بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

دامنه افزایش محدودیت ها بر کروبی و موسوی ادامه دارد

دامنه افزایش محدودیت ها بر کروبی و موسوی ادامه دارد

. ادامه راه سبز(ارس): امروز برخی از اعضای جوان حزب اعتماد ملی که قصد دیدار با دبیرکل این حزب را داشتند با ممانعت و برخورد نیروهای امنیتی روبرو شدند .همچنین در روزهای گذشته نیز این نیروها با فعالین سیاسی و اجتماعی که برای دیدار کروبی مراجعه می نمودند برخورد کردند که در برخی موارد این برخوردها به درگیری و مشاجرات لفظی نیز منتهی شده است.
از عید فطر به این سو همچنان نیروهای امنیتی لباس شخصی با حضوردر مقابل منزل میرحسین موسوی و مهدی کروبی از ورود میهمانان و مراجعان به منزل آنان جلوگیری می کنند.

بنابر گزارش رسیده به جرس، امروز برخی از اعضای جوان حزب اعتماد ملی که قصد دیدار با دبیرکل این حزب را داشتند با ممانعت و برخورد نیروهای امنیتی روبرو شدند .همچنین در روزهای گذشته نیز این نیروها با فعالین سیاسی و اجتماعی که برای دیدار کروبی مراجعه می نمودند برخورد کردند که در برخی موارد این برخوردها به درگیری و مشاجرات لفظی نیز منتهی شده است.

این گزارش می افزاید: هنگامی که معین فر از نیروهای ملی به همراه برخی از همراهانشان قصد دیدار با کروبی را داشتند نیروهای امنیتی به طرز زننده ای با وی برخورد کردند که موجب اعتراض شدید و برخورد وزیر نفت اسبق ایران شده است. این در حالی است که نیروهای امنیتی حاضر در محل نیز بدون نشان دادن کارت شناسایی مهندس معین فر را تهدید به بازداشت و انتقال به اوین نموده اند و در نهایت نیز سرتیم عملیاتی محاصره با نشان دادن حکمی مبهم از دادستانی مدعی صدور دستور قضایی برای ممانعت از دیدار مراجعین با کروبی و موسوی شده است.

در همین حال خبرهای رسیده از تهران حاکی است، حدود چند هفته است که ماموران امنیتی از حضور مردم و شخصیتها در دفتر میرحسین موسوی جلوگیری می کنند و مراجعین را بازداشت و پس از ساعتها بازجویی رها می کنند و یا آنها را به بازداشتگاه برده و تعهد کتبی برای عدم مراجعه مجدد می گیرند.

این محدودیتها تا آنجا بود که از دیدار محمدرضا خاتمی که برای عید فطر به خانه موسوی رفته بود نیز جلوگیری شد. روند محاصره رهبران جنبش سبز پس از حمله نیروهای لباس شخصی به خانه مهدی کروبی، ابعاد گسترده تری بخود می گیرد.

1 نظرات :: دامنه افزایش محدودیت ها بر کروبی و موسوی ادامه دارد

  1. موج جدید دستگیری شاگردان و هواداران آیت‌الله دستغیب در شیراز

    در موج تازه دستگیری‌ها در شیراز، ۳۹ تن از طلاب و علاقه‌مندان آیت‌الله دستغیب دستگیر شدند. پیش از این هم هشت تن از هواداران این مرجع تقلید دستگیر شده بودند که با دستگیری‌های جدید، تعداد کل بازداشت‌شدگان اخیر به ۴۷ نفر رسیده است.

    به گزارش کلمه، سایت حدیث سرو به نقل از یک منبع موثق خبر داده که تا حوالی ظهر روز دوشنبه گذشته، موج جدیدی از دستگیری‌ها در شیراز صورت گرفته که در آن، سی و نه نفر دیگر از طلاب و علاقه مندان آیت الله دستغیب بازداشت شده‌اند.

    بر اساس این گزارش، تعداد کل بازداشتی‌های مسجد قبا، هم اینک به چهل و هفت نفر رسیده است.

    گفتنی است پنج تن از دستگیر شدگان روزهای قبل که از طلاب و شاگردان آیت الله دستغیب بودند، با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

جديدترين ديدگاه خوانندگان