زندان مواجه شوند، طبيعي است كه كمك كنيم.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

شرح موارد نقض قانون و حقوق شهروندی در دفاعیه محمد فرید طاهری
در واکنش به تایید رای دادگاه بدوی و حکم زندان برای محمد فرید طاهری، این فعال ملی- مذهبی، ضمن انتشار کیفرخواست دادگاه و دفاعیه خود، به شرح وقایع و توضیحاتی از دستگیری، دوران بازجویی و همچنین روند رسیدگی قضایی به پرونده خود پرداخت تا موارد متعدد نقض حقوق شهروندی، آزادی های مدنی و همچنین قوانین موضوعه را یادآور سازد. محمد (فرید) طاهری، در روزهای پس از عاشورای ۸۸ و همزمان با همسرش، سارا توسلی، احضار و دستگیر شد و به دو اتهام "عضویت در نهضت‌آزادی" و "حضور در تجمع روز عاشورا" محاکمه و در دادگاه بدوی به سه سال حبس محکوم گردید.

وی به‌غیر از لایحه دفاعیه حقوقیِ وکیل، لایحه دفاعیه شخصیِ خود را به صورت مشروح و مستدل به دادگاه ارائه نمود؛ ولی حکم دادگاه بدوی در مرحله تجدید نظر بدون تغییر تایید گردید.

او اکنون در بند ٣۵۰ زندان اوین به سر می‌برد و تاکنون اجازه مرخصی و استفاده از حداقل حقوق زندانیان را نیز نیافته است.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

سردار شریف: تنها پنج درصد طرحهای اقتصادی کشور در دست بسیج و سپاه است
در حالیکه اکثریت پرژه های سودآور و عظیم اقتصادی در حوزه های مختلف، طی چند سال گذشته – و بویژه ماههای اخیر- در اختیار قرارگاه خاتم الانبیاء (وابسته به سپاه پاسداران) قرار گرفته، رئیس اداره روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران معتقد است "تنها پنج درصد طرحهای اقتصادی کشور در دست بسیج و سپاه است و از این مقدار تجاوز نمی کند."
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

وزارت علوم برای انتقال دانشجویان دختر به نزدیک‌ترین دانشگاه محل سکونت تصمیم‌گیری می کند‌
معاون دانشجویی وزارت علوم به طرح انتقال دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به نزدیک‌ترین دانشگاه محل سکونتشان اشاره کرد و گفت: این موضوع در وزارتخانه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و به‌زودی طی بخش‌نامه به‌طور رسمی اعلام می‌شود.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

بازداشت 39 نفر دیگر از طلاب و شاگردان آیت الله دستغیب
در موج سوم دستگیری های گسترده در شیراز، روز دوشنبه، 39 نفر دیگر از طلاب و شاگردان آیت الله دستغیب بازداشت شدند.

به گزارش حدیث سرو، با احتساب هشت طلبه که پیش از این و در جریان درگیری های پس از روز قدس بازداشت شدند، تعداد بازداشتی های مسجد قبا هم اینک به 47 نفر رسیده
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

درخواست خانواده زندانیان سیاسی از نمایندگان خبرگان: در حاشیه اجلاس خبرگان از عزتکده اوین هم دیدن کنید
خانواده های زندانیان سیاسی در بیست و هشتمین بیانیه خود ضمن تاکید بر نقش مقاومت و استواری آزادگان دربند و همچنین اطلاع رسانی خانواده هایشان در گسترش آگاهی مردم و بالندگی نهال جنبش سبز، از نمایندگان مجلس خبرگان خواسته اند تا در حاشیه این اجلاس سری هم به عزتکده اوین بزنند و از نزدیک با کسانی که صرفا به دلیل مخالف بودن و معترض بودن و منتقد بودن دربندند، گفتگو کنند.

آنها در این بیانیه تاکید کرده اند زندانی سیاسی امروز که از فردای کودتا سالی و ماه هایی گذشته و دادستان کودتا مقصر اصلی جزئی از جنایات رخ داده معرفی شده است، با این که قربانی همان کودتا و بازداشت شده با احکام فله ای بی تاریخ و یا با تاریخ قبل از انتخابات توسط همان دادستان کودتاست، به سختی مجازات می شود.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

انتصاب جديد نمايندگان ويژه احمدی نژاد را کشورهای خارجی ‌با عنوان مشاور
نمايندگان ويژه رئيس جمهور در مناطق شش‌گانه در احكام جديدي از سوي محمود احمدي‌نژاد به عنوان مشاوران رئيس جمهور در مناطق شش‌گانه ‌منصوب شدند.

بر اين اساس ‌اسفنديار رحيم مشايي به عنوان مشاور رئيس جمهور در امور خاورميانه، حميد بقايي به عنوان مشاور رئيس جمهور در امور آسيا، سيدشمس‌الدين حسيني به عنوان مشاور رئيس جمهور در امور آفريقا، محمد عباسي به عنوان مشاور رئيس جمهور در امور آمريكاي لاتين، ابوالفضل ظهره‌وند به عنوان مشاور رئيس جمهور در امور افغانستان و ‌محمدمهدي آخوندزاده به عنوان مشاور رئيس جمهور در امور درياي خزر منصوب شدند.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

رییس جهاد دانشگاهی منصوب شد
محمدحسین یادگاری، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رییس جهاد دانشگاهی منصوب شد.

به گزارش آفتاب نیوز، وی پیش از این در سی تیر امسال، با حکم احمدی‌نژاد به عنوان سرپرست جهاد دانشگاهی منصوب شده بود.

محمدحسین یادگاری، دارای مدرک دکتری «قارچ‌شناسی پزشکی» از دانشگاه تربیت مدرس است .
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

نماینده مجلس: نمي‌توان با گردن كلفتي قانون مصوب مجلس را اجرا نكرد
يك عضو كميسيون انرژي مجلس معتقد است كه نمي‌توان با گردن كلفتي از اجراي قوانين مصوب مجلس سر باز زد.

سيد عماد حسيني نماينده قروه، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در ارتباط با گزارش اخير مركز پژوهش‌ها در مورد اجرايي نشدن 41 درصد مصوبات مجلس هفتم از سوي دولت گفت: مجلس عصاره عقايد ملت است و اگر در راس امور بودن آن دچار خدشه شود اصلا صحيح نيست. چرا كه به همان طريقي كه رئيس‌جمهور به با راي مردم اين مقام رسيده است، نمايندگان مجلس نيز با راي مردم در اين جايگاه قرار دارند و مصوباتشان براي دولت لازم‌الاجراست.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

اکرمی نماینده مجلس: دولت پروژه ای به قانون عمل نمی کند؛ دنبال زرق و برق است
نماینده تهران با بیان اینکه "عملکرد دولت نهم و دهم دولتی پروژه ای بود نه پروسه ای" گفت: مهمترین هدف در برنامه چهارم رسیدن به رشد 8 درصدی در اقتصاد بود، اما متاسفانه نه تنها این هدف محقق نشد بلکه رشد اقتصادی ما در سال 88 به یک درصد رسید و در سال 89 منفی خواهد بود.

سید رضا اکرمی در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سئوال که با توجه به تاکیدات رهبری در عقب بودن از اهداف سند چشم انداز ، نقش نظارتی مجلس چگونه باید باشد، گفت: مجلس هشتم دو سال و اندی که از عمر آن می گذرد همواره به دولت متذکر شده است که در تحقق اهداف این سند عقب هستیم و دولت باید روش خود را در پیگیری اهداف این برنامه تغییر دهد.

وی ادامه داد: انتقاد مجلس به دولت این است که چرا آنطور که باید و شاید به برنامه چهارم توسعه اهتمام نداشت و به آن توجه نکرد.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

جهت دانلود و مشاهده خبرنامه با متن كامل اخبار، روي تصوير زير كليك نماييد

حجم فايل 0.7 مگ

0 نظرات :: مهمترين اخبار 48 ساعت گذشته (فايل pdf)

جديدترين ديدگاه خوانندگان