بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

سید محمد خاتمی: دوران اخیر، پیشتاز حرکت به سوی مردم‌سالاری بوده است

سید محمد خاتمی در پيامي به اردوي انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران:
دوران اخیر، پیشتاز حرکت به سوی مردم‌سالاری بوده است

. ادامه راه سبز(ارس): رئیس دولت اصلاحات در پیامی به اردوی تشکیلاتی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که روز گذشته با عنوان «امید روزنه ی رویش ماست» و با شعار «ایمان، آگاهی، مدارا، ره توشه‌ روشنایِ فردا» آغاز گردید،تاکید کرد: اهتمام به توانمند سازی جامعه در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی که از جمله با ایجاد و تقویت نهادهای مدنی میسر است، امری است که هم با مبانی دینی و تجارب ملی ما سازگار است و هم با رهیافت‌های عقلانی جهان جدید.

به گزارش «پارلمان‌نیوز» متن پیام سید محمد خاتمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اسلام عزیز، دین عرفان، آگاهی و آزادی است و انسان را حاکم بر سرنوشت خویش و برخوردار از همه‌ی مزایای مادی و معنوی زندگی خواسته است و گرچه سعادت برین را در جهانی دیگر و در گرو ایمان و عمل صالح می‌داند ولی زمینه‌ی این سعادت باید در زندگی این جهانی فراهم شود و چه عملی صالح‌تر از تلاش آگاهانه و آزادانه برای برخورداری همه انسان‌ها از محیطی امن و اخلاقی و توام با مسئولیت است؟ محیطی که در آن حرمت انسان که خلیفه خداست، تامین شود. جامعه‌ بیدار ایرانی که دارای پیشینه‌ای درخشان در تاریخ است با پذیرش آزادانه اسلام تاریخ خود را درخشان‌تر کرده است و دوران اخیر، پیشتاز حرکت به سوی جامعه مدنی و مردم‌سالاری بوده است و سازگاری نظام و جامعه نوین خود را با آیین و ارزش‌های دینی و معنوی و اخلاقی خواسته است.

جنبش دانشجویی نیز همسو با حرکت ملت ایران جایگاهی والا در بیداری جامعه داشته است و در این میان جنبش اسلامی دانشجویی موقعیتی ممتاز داشته است و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران میراث‌دار همه بزرگی‌ها و عظمت‌های جنبش دانشجویی است.

برگزاری نشست سالانه اعضای عزیز این انجمن را نشانه‌ای از ایمان و اراده نسل دانشجو به پیگیری و ادامه آرمان‌های بلند اسلامی، انسانی و اندیشه‌های والای علمی و اجتماعی می‌دانیم و به عزیزان، این رویداد را تبریک می‌گوییم. دانشجویان آگاه و جستجوگر ما به درستی در فراز و فرود روزگاران دریافته‌اند که اگر چه بهای پیمودن راه حق و آزادی و عدالت سنگین است اما برای نیل به پیشرفت و سعادت چاره‌ای جز نگاهبانی از دستاوردهای تاریخی و تقویت پیوندها، شبکه‌ها و نهادهایی که طی این طریق را هموارتر می‌کند وجود ندارد. اهتمام به توانمند سازی جامعه در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی که از جمله با ایجاد و تقویت نهادهای مدنی میسر است، امری است که هم با مبانی دینی و تجارب ملی ما سازگار است و هم با رهیافت‌های عقلانی جهان جدید.

پس چه بهتر که از کلام خدا الهام بگیریم و آن را راهبرد این دوران قرار دهیم که:

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا …»

ای ایمان آورندگان. پایدار و شکیبا باشید و به پایداری و شکیبایی فراخوانید و پیوندهایتان را استوار کنید امیدوارم درخت این نهاد موثر که نهاد آن از دهه‌های دور در دانشگاه تهران کاشته شد پر بار و بر گردد و میوه‌های خوشگوار آن به همه جا برسد و همواره سرسبز و تناور بماند و از باد و باران و طوفان‌های این ایام گذرا، گزند نبیند.

انشاالله.
سید محمد خاتمی
شهریور ماه یکهزار وسیصد و هشتاد و نه

0 نظرات :: سید محمد خاتمی: دوران اخیر، پیشتاز حرکت به سوی مردم‌سالاری بوده است

جديدترين ديدگاه خوانندگان